• Anonym (villner15kg)

Någon som dragit ner på kolhydrater(inte ren lchf) och gått ner?

Jag har lovat mig själv och sambon att testa Lchf ett tag, ska försöka ge det två veckor, men vet inte om jag pallar att äta så här mer än så.

Är det någon som kört GI rivstart och sedan GI för att gå ner i vikt? Någon som bara dragit ner en del kolhydrater och gått ner i vikt? jag har oftast inga problem att utesluta kolhydrater till maten, men saknar min grovmacka och fil på morgonen imorse åt jag äggröra, inte gott, de andra dagarna har jag ätit grekisk yoghurt med hallon, det älskar jag, men en del påstår att det inte är bra om du vill ner i vikt, jag vet inte? Klarar inte massa fett på morgonen, urk!

Kom med era bästa tips

• Svar på tråden Någon som dragit ner på kolhydrater(inte ren lchf) och gått ner?
  • Kjell2

Jag gick ner en hel del genom att ta bort alla smörgåsar jag åt och drastisk minska på pasta, potatis, ris mm vid vanliga måltider. Istället mer grönsaker.

Har även gått ner massor genom att göra nästan tvärt om. Bort med allt fett och mycket pasta, ris och potatis.

Vid båda tillfällen har det viktigaste varit att få boert all skit som godis, läsk, glass, efterätter, fikabröd, junkfood odyl. Istället regelbundna måltider med en rejäl frukost och ingen överdriven lunch+middag.

• NenneLo

Har gått ner i vikt av att minska på kolhydrater, ett tag tog jag bort helt och blev väldigt matt (joggade varannan dag). Minska successivt

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • NenneLo

Håller med ovanstående, den verkliga skillnaden var att äta regelbundet och mindre skräp

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • taquine

Du behöver absolut inte äta massa fett ,  kolla in kostdoktorn ,har för mig det finns recept på kolhydratfattigt bröd. Själv har jag ett väldigt oregelbundet liv både med jobb, sömn,och måltider men märker viktnedgång genom att skippa det vita mjölet samt promenader med hunden. Istället för bacon och dyl(äckligt ) kör på rent fisk och kött samt sallader och ovanjordgrönsaker , Lycka till

• Anonym (b)

Ja jag har gått ner med hjälp av det väger mycket mindre nu än innan graviditeten.  Har inte heller lust att vara helt strikt.. älskade också mina mackor på morgonen men nu har jag dragit ner till att bara ta en iaf. Eller gör jag frökex eller mandelbröd.

• Anonym (Alice)

Jag har skurit ut all pasta/bröd/ris/potatis ur kosten, men äter gröt på morgonen... Samt äter mindre måltider 4ggr om dagen istället för 2 enorma osv... Har gått ner lite över 3kg på 2veckor :)

Finns ju de som också gått ner genom att räkna kalorier, dvs att de äter nästan allt men i "rätt" mängd...

• Duckan

Jag åt mindre kolhydrater, vitt bröd och socker samt började springa. Det tog tid, men jag tappade 6,5 kg på det. Åt mycket råris och sallader till fisk, kyckling och kött. Kvarg till frukost.

• mercury

Jag tror att det hjälper att ha en god idé om på vilka sätt man äter fel och åtgärda det. Jag gick ner i vikt genom att utesluta allt som innehöll tillsatt socker (är en glass- och godisråtta), och dra ner rejält på feta mejeriprodukter, ersätta smör och grädde med olja m.m. "Får" man inte äta smör blir det mindre mackor... och med mindre smör och grädde som smaksättare i maten blir det automatiskt mer grönsaker... (annars blir ätandet trist). Det + mer motion fick mig att gå ner i vikt.

• Anonym (Fikonet)

Jag har skurit ner på kolhydrater, men äter fortfarande allt. Ligger nästan alltid på 40-80g kolhydrater/dag (allt under 100g/dag brukar räknas som lågkolhydratr). Äter ändå pasta, ris, potatis, bröd men i små mängder, typ 50g. Det passar min kropp utmärkt, jag får den lagrade energin till musklerna så de orkar i samma tempo och min mage mår bra av det. Jag antar att jag äter typ GI.

• villis

Jag kör ungefär på en "liberal lchf" så att säga, äter inte bröd, pasta, potatis och rent socker osv men kan ta en frukt ibland och äter alla grönsaker oavsett kolhydratsinnehåll, äter nyttigt men väljer bara bort det dåliga :) ligger på ca 50 khl per dag ibland mindre, men äter inte extra fett utan har lagt till mer protein ist för att mätta :)

Svar på tråden Någon som dragit ner på kolhydrater(inte ren lchf) och gått ner?