Inlägg från: Anonym (Outhärglig sog) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Outhärglig sog)

Min pojkvän ska bli pappa i mars

Träffade en underbar kille, han var perfekt.
    Av misstag fick jag reda på att han skulle bli pappa i slutet av mars med en annan tjej (dom var tsm i 4 veckor och innan honom hade hon gjort 2 aborter då hon var tsm med någon/några andra så totalt inom loppet av 1 år 3 barn)

Han säger själv att han tycker det är sjukt och vill inte ha någonting med detta att göra. 
    Jag vill prata om detta frågor som vad händer i mars? kommer dom ha kontakt? ja ni förstår själva finns 1000 frågor och han vill inte prata om detta utan blir bara arg. 
    Känns som om han skjuter detta obehagliga framför sig, blockerar sig för detta.

Jag har ställt ultimatum antigen går vi igenom detta tillsammans ( som han säger vi ska kämpa oss igenom detta tillsammans, men hur då? om han lotsas som om ingenting har hänt) 

Jag vet det finns 1000 andra killar därute men ändå ..........

Så störd och ledsen över detta så det finns inte 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 12:10
    Ber om ursäkt att jag troligen har hamnat i fel forum, kanske moderatorn kan ändra detta? :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 12:15
    Byter själv forum så det hamnar rätt :)

• Svar på tråden Min pojkvän ska bli pappa i mars
    Philippa skrev 2014-01-17 11:04:45 följande:
    Börja med att få lite perspektiv på saken, det handlar om ett barn inte en sjukdom du kan dö av!
    Vet att det inte är en sjukdom

Men det är en känslomässig sjukdom och jag undrar hur jag ska hantera hans tystnad. 
    Om vi tillsammans ska "kämpa" oss igenom detta så undrar jag på vilket vis vi tillsammans gör det? när en vill ha svar på frågor om våran ev. framtid ( vilket vi har pratat om att flytta ihop,) och en svarar med tystnad och irritation?
    Det är mycket som ska ordnas med för hans del också (DNA-test, papper, förhör osv....) efter födseln.

Jag har fått en massa anonyma sms från "någon" under en tid som bara syftar till att förstöra mellan oss osv....
    Anonym (:)) skrev 2014-01-17 12:16:15 följande:
    Du och din pojkvän ska sätta er ner och prata! Du får säga att ni måste prata och att det inte går att hålla tyst om det.

Är det helt säker på att det är han som är pappan?

Vill din pojkvän hålla du undan det här barnet så får du stötta han i det, vill han vara delaktig får du också stötta honom. Det kan inte vara lätt att få reda på att man ska bli pappa till ett barn som bara blivit till. Speciellt med en tjej som inte vill ha barn med! Stötta, stötta, stötta!
    Tack för ditt svar :)
    För att kunna stötta honom på rätt sätt vilket du är inne på oavsett om  han vill ha kontakt  eller inte så måste han prata med mig. Delge mig sina tankar annars blir det svårt för mig att hjälpa honom och därmed hjälpa oss i detta. 
    Det är svårt för mig också att veta vart står VI i allt detta? ( han skulle aldrig komma på iden att gå tillbaka till henne, så ont som hon har gjort honom det är jag 100% säker på). Men jag känner mig heller inte delaktig ser detta som ett gemensamt problem ( eller vad man nu ska kalla det) 

Nej det är inte säkert att det är han som är pappa, han ska göra ett DNA-test. Men 99,9% så är det nog så tyvärr.

Min första reaktion var gråt, gråt, gråt  såklart ( jag tyckte att han hade ljugit, så förtroendet är väl lite si och så  just nu, min andra reaktion var, Egotänk var också ( det skulle ha varit vi som fått barn om t ex 5 år)

-DU kan fetglömma att du släpar in ett barn i min lägenhet.

Vet, vet det var jäkla dumt sagt är rädd för att jag har tvingat honom att avstå även om han säger att allt är äckligt och han vill inte ha någonting med detta att göra. Han känner sig lurad och blåst på pengar ( blir ju underhållsplikt om det visar sig att han är pappan).
    Philippa skrev 2014-01-17 12:49:14 följande:
    Vilken TÖNT till kille du har!

Blir blåst på pengar...?? Han valde ju att sätta på tjejen utan kondom, eller?

Bara att ta sitt ansvar, barnet ska inte behöva lida för sina föräldrars okunskap!
    Tönt vet jag inte om han är.

Tjejen säger att hon tar p-piller (vad ska han tro? visst han kunde vara lite mer försiktig) 
    Han kunde har varit försiktig med tanke på att hon redan HAR ett barn med någon annan. 
    Han visste dock inte om att hon redan gjort 2 aborter innan hon träffade honom inom loppet av ett år. 

Säger en hel del om henne också tycker jag.
    Hon är ansvarslös och omogen har ett stort ego där hon lever i en fantasivärld,  drömmer om den lyckliga familjen ( som hon själv aldrig har fått uppleva). 
    Hennes ego att ÄGA två barn tar över allting, jag har läst det hon skriver i olika forum hur förbannad hon är på pappa 1 och ska gå till domstol för att få egen vårdnad om sitt äldsta barn. 
    Stackars barn som har en sådan mor.
Svar på tråden Min pojkvän ska bli pappa i mars