• Anonym (borta)

Hur många här tappar hår av ritalin/concerta?

Hej, jag påbörjade medicinering för strax två år sedan. Då började jag direkt tappa håret, det lossna framför ögonen på mig och mitt hår var princip överallt. Kände även hur det knäppte och lossnade. Så kunde inte undvika känslan heller...

Har provat ritalin,strattera,concerta,medikinet,elvanse och metamina. Sammma process i håret av dom ALLA!

Så börjar undra varför det är såhär... Och många säger att det är ovanligt fast när man googlar lite så verkar det vara rätt vanligt.

Iaf, vad kan man göra åt detta? Finns det något som blockerar håravfallet från adhdmedicinen eller något?

NÅGON MER !?

Jag MÅSTE äta denna medicin. Och peruk som någon rekommenderade vill jag inte. Är en tjej på 22 !!!

• Svar på tråden Hur många här tappar hår av ritalin/concerta?
  • Canvas

Aldrig hört talas om att man kan få håravfall av dessa mediciner :o

Jag har då allt hår kvar o käkat ritalin dagligen i ett par år nu,

Fråga din läkare om detta för han borde veta vad som finns för att få stopp på det hela :)

• Anonym (borta)
    Canvas skrev 2014-01-17 18:09:26 följande:
    Aldrig hört talas om att man kan få håravfall av dessa mediciner :o
    Jag har då allt hår kvar o käkat ritalin dagligen i ett par år nu,
    Fråga din läkare om detta för han borde veta vad som finns för att få stopp på det hela :)
    Nej okej men står som biverkning på bipacksedeln.
    Ja ska göra det.. Men tänkte om någon här hört? Fan asså :( Jag behöver den här medicinen..
    Såfort jag inte äter den ligger jag bara i sängen och livet försvinner..
  • Canvas

Förstår vad du menar :(

Jag är likadan o funkar inte som människa utan mitt ritalin :(

• Anonym (borta)
    Canvas skrev 2014-01-17 18:55:53 följande:
    Förstår vad du menar :(
    Jag är likadan o funkar inte som människa utan mitt ritalin :(
    Tappar du också hår eller slipper du denna hemska biverkning? :( man såg skymten av min skalle när jag åt ritalin..

Det var fruktansvärt och alla sa bara hela tiden "Klipp dig du ser förjävlig" ut.. hade fint och friskt hår innan. :(
  • Canvas
    Anonym (borta) skrev 2014-01-17 19:28:59 följande:
    Tappar du också hår eller slipper du denna hemska biverkning? :( man såg skymten av min skalle när jag åt ritalin..

Det var fruktansvärt och alla sa bara hela tiden "Klipp dig du ser förjävlig" ut.. hade fint och friskt hår innan. :(
    Nä inte tappat ett hårstrå sen jag börja med ritalin, har käkat medikinet o concerta åså men aldrig haft den sortens biverkning :)
  • Lady Paraplyh

Skippa tabletterna och satsa på mer naturliga produkter istället. Eye Q är exempelvis bra, du kan också träffa en arbetsteraput och få hjälp med hur du ska lägga upp din vardag och få hjälp med dina problem.

Mediciner är en Quick fix, sådana finns det många av i dagens samhälle, det är bra för stunden, men i längden bör du hitta något hållbarare.

• Anonymjhdjkgfsndg

Jag har samma problem men tog upp det på mötet hos BUP. 
    Concerta och liknande medicin kan göra dig "stressad och nervös" och då tappar du onormalt mycket hår. Det var sorgligt nog det enda svaret jag fick. Fick inte ens ett svar på hur man kan lösa det..

Svar på tråden Hur många här tappar hår av ritalin/concerta?