• Anonym (problem i rygg)

Bra kiropraktor/naprapat i Stockholm?

Någon som vet av en bra naprapat eller kiropraktor i Stockholms-området?!?!

Jag har träffat några bra men ingen som verkligen gett sig fan på att "fixa" mig.

• Svar på tråden Bra kiropraktor/naprapat i Stockholm?
  • Anonym (Inte ont längre)
    Anonym (problem i rygg) skrev 2014-01-20 00:02:56 följande:

Har inte ringt honom än. Tänkte att det var mån-fre som gällde haha! Ska nog ta och ringa i morgon. Bokar du "vanlig massage" när du går till honom?
    Jag mailade i söndags och han ringde upp och bokade tid med mig. Nu för tiden brukar jag bara boka en massage och brukar oftast variera mellan 60 och 75 minuter. I början när jag hade ont och inte visste vad som var fel och inte vilken behandling jag borde ta. Då rekommenderades jag att ta minst 1 timmes massage första gången har jag för mig, så att han skulle hinna gå igenom kroppen för att hitta vad som var fel. Tror han kollade om jag var sne etc. Han tryckte även på vissa punkter. Sen rekommenderades han nervbanemassage som jag tog tills mina problem försvann. Efter det har det fungerat att förebygga med massage då och då.

Han lyckades direkt hitta mitt "problem" som ingen annan jag gått till gjort. Önskar jag hade hittat honom tidigare, men bättre sent än aldrig.
    Anonym (Inte ont längre) skrev 2014-01-20 04:30:34 följande:
    Jag mailade i söndags och han ringde upp och bokade tid med mig. Nu för tiden brukar jag bara boka en massage och brukar oftast variera mellan 60 och 75 minuter. I början när jag hade ont och inte visste vad som var fel och inte vilken behandling jag borde ta. Då rekommenderades jag att ta minst 1 timmes massage första gången har jag för mig, så att han skulle hinna gå igenom kroppen för att hitta vad som var fel. Tror han kollade om jag var sne etc. Han tryckte även på vissa punkter. Sen rekommenderades han nervbanemassage som jag tog tills mina problem försvann. Efter det har det fungerat att förebygga med massage då och då.
    Han lyckades direkt hitta mitt "problem" som ingen annan jag gått till gjort. Önskar jag hade hittat honom tidigare, men bättre sent än aldrig.

Nu ringde jag han precis och ska dit om en vecka. Han rekommenderade också 1 timmes massage så jag bokade det.

Ska bli spännande att träffa honom! På telefonen lät han intresserad, kunnig och lite rapp och snabb sådär haha :)

• Anonym (Inte ont längre :))

Vad kul att du bokade hos honom. Hoppas du blir lika nöjd som mig. :)

• Anonym (a)

hur har det gått för er som gått? söker också efter ngn riktigt grym kiropraktor

Anonym (a) skrev 2014-05-31 20:43:04 följande:

hur har det gått för er som gått? söker också efter ngn riktigt grym kiropraktor

Jag fortsätter gå hos han jag rekommenderade innan. Är lika nöjd nu som innan. Nackdelen är att han börjar bli väldigt populär, så jag ser nu till att boka i god tid innan för att få den tid som jag vill ha.
    Anonym (a) skrev 2014-05-31 20:43:04 följande:

Jag har faktiskt tänkt att prova kiropraktorn som hör till min vårdcentral. Blir ju bra mycket billigare om man är en sådan som behöver gå flera gånger!!
  • Herrmanharhittatenhare

Mitt tips är att gå till Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna, de har en patientklinik där vanlig kiropraktisk behandling bara kostar 200 kr (pensionärer och studenter 50%).

Anonym (problem i rygg) skrev 2014-06-01 02:11:41 följande:

Jag har faktiskt tänkt att prova kiropraktorn som hör till min vårdcentral. Blir ju bra mycket billigare om man är en sådan som behöver gå flera gånger!!
    Hur gick det hos honom som jag tipsade om, och som du bokade tid hos?

Tänk bara på att det är inte behöver vara så att du behöver "knäckas" hos en kiropraktor. Ibland är det musklerna som är spända som är orsaken till det onda. Därför är det bra om man går till någon som kan "allt".
  • Anna Miso85

Cityterapeuterna vid Hötorget har kiropraktorer som även har en bakgrund som massageterapeuter. De har en tjänst som är lite längre och ger även en djupgående behandling av musklerna!

• Olliver1

Sent svar till tråden, men kände att jag var tvungen att berätta.

Jag var precis på mitt fjärde besök hos SLS på Östermalm för min onda nacke och rygg.

Kiropraktorn sa att han då var färdig med "sin del" och under dagens besök fick jag träffa både kiropraktor och sjukgymnast, som gav mig övningar som ska hjälpa att förebygga att problemet kommer tillbaka :)

Har tidigare träffat många naprapater och kiropraktorer, men aldrig varit någonstans där jag mötts av ett team som samarbetar på det sättet.

Tips: www.sls.nu

• vwallander

Ännu ett sent svar - men måste också tipsa om en grym kiropraktor! 

Hanne Kine Lauritsen är i en klass för sig. 

Hon har verkligen hjärta i det hon gör. Alla hennes andra recensioner säger allt.

Tips-> www.stateofspine.se/

• FightCancer

Fonzi har bytt adress och finns numera i Huddinge på Skönhetsakademin
    Jag har gått till honom i flera år och han hittar alltid mina problem.
    Hans behandlingar sitter i längre än andras, men så håller han på tills att han inte kan göra mer för dagen.
    Han har över åtta års utbildningar bakom sig
    Massage therapist, Medical Masseur, Sports Masseur och Naprapat

Jag håller med om att man första gången ser honom blir lite rädd, han är två meter, med stort skägg och långt hår, men det är inte med hans utseende som han hjälper dig. 
    Det tar ca 10 minuter innan du märker att han är mjuk som en teddybjörn och har ett gigantiskt hjärta.

Förutom att han bryr sig om sina kunder så har han vigt hela sitt liv att hjälpa cancerfonden med att få in pengar till dom genom att sälja jättefina kläder

Du hittar honom på Skönhetsakademin Rådsvägen 13 i Huddinge
    0738310151
    Det som är bra med Fonzi förutom att han håller bra priser
    Han jobbar även utanför kontorstider
    www.facebook.com/MassageByFonzi/

Bra Massör/ Naprapat som bryr sig
  • Anonym (Tezzan)

Även om inlägget är gammalt i sig kan jag tipsa om Spinex Naprapater i Stockholm.

• Anonym (Positivt förvånad!)
    vwallander skrev 2015-11-05 14:32:54 följande:

Ännu ett sent svar - men måste också tipsa om en grym kiropraktor! 

Hanne Kine Lauritsen är i en klass för sig. 

Hon har verkligen hjärta i det hon gör. Alla hennes andra recensioner säger allt.

Tips-> www.stateofspine.se/

Jag har också varit hos Hanne, och hon är bara bäst!!
    Så jag tipsar också om Hanne!
  • Perberri

Det finns bra kiropraktor på Södermalm.
    Håller till på våningen under vårdcentralerna i Mariapol på Wollmar Yxkullsgatan.

Många rekommendationer och lätt att boka online Glad

Kiropraktor Maria
    www.kiropraktorsthlm.se

Svar på tråden Bra kiropraktor/naprapat i Stockholm?