• Anonym (undrande)

Skulle ni kunna släppa

Jag har ett förhållande med en man vars barn inte alls tycker om mig. Inte av någon speciell anledning förutom att han tycker att det är jobbigt att det kommit in en annan person i hemmet. Han hotar med att flytta till mamma var och varannan dag och nu har jag ställt frågan till pappan. "Skulle det vara ett alternativ att barnet flyttar till sin mamma på heltid?"  Han får såklart komma till sin pappa när han vill så länge han inte bråkar. 

Jag vet att pojken enbart hotar med att flytta med det men han trivs inte med mig och jag inte med honom när han är arg hela tiden.

Frågan är den, skulle ni som har barn kunna släppa vårdaden till den andra föräldern om det inte funkade mellan er nya relation och ert barn?

• Svar på tråden Skulle ni kunna släppa
  • Pissenisse

Jag skulle inte offra en minut med mitt barn för en partner, verkligen inte för en partner som ställer en sån fråga.

• slutatsnusa
    Anonym (undrande) skrev 2014-01-16 17:05:19 följande:

Jag menar såklart inte att han skulle tvingas bo hos sin mamma men eftersom hans hotar med att flytta dit så skulle svaret kunna bli. OK gör det då?! Varför skulle han hata mig mer för något han själv önskat?

är det så säkert att han vill bo enbart hos sin mamma då?
    förmodligen är de där hoten om att flytta enbart ett uttryck för att han vill ha bekräftelse av sin pappa på att han fortfarande är älskad och kommer i första hand.
    för att svara på din fråga skulle jag aldrig "släppa mina barn" för att bo ihop med en ny man
    inte heller skulle jag kunna respektera en man som gjorde så 
  • Lena

Jag skulle aldrig bo med någon mina barn inte gillade så länge de inte hade flyttat hemmifrån innan.

• Errol Flynn

Du skriver att du ställt frågan till pappan. Vad svarade han då?

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Anonym (undrande)
    Errol Flynn skrev 2014-01-16 17:17:53 följande:
    Du skriver att du ställt frågan till pappan. Vad svarade han då?

Han svarade som alla er här; nej. Så här är mitt tips till alla er föräldrar. Se till att hålla ihop med barnets biologiska förälder eftersom en bonusförälder enligt er aldrig skulle kunna vara lika viktig i en familj.

Bli utkastad endast av att ha ställt frågan, herre gud! Jag undrar vilka som frivilligt väljer en partner som har barn. (om man själv inte har det). Jag har inga barn och ser inte varför jag ska ta mig an detta barn om han hatar mig. Försöka bli vän med honom, bosätta mig på ett ställe i stan så detta barn ska ha nära till mamma. Stjutsa och vara kärleksfull för att sedan få höra att - nä du har inte samma värde i detta hus. Mitt barn är prio nr 1. Nä FYYYY jag kommer att lämna denna man och detta barn med glädje och se till att aldrig träffa någon med barn. EGNA barn är tydligen bäst! Varför vara bonusmamma när man slipper!

Som sagt, se till att era förhållanden håller så slipper ni skaffa bonusföräldrar till era barn. För vem vill vara det när man inte har samma värde?
  • sär skriven
    Anonym (undrande) skrev 2014-01-16 17:36:46 följande:

Han svarade som alla er här; nej. Så här är mitt tips till alla er föräldrar. Se till att hålla ihop med barnets biologiska förälder eftersom en bonusförälder enligt er aldrig skulle kunna vara lika viktig i en familj.

Bli utkastad endast av att ha ställt frågan, herre gud! Jag undrar vilka som frivilligt väljer en partner som har barn. (om man själv inte har det). Jag har inga barn och ser inte varför jag ska ta mig an detta barn om han hatar mig. Försöka bli vän med honom, bosätta mig på ett ställe i stan så detta barn ska ha nära till mamma. Stjutsa och vara kärleksfull för att sedan få höra att - nä du har inte samma värde i detta hus. Mitt barn är prio nr 1. Nä FYYYY jag kommer att lämna denna man och detta barn med glädje och se till att aldrig träffa någon med barn. EGNA barn är tydligen bäst! Varför vara bonusmamma när man slipper!

Som sagt, se till att era förhållanden håller så slipper ni skaffa bonusföräldrar till era barn. För vem vill vara det när man inte har samma värde?

Oops, on the rampage?

Det kvittar vem jag lever med, så går mitt barn före. Det gällde även när jag levde med hans biologiska pappa. Men vill du veta en sak? Det gäller även hans bonusfar, min man. Han prioriterar också sonen framför mig.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (undrande)
    Pissenisse skrev 2014-01-16 17:14:13 följande:
    Jag skulle inte offra en minut med mitt barn för en partner, verkligen inte för en partner som ställer en sån fråga.
    Ja  Pissenisse, se då till att aldrig bli kär i någon som ditt barn inte gillar. Ni två får väl gå på dater tillsammans så det överensstämmer! Tydligen är det bara så enkelt som att säga hej då till någon man älskar och är kär i?
  • sär skriven
    Anonym (undrande) skrev 2014-01-16 17:40:05 följande:
    Ja  Pissenisse, se då till att aldrig bli kär i någon som ditt barn inte gillar. Ni två får väl gå på dater tillsammans så det överensstämmer! Tydligen är det bara så enkelt som att säga hej då till någon man älskar och är kär i?
    Om det är bäst för barnet, så ja. Det är liksom mitt jobb som förälder.
  • Anonym (undrande)
    sär skriven skrev 2014-01-16 17:42:28 följande:
    Om det är bäst för barnet, så ja. Det är liksom mitt jobb som förälder.

Ja men detta barn vill bo själv med sin pappa och har sagt att det inte handlar om mig utan att han inte vill att hans pappa ska ha ett förhållande med någon. Så du menar då att du avsäga dig alla kärleksförhållanden så länge ditt barn bor hemma om ditt barn ville det?
  • sär skriven
    Anonym (undrande) skrev 2014-01-16 17:44:33 följande:

Ja men detta barn vill bo själv med sin pappa och har sagt att det inte handlar om mig utan att han inte vill att hans pappa ska ha ett förhållande med någon. Så du menar då att du avsäga dig alla kärleksförhållanden så länge ditt barn bor hemma om ditt barn ville det?
    Barn växer också upp. Och nej, jag hade inte tvingat mitt barn bo med någon han starkt ogillar. Mitt jobb och min högsta prioritering som förälder är att se till att mitt barn mår bra, och det gör man inte om man bor med någon man ogillar. Jag kan faktiskt redan genom din text se en hel del oförsonliga drag hos dig, så det kanske inte är barnet det är fel på.
Svar på tråden Skulle ni kunna släppa