• Elie

någon som kan?, ang reklammation från letsdeal? tacksam för hjälp!

Hej, jag köpte en vara på letsdeal för 249 kr och 80 kr i frakt. När jag fick varan så var den felfabricerad och alltså defekt. Så jag mailade letsdeal som menade att de inte hade några andra exemplar och skickade mig en retursedel så jag kunde reklamera varan.

Nu har jag bara fått tillbaka 249 kr. Är det någon som vet om jag har rätt att få hela beloppet tillbakabetalt? Felet ligger ju i varan och varför ska jag åka på en fraktkostnad när jag inte har fått ut NÅNTING alls av köpet? Felet berodde inte på mig, snarare av letsdeal som inte kollade skicket på varan innan de skickade iväg den. Därför borde väl DOM stå för det misstaget?

Hittar inga svar i konsumentköplagen om detta, men kankse har missat något. Nägon av er som vet?

• Svar på tråden någon som kan?, ang reklammation från letsdeal? tacksam för hjälp!
  • sommar2001

Orkar inte leta i kkl nu men du som konsument ska inte "ta ekonomisk skada" vid en reklamation.

Du kan dock inte begära att de ska stå för kostnaden innan de har godkänt reklamationen.
    Eftersom att de återbetalat varans kostnad är den dock godkänd och då ska du få tillbaka fraktkostnaden.

• Elie
    sommar2001 skrev 2014-01-16 22:50:12 följande:
    Orkar inte leta i kkl nu men du som konsument ska inte "ta ekonomisk skada" vid en reklamation.

Du kan dock inte begära att de ska stå för kostnaden innan de har godkänt reklamationen.
    Eftersom att de återbetalat varans kostnad är den dock godkänd och då ska du få tillbaka fraktkostnaden.
    Tack, jag har hävdat det, men inte fått något svar än.
  • Tirem

Fast varan är väl inte köpt av Lets Deal. Av Lets deal har du köpt dig rätten att få en vara till reducerat pris av ett annat bolag.
    Vilket bolag har du köpt själva produkten ifrån?

• Elie
    Tirem skrev 2014-01-17 11:00:44 följande:
    Fast varan är väl inte köpt av Lets Deal. Av Lets deal har du köpt dig rätten att få en vara till reducerat pris av ett annat bolag.
    Vilket bolag har du köpt själva produkten ifrån?
    Fast det är letsdeal som har sålt varan i detta fall. De har väl köpt in ett gäng och lagt ut på dealen. Det är dom som har hanterat reklammationen.
  • Tirem
    Elie skrev 2014-01-17 11:11:50 följande:
    Fast det är letsdeal som har sålt varan i detta fall. De har väl köpt in ett gäng och lagt ut på dealen. Det är dom som har hanterat reklammationen.

De har jag aldrig varit med om faktist, låter konstigt men du har säkert rätt.

• Elie

Jag fick tillbaka pengar för frakten efter att jag påpekade detta, problem solved!

• myway

Du ska få tillbaka både för dit frakten, och för det du lagt ut, samt för varan.

jag säger bara vad jag tycker
Svar på tråden någon som kan?, ang reklammation från letsdeal? tacksam för hjälp!