Någon med missfall/ missed abortion, följas åt inför nästa graviditet?
Jag är så förtvivlad! Hjärtat hade slutat slå på den lille i vecka 7+4. Trodde att jag var i vecka 10. Har två missfall bakom mig och därefter två underbara pojkar. Därefter ett missfall igen. Nu trodde jag att det var dags för trean som var beräknad att komma i augusti och så blev det ingen lillebror/syster...
Missfallen jag fick innan pojkarna var jobbiga, men någonstans visste jag inte vad jag förlorade. Missfallet efter andra sonen kom så tätt efter jag fått honom, så jag hade fullt upp med amning etc. Jag hann ens aldrig reflektera över det då.
Nu är jag så otroligt ledsen, har gråtit mestadels de senaste dygnen. Är sjukskriven och sitter hemma och får inget gjort. Längtar tills jag får sova och vill inte stiga upp på morgonen.
Hur och när skall jag bli glad igen. Pojkarna vet inget men de ser ju att jag är ledsen och jag har sagt att jag är ledsen för att jag är lite trött och på dåligt humör så som man kan vara ibland...
På ultraljudet såg det ut som en liten bebis, huvud, små armar och ben på väg att bli... Lilla hjärtat! Har jag gjort något, eller var han/hon sjuk? 1000 frågor snurrar!
Jag får absolut inte försöka bli gravid den närmaste månaden då det finns misstanke om en extrauterin graviditet också som måste uteslutas med hjälp av ett negativt gravtest. Jag känner bara att jag inte vet om jag ens vågar bli gravid flera gånger. Jag har ju mina pojkar, kanske jag inte skall utsätta mig för detta flera gånger. Samtidigt som jag längtar så!
Flera som haft missfall eller MA nyligen som väntar på ett plus, alternativt känner oro för att våga bli gravid igen?