Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
Någon som lyckats bli gravid än? Hade mitt 4e missfall för en månad sen å det känns så fruktansvärt tungt... Känns som att man aldrig ska komma över v.8:(
Någon som lyckats bli gravid än? Hade mitt 4e missfall för en månad sen å det känns så fruktansvärt tungt... Känns som att man aldrig ska komma över v.8:(
Usch så tråkigt! Jag beklagar verkligen! Jag fick mitt 4:e missfall i april och väntar nu på mens och såsmåningom ett andra IVF-försök. Alltså inte gravid.
Har ni fått någon hjälp och vet någon orsak till missfallen?
Hej. Tänkte hoppa in här om jag för.
Fick en son i september förra året (oplanerad, åt p-piller), sen ett ma som upptäcktes i v8 i maj och nu ett tidigt mf i början på augustu.
Känns tungt och tråkigt att behöva gå igenom.
Verkar ha ganska lätt att bli gravid men lyckas inte behålla det. :/
Nu ska vi försöka igen. Har en tid bokad hos en gynekolog den 28/9 för att kolla läget.
Till min fråga: hur går man tillväga om jag får ytterligare ett ma/mf nu? Det blir isf 3e på rad.
Vem ringer man?
Hoppas vi alla lyckas snart!
Kvinnokliniken här (Malmö och Lund) ger inte ut speciellt många ul inte. :/ de kan vara riktigt, riktigt otrevliga.
Då får man ta det privat isf, trots att det är hiskeligt dyrt.
Hoppas så att det ska gå vägen igen snart :)
Lantis86; orsaken till mina missfall är med högsta sannolikhet mitt kromosomfel som upptäcktes efter 3:e missfallet. Nu väntar jag på ett andra försök IVF med PGD. Det sista försöket för min del sen måste jag tyvärr sätta punkt i "bebisverkstan". Känns lönlöst att försöka på egen hand då missfallsrisken är hela 75 % för min del.
Välkomna alla nya till tråden och jag beklagar djupt era missfall och MA!
Nu har jag plussat... Och skitnojjig för att jag inte hämtat progesteronen innan helgen! Kan inte börja ta dom förrän i morgon em.
Men åh... Jag hoppas så mycket detta ska vara femte gången gillt....
Hej på er! Grattis Den och den! Och lycka till!
Jag ska på utredning efter mina 3 MA (första 2011 och sista i juni 2014). Är lite rädd att bli gravid före utredningen som blir den 2 oktober. Jobbigt att varje graviditet slutade med MA, tidigast v. 9 och senast v.12. När jag blir gravid så räknar jag med att tre månader senare blir det den jobbiga färden till akuten, blodförlust och slutligen skrapning och sjukskrivning från jobbet.
Nej.. inget trombyl.. Har tagit 3 doser progesteron nu....
Men fan alltså... jag vill inte vara negativ men behöver kräka av mig massa oro. Jag har en stegring på test, men dom är för svaga tycker jag. Jag har konstigt ont (inte växtvärk, det har jag ingen alls!) på ena sidan av magen som känns alldeles för likt mitt X i februari. Fan jag är så jävla orolig... Och att folk inte förstår att jag vill inte höra svaret "Åh, men så kan det vara. Alla graviditeter är olika. Ibland är det så svagt". Jaaa, jag vet allt det! Tro mig... det är min 9:e graviditet, jag vet hur det känns och hur det kan vara! Men jag vill vara realist. Jag vill inte leva på hoppet för det är bara slöseri med tid. Jag är nog mest orolig för att det ska ta lång tid innan jag ska börja blöda för att det slösar bort tid som ändå inte blir någon bebis, vill på nästa försök för någon gång måste det gå... Jag är mer orolig för det än att börja blöda för det känns inget bra detta så jag tror ändå inte det kommer bli nåt!
Låter jag helt sjuk eller??
Jo, jag tror nog det är det bästa å prata med dom och berätta hur du känner... Om inte annat så för å gå tid för ett vul så fort som det går att kolla...
Har dom ingen egen erfarenhet av hur det är med x, men dom sagt så brukar man känna på sig ganska rätt... Speciellt när man har hunnit med ett antal graviditeter..Känns det lika oroligt idag?:/
Tro det kan vara lite farligt att kolla för ofta också, man blir ju så himla orolig när det står "fel" ... Men jag håller tummarna för att det börjar kännas "som det ska" snart, så du kan slappna av lite...
Så himla dumt att man inte kan kolla när man är så tidig på nått annat sätt än grav- test, för man vet ju inte om någon lever där inne:( är inge kul att vara orolig hela tiden...
Men har du inte stigit på några dagar känns det som att du skulle ha ha pratat med kk lr slutat med progesteronet... Hur långt är det du har kommit nu?