• Anonym (arg mamma)

Jag vill inte lämna bort min son till den mannen varannan vecka!

ARG!!

Vi ska börja med varannan vecka nu snart, tidigare har jag haft veckor och han 2-3 helger i månaden. Barnet i fråga ska fylla 6 snart så han är väl mogen. Men jag VILL INTE lämna bort mitt barn till denne mannen! Igår när jag skulle lämna av honom för umgänge så såg jag att han fortfarande har samma bilbarnstol som han hade som bebis. Jag har påpekat detta att det var gränsfall redan 6 månader sedan. Hur fan tänker han i huvudet? JAG ÄR SÅ ARG! Jag sa att han åker inte någonstans i den bilstolen, om det inte är för att åka och köpa en ny bilstol.

Detta är inte allt. ALLT är fel. Jag måste påpeka allt, normala grejer som att se till att han duschar och borstar tänder och sover i pyjamas och inte samma kläder han hade hela dagen osv. Hur i helskotta ska detta fungera? Dessutom bor han i värsta slumkvarten det är så fel att ett barn ska bo där. Jag tycker så synd om min son. Alltså han är en bra lekpappa, snäll och så, men när det kommer till normal omvårdnad så är han värdelös.

HATAR HATAR HATAR mig själv för att jag skaffade barn med denne man. Stackars mitt älskade barn. =(

• Svar på tråden Jag vill inte lämna bort min son till den mannen varannan vecka!
  • Anonym (44)

Detta är ju skälet till varför man ska göra ett noggrannare val när man väljer förälder till sina barn..

• BioBonus
    Anonym (44) skrev 2014-01-17 15:35:20 följande:

Detta är ju skälet till varför man ska göra ett noggrannare val när man väljer förälder till sina barn..

Fast det verkar inte vara något större fel på pappan, mer än att TS är rädd att han inte ska borsta tänderna på sonen eller sätta på honom en pyjamas.
    Han har haft umgänge med sin son 2-3 helger per månad och ska nu gå över till varannan vecka, så han verkar ju onekligen vilja vara en närvarande förälder...

Eller du kanske menar att pappan skulle tänkt till lite innan han skaffade barn med TS :) 
  • Brumma
    Mrs Moneybags skrev 2014-01-17 11:09:52 följande:

Men gud vad sjukt att TS nästan blir påhoppad för att hon tycker att hennes eget barn hör hemma hos henne efter att ha haft honom nästan heltid i 6 år... Vad är det frågan om? Det är väl självklart för de flesta föräldrar. Inget konstigt med det.

Då är det betydligt konstigare i min värld att man inte har några som helst problem att bara träffa sitt barn under halva dess uppväxt. 

Men det verkar inte vara accepterat att tycka så smile1.gif

När det gäller bilstolen får han skärpa sig, det övriga får sonen lida sig igenom, det finns inget annat sätt. 

Klart hon får sakna honom. Förstår även känslan av att hon helst VILL ha sonen boende hos sig, hade jag o min man separerat hade jag oxå VELAT att barnen skulle bo hos mig, jag vet ärligt talat inte hur jag skulle klara av att bo utan dom.. Men det är en sak att vilja o att övertala sig själv om att det man vill är det bästa. För jag o min man HAR inte samma sätt med barnen - men han älskar barnen o de behöver ha honom lika mkt som de behöver mig. Så att jag VILL ha barnen hos mig innebär inte att jag skulle försöka driva igenom det. Å andra sidan får jag erkänna att jag knappast varit drivande i att barnen skulle bo halva tiden hos pappan om nu pappan av ngn anledning valt mindre tid, men det är en annan sak :)

Det TS skriver är inte speciellt oroväckande saker. Barnstolen skall naturligtvis kollas. Är han sex år o väger för mkt o att huvudet går över kanten så får pappan köpa en kudde o ha barnet framvänt i bilen istället.

