• Katta1

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej på er!
    Jag väntar mitt första barn i september.
    Det känns jättespännande.
    Är beräknad till 15 september.
    Någon mer som börjat känna av humörsvängningar?
    Fick en gråtattack igår.
    Känner att jag är hyperkänslig för allt som sker runt omkring just nu.

• Katta1

E2012smamma skrev 2014-02-11 10:30:55 följande:
    Haha ja!
    Började gråta till OS.
    Så är det. Och det går typ aldrig över. Har varit såhär sen min första graviditet med första barnet...

Okej, skönt att man inte är ensam

• Katta1

Jag ska på inskrivning om två veckor då jag är i vecka 12. Det känns spännande. Hur går en sådan inskrivning till? Ni som varit tidigare eller i samband med denna graviditet?

• Katta1
    E2012smamma skrev 2014-02-12 13:50:18 följande:
    Du får träffa en barnmorska

Förmodligen
    - väga dig
    - stick i fingret för HB värde och Socker
    - blodtryck

Sen går hon/han igenom ett hälsosamtal.
    Kollar om du har haft vissa sjukdomar samt om man har haft blodpropp eller om ena närmsta föräldrar haft blodpropp.
    Tror du får en lista på saker du får äta å inte samt så går dom igenom vilka vitamintillskott som är lämpliga att ta.

Skriv ner alla frågor du har innan du går dit . När man väl sitter där är det lätt att glömma :)

Tack :)
  • Katta1

Usch gått och blivit förkyld. Jag vet att det inte är farligt för barnet men surt ändå.

• Katta1

Hej hej! Var åratal sen jag var inne här, men nu så... Väntar barn nr 3 i september. Bor i Karlstad. Är nu i vecka 11 tror jag. Hej på er andra, nån där ikväll? Hej, hej! Jag är också i vecka 11. Går in i vecka 12 på tisdag. Det är första barnet för min del :)

• Katta1
    livan86 skrev 2014-02-28 14:04:58 följande:
    Nu har jag precis vart hos bm och tagit prover, fick även ett snabbt UL för att jag ville se att allt var bra pga tidigare mf.

Allt såg jätte bra ut!! Fick se en sprattlandes lite pigg krabat är såååååå glad just nu!!

Hej,
    Vad kul.
    Jag var också hos bm igår och tog prover.
    Allt såg bra ut. Känns skönt.
    Har inte sett den lilla krabaten ännu men ser framemot att få se den sen på ultraljud.
    Ska ni kolla kön?
    Jag ska försöka hålla mig från att göra det.
    Känns mer spännande så.
  • Katta1
    livan86 skrev 2014-02-28 17:17:47 följande:
    Katta1. Vi ska nog kolla kön. Vi har ju redan barn sen tidigare å känner att det är mer smidigt samtidigt som en del av spänningen försvinner.

Men vi får se! Hur långt gången är du?

Okej,
    Jag går in i vecka 13 imorgon :)
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014