Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Skridskor i skolan

ella02 skrev 2014-02-01 12:07:35 följande:
    Bra att det löste sig.

Men!!!, skolan ska vara gratis och ni ska inte behöva köpa skridskor!!!

Jag är lärare sedan 20 år och vi kan inte kräva att föräldrar ska skaffa skridskor.

När våra elever ska åka skridskor så finns det skridskor och hjälmar att låna.

Händer det igen så ifrågasätt det till rektor!
    Du bor inte i norra Sverige va?
    Här måste man ju ha sån utrustning (skidor o skridskor)....det är ju inte alla skolor som har att låna ut.
    Nu när min äldsta går på högstadiet finns det tack o lov att låna men fram tills att hon började där fick vi allt fixa fram det själva...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Diamanta skrev 2014-02-16 13:33:19 följande:
    Och hos er finns säkert en större begagnatmarknad också för just skidor och sånt gissar jag? Så man kan hitta bra saker för en billig peng om man vill.
    Nja, det är skitsvårt att hitta billiga andahandsgrejer eftersom det också är fler som behöver grejer...
  • La Lola
    Diamanta skrev 2014-02-16 14:32:04 följande:
    Fast många kanske åker mkt skidor etc. på fritiden också, så det är  värt att investera i. För vår del skulle det vara ganska kostsamt att köpa ett par skidor bara för enstaka friluftsdag. (Till skillnad från skridskor)
    Och många gör det inte. De tillhör vi. Det åks ett par gånger på idrotten.
  • La Lola
    Diamanta skrev 2014-02-16 14:53:02 följande:
    Men om det bara är ett par gånger, måste man verkligen ha skidor då? Jag fick intrycket av att det var något som gjordes regelbundet. Här åks det skridskor regelbundet. (Men skidor enbart på vinterfriluftsdagen)
    Japp. Det åks ju på idrotten här.
Svar på tråden Skridskor i skolan