hur ofta använder du tandtråd?
Tänkte det var intressant att veta hur fräscha människor är i munnen idag ;)
Tänkte det var intressant att veta hur fräscha människor är i munnen idag ;)
En gång om dagen. Har mycket tandsten så jag tycker aldrig dom känns rena annars. Men en del har ju ingen tandsten alls. Jag har som sagt massor, och tycker tänderna blir vitare när jag använder det. Och använder flourskölj 2 ggr om dagen, viktigt det borde alla göra :)
Borsta tänderna ett par ggr / dag och använd tandtråd ska du se att du inte blöder efter ett tag. Det är ju för att tandköttet inte sluter tätt mot tanden som du blöder. Du blöder m.a.o pga smuts ![]()
Några gånger per vecka, kanske 5. Jag har mellanrum mellan tänderna och det fastnar lätt mat där som sen orsakar hål. Alla hål jag haft i vuxen ålder har suttit mellan tänderna pga det.
När jag tycker det behövs, framtänderna nån gång/gånger i veckan men de innersta tänderna mer sällan tyvärr
Varannan dag.
Varje dag, Jordans tandtrådshållare. Tar inte lång tid när man vant sig.
Har aldrig haft så fint tandkött och min tandläkare säger att jag kan få behålla mina fina tänder i samma skick tills jag är pensionär om jag fortsätter i samma stil.
Väldigt värt det tycker jag!
Otroligt sällan. Däremot kör jag oil pulling med kallpressade virgin kokosolja väldigt ofta.
Jag har tidigare varit för lat för att använda tandtråd. Men nu när jag är gravid med mitt andra barn så använder jag tandtråd dagligen! Förra gången fick jag graviditets gingivitus och det var ganska smärtsamt att äta. Speciellt på ett ställe där jag har nån slags ficka mellan tänderna där det kan samlas hur mycket mat som helst upptäckte jag. Jag använder eltandborste annars och det är jättebra men nu har jag verkligen märkt hur bra tandtråd faktiskt är! Nu blöder jag inte alls mellan tänderna om tandläkaren petar där.
Ibland. Utslaget på ett år kanske det blir 1 gång i månaden. Det är så trångt mellan mina tänder så det är svårt att få in tandtråden. Blöder i tandköttet gör det ibland när jag använder tandtråden. Då kör jag på i några dagar med tandtråd (plackers) tills det slutat blöda, sen glömmer jag bort det. Har inte hål i tänderna och ingen särskild mängd tandsten. Borstar med eltandborste.
En gång om dagen i regel, på kvällen.
Jag trivs bäst när jag gör det en gång om dagen (gärna två). Det känns fräschast så.
Har svårt att tänka mig att kyssa nån som aldrig använder tandtråd.