Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014 - Bildtråd

stn skrev 2014-02-20 23:29:54 följande:

Fick du gå på tillväxt kontroll i senare delen eller vad sa de till dig?
    Nä ingenting och de upptäckte det efter hon var född faktiskt. Men hon vägde 3490g och var 51cm lång och född på bf+21. Det enda var att den var extremt kort navelsträngen och låg två varv runt halsen på henne så hon kom inte ut längre än med huvudet. Så de fick avnavla henne när hennes kropp låg inuti mig och huvudet var ute. Hon fick senare halva sin blodmängd och var väldigt frusen och dålig.

Jag upplevde att den bm på Mölndal inte kollade så noga utan mätte bara för att få fram ett bf. När jag har varit och gjort RUL på Östra sjukhuset med de två första tog det 30 minuter vardera gången men med de två nästkommande barnen var vi på Mölndal och där tog det 15-20 minuter. Det kändes inte som om de kollade ordentligt eller noggrant. Och bm på förlossningen på Mölndal var arg för att de inte hade upptäckt det tidigare.

Nu de två sista har vi gjort RUL i Halland på MVC där vi bor och min bm som även gör RUL har varit jätte noggrann. 25-30 minuter på båda.
    Passion skrev 2014-02-24 17:44:40 följande:

Tog en sväng på babyproffsen i Falun idag, inte direkt det största utbudet där - men det var helt klart godkänt iaf smile5.gif

Tog med deras gratis "babybox", mycket skrot i den, men två pampersblöjor, en tvättlapp, en barntandkräm samt en leksak från Fischer price var var helt ok ändå med tanke på att jag inte betalade något..

Bättre än inget iaf smile5.gif

Köpte även lite grejer som vi ska ha till barnvagnen/skötväskan, en mugg/flaskhållare, en mobilhållare och en "portabel" sopsäckssystem för blöjor. smile1.gifphpmQ3w5L73817.jpg

Jag fick våtservetter, en liten handduk, en hakklapp från Fischer Price, skedar från hipp och uppladdningsbara batterier????? Fattade inte alls vad de hade med bebis att göra.
    MiniV skrev 2014-03-21 08:07:55 följande:

Vad runda och fina ni är tjejer! Jag är också i vecka 25, men jag ser ju bara lite småtjock ut... :(

Det är sjätte barnet så min bm sa att hon har gott om plats

Oj va vi växer i tråden

Passion skrev 2014-04-06 13:13:28 följande:

Igår blev jag klar med mitt babynest som jag har sytt, blev jättenöjd! smile2.gifphpOdi6Wz84293.jpg

Åh va fint!

Oj va många fina grejer ni köpt

Mammasol skrev 2014-04-22 22:05:36 följande:

V 26+6 :) han växer på för fullt där inne phpvIcqOM40701.jpg

Oj vilken fin mage. Min ser gigantisk ut eftersom hon ligger på tvären. Är nästan lika stor som min dotters mage och hon har bf nästa torsdag.
    Mammasol skrev 2014-04-26 17:10:44 följande:
    Tack! Vad glad jag blir! Hur långt gången är du? :) spännande att vänta barn samtidigt som dottern, blir ett roligt år för dig! :)
    Jag är i v.30
    Hardstylechick skrev 2014-06-06 00:29:57 följande:

Idag kl 15.53 förlöstes våran
    Lilla kille Alexander med akut kejsarsnitt i vecka 34+1 1822g och 45 cm lång 40 dgr innan beräknad bf. Vi mår efter omständigheterna bra :) lycka till nu alla ni
    Med beräknade juli bebisar på G :)

Super Grattis till första plats. Och va skönt att allt gått bra med dig och lillkillen.
    Frida Andersson skrev 2014-06-10 12:37:11 följande:

Igår var vi och hämtade vår husvagn!! Såå glad, lång väntan men nu är den hemma. Så här ska vi tillbringa mycket tid i sommar. Ska bli spännande att campa med en liten bebis=) Dom stora flickorna redan invigt den med gårdagens kvällsmat
    Snygg! Lite inne bilder också SNÄLLA!
    Frida Andersson skrev 2014-06-11 06:07:37 följande:
    svårt att f bra bilder som ger vagnen rättvisa=)
    Vår framdel ser ut som er med dubbelsäng och dass. Har ni bäddmadrass? Vi måste köpa till det. Sängen är jäkla hård. Och eftersom den är sne åt ena hållet måste man specialbeställa eller köpa hobbys egna.

Vi har väningsängarna efter handfatet och en dinette mittemot våningsängarna. Sedan kommer köket och där nu har våningsängarna har vi en stor sittgrupp.

Vi hade en liknande som ni har med kök och soffgrupp mitt emot varann men den kändes trång på något sett. Denna känns ju mer luftig.
    Frida Andersson skrev 2014-06-12 04:23:36 följande:

Hmm nej ingen bäddmadrass det måste jag fixa, kanske går att sy om en "normal"?? Ska ni iväg när bebis kommer? Mår våram bara bra så ska det campas massa!!
    Vi ska åka till Helsingborg. Det är det enda inplanerade. Men visst vi drar nog i väg tidigare.

Tjohooo. v38 (37+0) idag

MEW85 skrev 2014-06-19 10:15:32 följande:
    Samma här!!!
    Härligt! Hoppas bara jag inte tvingas gå över tiden. Har det jäkligt jobbigt med sd och förvärkar.

16 dagar kvar! Vi väntar och längtar.

erajka skrev 2014-06-24 03:14:16 följande:

php3jAqNd72723.jpg

Jag börjar väl då :) lillebror född 140611

Tuva
    Va gosigt. Grattis!
Svar på tråden Julibebis 2014 - Bildtråd