Glömmer han borsta tänderna varje dag får han skärpa till sig men nångång ibland gör liksom inget. Pyjamas - alltså, det är ingen nödvändighet. Här har vi haft pjamas på barnen när det varit kallt, annars inte. Jag gillar själv inte att sova i pjamas så det är inget jag sätter på mina barn. Nu när de är större (tre år) väljer största killen själv. Vissa dagar sover han i t-shirt (ja den han haft under dagen....), ibland i kalsonger, ibland naken o ibland i pjamas. TS - har du frågat sonen om han VILL ha pjamas? Isåfall borde han ju klara av att sätta den på sig vid sex års ålder....

Använda samma kläder dagen efter.. Ja? Är det inte smutsigt (o då menar jag inte att byxorna fått en liten fläck) så användes det igen - o igen. Särskilt jeans.

Det gör jag själv oxå, har ju mina favoritbyxor som jag helst använder o inte tvättar jag dem varje dag? Det sliter ju både på kläder, elräkning, tid o miljö.

Nej TS låter som om hon försöker hitta anledningar där det inte finns så mkt att hämta mer än att mest jobba på sina egna känslor.
  • Anonym (arg mamma)

Tack för stöd ni som förstår. Jag tycker naturligtvis att detta är jättejobbigt, det skulle nog de flesta föräldrar göra. Just att ha barnet hos sig nästan heltid i 6 år och helt plötsligt ska man bara ha hälften. Jag har ju gått me på hälften för min sons skull, inte för att JAG vill det, men för att jag tycker det är viktigt att han får en relation till sin pappa (hur mycket jag än ogillar pappan...). Så nu får jag ju ta det. (Sen att pappa är ute efter att sätta dig MIG varje chans han får är ju en annan sak... hoppas att det ska ändra sig nu när han får hälften men vi får väl se).

Han har i alla fall köpt en ny bilstol så det är bra, han lyssnade i alla fall på mig och tog säkerhetsfrågan på alvar. Ett steg i rätt riktning! Och ber om hjälp nu med maten så det är ju bra att han bryr sig. Jag hoppas det ska bli bra. Men det känns åt helvete just nu faktiskt ändå, för jag saknar min son jättemycket. Men som sagt, får jobba med mina egna känslor och inte visa för sonen.

• BioBonus
    Anonym (arg mamma) skrev 2014-01-18 10:22:36 följande:

Tack för stöd ni som förstår. Jag tycker naturligtvis att detta är jättejobbigt, det skulle nog de flesta föräldrar göra. Just att ha barnet hos sig nästan heltid i 6 år och helt plötsligt ska man bara ha hälften. Jag har ju gått me på hälften för min sons skull, inte för att JAG vill det, men för att jag tycker det är viktigt att han får en relation till sin pappa (hur mycket jag än ogillar pappan...). Så nu får jag ju ta det. (Sen att pappa är ute efter att sätta dig MIG varje chans han får är ju en annan sak... hoppas att det ska ändra sig nu när han får hälften men vi får väl se).

Han har i alla fall köpt en ny bilstol så det är bra, han lyssnade i alla fall på mig och tog säkerhetsfrågan på alvar. Ett steg i rätt riktning! Och ber om hjälp nu med maten så det är ju bra att han bryr sig. Jag hoppas det ska bli bra. Men det känns åt helvete just nu faktiskt ändå, för jag saknar min son jättemycket. smile4.gif Men som sagt, får jobba med mina egna känslor och inte visa för sonen.

