villvågavaramig själv skrev 2014-05-08 20:27:26 följande:
Jag äcklas endast av mitt eget ärr inte av andras. Jag har svårt att berätta för nya personer om ärret, idag har jag berättat för en person som inte vet. Ditt är som du har från halsen ner till magen är det mycket rött?
Jag är trött på att gömma mig nu, det är nog dags att visa vem man är , det har ud lärt mig. Sen får folk älska en eller hata än.
När du träffar nya personer, frågar de något om ditt ärr på en gång eller väntar de lite?
Min "rädsla" är att om jag går på krogen så skulle folk inte vilja prata med mig för att det tycker att ärret ser fult ut osv...har du tänkt så?
Ärret på bröstet har läkt jättefint, men ärret på benet är fortfarande rött och fult.
Ingen har frågat mig om mina ärr,
Nä jag tänker inte på dom själv så därför tror jag inte att andra reagerar så mycket heller.
Nu har jag ju aldrig brytt mig särskillt mycket om hur jag ser ut och det tror jag är en fördel när man råkar ut för något sånt här. Och att jag är 48 snart49 år gammal och är gift sedan en del år.
Om du skäms över dig själv och döljer dig riktiga jag kan ju inte folk tycka om dig för du ger dom ingen chans till det.
Men om det är direkt obehagligt för dig att inte dölja ditt ärr ska du inte bara kasta bort sjalen eller sminket på en gång.
Börja med att tex. gå och handla i mat affären uan att dölja ärret. alltså bara en kort tur till att börja med. Sedan när du är okej med det kan du utöka tiden och välja en ny plats. Osv osv.
Om du vill kan du antingen pma mig här på forumet eller mejla direkt till mig på
evahellberg@yahoo.com
Så kan jag försöka hjälpa och stödja dig.