• idem

Fundersam / osäker

hejsan jag är en tjej på 30 vintrar som flyttade ifrån barnas pappa i november 2013 barnen är idag 3 respektive 2 år. i september samma år träffade jag en annan kille ( min dåvarande kille och mitt förhållande var så dåligt redan) den nya killen och jag inledde en ny relation och vi har känt varandra nu i 4 månaders tid. Problemet nu är att jag vet inte om jag vill ha honom längre nykär känslan har liksom försvunnit. Och sen finns det ett problem till bättre kille får jag nog inte tag på han är söt snäll omtänksam och vi är av samma sort båda två kemin stämmer.
    dessutom är han 3 barns far hus bil jobb bra inkomst m.m. Men jag vet inte vad jag ska ta mig till ???

har någon mer kännt så här ??

vad gjorde ni / du åt saken ??

seriösa svar tack

• Svar på tråden Fundersam / osäker
  • Vanilla ice queen

Låter som han var ditt rebound... Man har inte ett förhållande med någon för att han har bil, hus och bra inkomst! Låter helt befängt i mina öron...

• Shorona

När nykärkänslan ger med sig så ska ju kärlekslänslorna fortfarande finnas. Gör det inte det så kan du ju knappast vara tillsammans med killen bara för att han har hus, jobb, bil etc. Varför skulle du vara tillsammans med någon bara för det om inte känslorna finns?

• idem

Men snälla det vet jag väll att man inte kan vara tillsammans med honom bara för att han har det och det ska till lägga det oxå som jag glömde när vi är med varandra känns det kanon allting men när jag inte är med honom så känner jag inget behov av att vara med honom... Vad kan det bero på att jag har den här känslan

• Vanilla ice queen

Kan det vara så att du känner trygghet med den här killen? Kanske inte kär utan mer skönt att ha någon?

• idem

ja det känns lite så sen har det vart nu så oxå att han har sagt att han ska komma och så har det inte blivit av visst man kan inte rå för att barn blir sjuka eller att han måste jobba över men man blir ju lite besviken när det hänt några gånger. och när man träffas vill man ju träffas några timmar inte 1 och en halv timme jag vet inte varför jag känner så här hoppas det går över

• idem

men på nått sätt har jag ju kännslor för jag vill inte förlora honom heller blir jätte lätt ledsen när vi missufattar varandra

• Vanilla ice queen

idem: Men är du rädd att förlora honom eller rädd att förlora hela situationen (därför jag reagerade på detta med hus, bil mm...). Var helt ärlig mot dig själv, känns tanken att inte ha någon läskig? Behöver givetvis inte vara så men har sett detta fenomen flera gånger där folk inte riktig "vågar" vara själva och skräms sv rädslan att inte ha någon...

• idem

jag är nog rädd att förlora honom sen att han har det där sakerna är ett plus i kanten för det är väll vad de flästa drömmer om stor familj hus på landet ja du förstår nog.. nej det känns inte läskigt att vara själv tycker det är rätt skönt imellan åt att kunna göra vad jag vill samtidigt som man saknar någon att dela vardagen med hoppas du förstår min tanke och min situvation

• Vanilla ice queen

idem: Japp tror jag förstår. Svårt att råda till något dock. Låter som att du får ge det lite tid och se vart det tar vägen och känna efter.

• idem

ja jag får väll göra det tycker du att gå och prata med någon vore nått??

Svar på tråden Fundersam / osäker