• Anonym (44)
    BioBonus skrev 2014-01-17 15:39:14 följande:
    Fast det verkar inte vara något större fel på pappan, mer än att TS är rädd att han inte ska borsta tänderna på sonen eller sätta på honom en pyjamas. Han har haft umgänge med sin son 2-3 helger per månad och ska nu gå över till varannan vecka, så han verkar ju onekligen vilja vara en närvarande förälder... Eller du kanske menar att pappan skulle tänkt till lite innan han skaffade barn med TS :) 

Hon tycker ju att han är en kass pappa.
  • Anonym (44)
    Anonym (arg mamma) skrev 2014-01-18 10:22:36 följande:
    Tack för stöd ni som förstår. Jag tycker naturligtvis att detta är jättejobbigt, det skulle nog de flesta föräldrar göra. Just att ha barnet hos sig nästan heltid i 6 år och helt plötsligt ska man bara ha hälften. Jag har ju gått me på hälften för min sons skull, inte för att JAG vill det, men för att jag tycker det är viktigt att han får en relation till sin pappa (hur mycket jag än ogillar pappan...). Så nu får jag ju ta det. (Sen att pappa är ute efter att sätta dig MIG varje chans han får är ju en annan sak... hoppas att det ska ändra sig nu när han får hälften men vi får väl se). Han har i alla fall köpt en ny bilstol så det är bra, han lyssnade i alla fall på mig och tog säkerhetsfrågan på alvar. Ett steg i rätt riktning! Och ber om hjälp nu med maten så det är ju bra att han bryr sig. Jag hoppas det ska bli bra. Men det känns åt helvete just nu faktiskt ändå, för jag saknar min son jättemycket. Men som sagt, får jobba med mina egna känslor och inte visa för sonen.

Då kan du ju tänka på hur mycket sonen har saknat sin pappa o hur fantastiskt att de äntligen ska få spendera så här mycket tid ihop.
  • Anonym (:-))
    Anonym (44) skrev 2014-01-18 18:02:09 följande:

Då kan du ju tänka på hur mycket sonen har saknat sin pappa o hur fantastiskt att de äntligen ska få spendera så här mycket tid ihop.
  • Anonym (abc)

Låter som en pappa som kommer vara utmärkt - så länge mamman "städar upp" efter honom på sina veckor, dvs det kommer förmodligen rätt snart vara så att fröknarna i skolan/på fritis hjälper till vad gäller gympakläder, ringer på morgnarna för att påminna om hjälm och skridskor till friluftsdagen, etc. Säkert kommer också utvecklingssamtal etc också hamna på mammans veckor då personalen kommer anse att de får en bättre respons från mamman.

Och de som hävdar att en 6-åring ska borsta tänderna själv - har ni bara barn som är yngre än så? Tandläkarna vill att föräldrarna borstar tills barnen iaf gått ut lågstadiet.

• BioBonus
    Anonym (abc) skrev 2014-01-20 15:44:56 följande:
    Låter som en pappa som kommer vara utmärkt - så länge mamman "städar upp" efter honom på sina veckor, dvs det kommer förmodligen rätt snart vara så att fröknarna i skolan/på fritis hjälper till vad gäller gympakläder, ringer på morgnarna för att påminna om hjälm och skridskor till friluftsdagen, etc. Säkert kommer också utvecklingssamtal etc också hamna på mammans veckor då personalen kommer anse att de får en bättre respons från mamman.

Och de som hävdar att en 6-åring ska borsta tänderna själv - har ni bara barn som är yngre än så? Tandläkarna vill att föräldrarna borstar tills barnen iaf gått ut lågstadiet.
    Eller så lär sig pappan allt detta nu när han får möjlighet att ha en vardag med sitt barn. Snacka om att döma ut pappan redan från början. 
    Och att barnet lär sig att det ska borsta tänderna varje dag är inte detsamma som att barnet ska borsta själv. Om barnet vet att man borstar tänderna varje dag och att det ingår i kvällsrutinerna så kan det lära pappa det också.

Och för att svara på din fråga - jag har barn som är betydligt äldre än sex och obetydligt äldre än sex. Och min nu 8-åring har länge vetat att det är tandborstning morgon och kväll, och hon borstade tänderna själv när hon var sex, och sen gjorde även vi det när hon ansåg hon var klar :)
Svar på tråden Jag vill inte lämna bort min son till den mannen varannan vecka!