Mrs Moneybags skrev 2014-01-17 11:09:52 följande:
Men gud vad sjukt att TS nästan blir påhoppad för att hon tycker att hennes eget barn hör hemma hos henne efter att ha haft honom nästan heltid i 6 år... Vad är det frågan om? Det är väl självklart för de flesta föräldrar. Inget konstigt med det.
Då är det betydligt konstigare i min värld att man inte har några som helst problem att bara träffa sitt barn under halva dess uppväxt.
Men det verkar inte vara accepterat att tycka så 
När det gäller bilstolen får han skärpa sig, det övriga får sonen lida sig igenom, det finns inget annat sätt.
Klart hon får sakna honom. Förstår även känslan av att hon helst VILL ha sonen boende hos sig, hade jag o min man separerat hade jag oxå VELAT att barnen skulle bo hos mig, jag vet ärligt talat inte hur jag skulle klara av att bo utan dom.. Men det är en sak att vilja o att övertala sig själv om att det man vill är det bästa. För jag o min man HAR inte samma sätt med barnen - men han älskar barnen o de behöver ha honom lika mkt som de behöver mig. Så att jag VILL ha barnen hos mig innebär inte att jag skulle försöka driva igenom det. Å andra sidan får jag erkänna att jag knappast varit drivande i att barnen skulle bo halva tiden hos pappan om nu pappan av ngn anledning valt mindre tid, men det är en annan sak :)
Det TS skriver är inte speciellt oroväckande saker. Barnstolen skall naturligtvis kollas. Är han sex år o väger för mkt o att huvudet går över kanten så får pappan köpa en kudde o ha barnet framvänt i bilen istället.
Glömmer han borsta tänderna varje dag får han skärpa till sig men nångång ibland gör liksom inget. Pyjamas - alltså, det är ingen nödvändighet. Här har vi haft pjamas på barnen när det varit kallt, annars inte. Jag gillar själv inte att sova i pjamas så det är inget jag sätter på mina barn. Nu när de är större (tre år) väljer största killen själv. Vissa dagar sover han i t-shirt (ja den han haft under dagen....), ibland i kalsonger, ibland naken o ibland i pjamas. TS - har du frågat sonen om han VILL ha pjamas? Isåfall borde han ju klara av att sätta den på sig vid sex års ålder....
Använda samma kläder dagen efter.. Ja? Är det inte smutsigt (o då menar jag inte att byxorna fått en liten fläck) så användes det igen - o igen. Särskilt jeans.
Det gör jag själv oxå, har ju mina favoritbyxor som jag helst använder o inte tvättar jag dem varje dag? Det sliter ju både på kläder, elräkning, tid o miljö.
Nej TS låter som om hon försöker hitta anledningar där det inte finns så mkt att hämta mer än att mest jobba på sina egna känslor.