Inlägg från: MrsP79 |Visa alla inlägg
  • MrsP79

ont, blev det bättre

Jag hade jätteont med mina två första, ammade ändå till 6månader ca, då mjölken sinade. Min sista ammar jag fortfarande, 6,5 månad. De 3 första månaderna hade jag ont så in i h-e! Kontaktade amningshjälpen och fick verkligen jättebra hjälp, en vecka senare var smärtan i princip borta!

• MrsP79

Jag hade ju som sagt skitont, tänkte sluta och ge flaska men ville ge det en chans till. Hade provat med Purelan, amningsvårtskydd och allt vad det heter. När jag kom till amningshjälpen såg barnmorskan för det första att jag hade en spricka på ena bröstvårtan (de såg inte såriga ut i mina ögon) och sen såg hon att bebis hade fel tag. Han låg för långt till höger när jag ammade från höger bröst. Hon sa att jag istället skulle hålla hans huvud med vänster hand och se till att bröstvårtan var ungefär vid hans näsa. Då kommer bröstvårtan upp i gommen istället, och då suger han inte på den alls utan den ligger liksom skyddad uppe i munnen. Lite svårt att förklara. När han känner bröstvårtan vid näsan så böjer han huvudet bakåt och så fort den är inne i munnen "trycker" jag in vårtan i munnen. Jag kände i alla fall skillnad direkt men det tog ett par dagar innan smärtan var borta. Om det gör ont nu låter jag honom ta ett nytt tag. Hoppas du kan få nåt tips!

Svar på tråden ont, blev det bättre