Tips inför flygresa/chartersemester med snart 2-årig dotter
Har en ganska bra packlista om du vill ha? Har åkt samma resrutt men med 5 månaders, men också till Cypern med 11 månaders och 15 månaders(inte samma barn). Och även kort efter 2 års ålder men då har de eget säte. När vi åkte fanns det inte smartphones och surfplattor precis(det var 2005 med barn första gången, sedan 2007 men då var det Thailand), men vi hade en bärbar dvd och så ibland finns det underhållning i flygplanet. Nu senast vi åkte var det just de som funkade och så nindeton plus läsa böcker och så. Är hon hemma på surfplatta?
Min femåring gillar djurspel, lärospel och matspel. Min andra dotter blir 10 i höst.
Lite leksaker är bra men strandleksaker kan man köpa där. Någon mindre leksak eller överraskning kan vara bra att ha med sig. kritor och papper eller målarbok. Favogosedjuret och så etc.
Ombyte behövs, olyckor kan hända. Även något ombyte till vuxen. Min äldsta fick huvudvärk och kräktes typ en halvtimme innan landning(det var lite för varmt i planet den gången) på sig själv och lite på oss. Tack och lov för ombytet. När vi kom till Arlanda var hon ganska ok och ville ha bulle.
Hojta till om du vill ha listan eller mer tips.