• HUSSAR

generator problem

Hej, det är så att jag har en skoda felicia 2001: 1,3 lx. Den har slutat att ladda för kör en stund sen är batteriet dött (batterilampan lyser) det jag gjort är att byta regulator+kol idag men utan någon förändring, jag vet inte vad som är fel. Kan någon vänlig själ hjälpa mig? :) mvh Kim

• Svar på tråden generator problem
  • Nyfikna72

Om laddningslampan lyser så fungerar ju den kretsen iallafall så sannolikt är det väl nåt med generatorn, antar att du menar att den lyser även med motorn igång? Bara för att symbolen är ett batteri på lampan så är det ingen varningslampa för batteriet. Den är egentligen ganska överflödig och många märken har heller ingen.

• Nyfikna72

Vanligaste felet på 1.3 om det är original magneton generator är väl just diodbryggan. Behöver du delar eller ny gen så skicka pm, jag pysslar med sånt om dagarna.

• Haskel
    HUSSAR skrev 2014-01-16 17:31:47 följande:
    Hej, det är så att jag har en skoda felicia 2001: 1,3 lx. Den har slutat att ladda för kör en stund sen är batteriet dött (batterilampan lyser) det jag gjort är att byta regulator+kol idag men utan någon förändring, jag vet inte vad som är fel. Kan någon vänlig själ hjälpa mig? :) mvh Kim
    Har du kollat gasvajerventilen?
  • HUSSAR

Hej, gasvajerventilen? Vad ger den för funktion? Nej batteriet är bra, nyfikna2: den har ingen diodbrygga vad jag vet. :)

• HUSSAR

Nyfikna72 gick inte pma, vad tar du för en generator? Mvh

Svar på tråden generator problem