• Den och den

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Hej på er!

Plussade svagt igår och fick det bekräftat med digital idag.

Jag vill egentligen inte veta så tidigt med risk för att ännu en gång bli besviken men jag måste veta pga mitt jobb (anser jag själv).... Jag jobbar på förskola och fast jag vet att det inte är därför så vill jag undvika att lyfta osv om det inte behövs.

Jag hade ett mf 2007 (äldsta dottern var då 1,5), ett ma 2009 och fick sen en dotter till 2010.

Nu har jag träffat en ny man och vi försöker skaffa barn. Att bli gravid är inga problem, det går nästan lite väl lätt.

Men vi började i november, plussade och fick missfall i december, plussade och fick missfall i januari, plussade och fick ett utomkvedshavandeskap i februari.

Vi bestämde oss efter det för en paus på en månad och nu har jag alltså igen plussat.

Jag hoppas innerligt att det går vägen denna gången!

När vi var inne med utomkvedset (innan vi visste det) så sa läkaren att om det var missfall skulle vi börja utreda varför. Men nä, eftersom det var ett utomkveds så räknas det inte! Så då har jag bara haft två :-/

Jag har dock en egen teori om att detta visst var ett missfall, vara det att embryot satt på fel ställe.

Det upptäcktes nämligen av att jag blödde, dom hittade det i äggstocken men det hade inte spruckit och det blödde ut helt av sig själv utan ingrepp och det är vad jag förstår ganska ovanligt vid utomkveds... Det brukar upptäckas av att embryot blir så stort så det inte får plats och så spricker äggledaren.

Det var min historia!

Jag håller tummarna stenhårt för mig själv!

• Den och den
    Hanna Gitta skrev 2014-05-03 19:35:23 följande:
    Denochden: vad tråkigt med alla missfall så tätt, att du orkar! Jag hoppas att jag "bara" behöver få missfall varannan gång, och att det går bra den här gången.

Kram från mig!

Ja, det är tufft... 

Fick en liten blödning igår men sen har det inte kommit mer. I och med att jag hade utomkveds sist så ringde jag gyn för att få komma och kolla så inte detta också ligger fel. Fick på nåder en tid i morgon men antagligen inget VUL för hon sa att man kanske inte kan se något överhuvudtaget så tidigt. Men dom vill ta ett hcg i alla fall. Känns ju positivt att det inte blött mer men jag har mycket kraftigare molvärk än vad jag tycker ska vara växtvärk... Riktigt "tryck" ner i magen lixom... Jag tror inte det är bra :( 

Men jag hoppas dom tar mig på allvar på gyn i morgon. Får ju säkert inga besked i morgon (om det inte börjar blöda ordentligt) men förhoppningsvis en återbesökstid med mer svar och är det mf igen vill vi ha en utredning nu. Så här ska det väl inte behöva vara ändå :(

Jag håller tummarna för dig! Och alla andra i tråden givetvis

• Den och den

Så jävla less på all skit. 

Gjorde VUL och såg bara en liten svart prick, men det var ju rätt väntat. Men sen gjorde dom ett gravtest som tydligen var jättesvagt positivt bara. Där försvann allt hopp för min del. Tog HCG och ska ta på VC på fredag och på måndag. Återbesök på onsdag om det inte hänt nåt innan dess. Men jag för min del tycker ju att det väl vore själva fan om det inte bara kunde börja blöda nu då så man gå vidare från det här. Nä så jävla "enkelt" kan det ju inte vara utan ska säkert till sån jävla Cytotec som jag fått en gång mellan mina tjejer. 

Fan! Och hur mycket kan man böla? 

• Den och den
    Susanne1975 skrev 2014-05-06 21:33:40 följande:
    Så tråkigt! Är det missfall eller finns det en chans att det kan gå bra...vet inte i vilken vecka du är i men det tar ju lite tid innan det syns ordentligt på ett VUL om det är en normal graviditet. 

Jag hoppas på det bästa! {#emotions_dlg.flower}
    Granada skrev 2014-05-06 21:40:22 följande:
    Nej vad trist smile4.gif Vi behöver positiva besked här! Anser dom det vara helt kört eller finns det strimma hopp? 
    Haja skrev 2014-05-06 21:42:01 följande:

Men skit också! Fyra missfall på ett halvår, det är inte rättvist nånstans!

Massor av kramar från en i samma båt!

Nja... läkaren försökte väl vara lite positiv och säga att nu vet vi ju inte om det är så men det verkar ju som att det håller på att bli ett missfall. Så hon försökte nog ge mig en strimma hopp... VUL:et är inte det jag tänker på mest för det var jag helt förberedd på att det inte skulle synas nåt på. Det var det faktum att gravtestet var jättesvagt som golvade mig... Sköterskan sa att hon först trodde det var negativt men hade väntat en liten stund extra och då hade det till slut kommit fram något väldigt svagt. Det, för mig, innebär att det är helt kört :(

Ibland får jag dåligt samvete som tycker detta är sån skit... herre gud, jag har ju lyckats bli gravid 4 ggr på ett halvår! Deffinitivt inga problem med den biten... tvärtom nästan! Det finns ju dom som inte ens kommer så långt, och som, dom få gånger det tar sig, får missfall... 

Men på sätt och vis känns det fan som ödets värsta jävla ironi. Vad är det för jävla skitöde som vill locka oss med godispåsen mitt under näsan på oss i någon vecka och sen bara rycka bort den. Gång på gång på gång... 

Jag har idag börjat blogga om resan vi ska ta. Lite inlägg om vad som hänt innan men fokus kommer ligga på framtiden. För jag ser som sagt denna grav som körd och fokuserar nu på någon slags utredning!
    Vill nu läsa så är adressen
    kampenmotmissfall.blogg.se

• Den och den

Vad fan alltså...
    Jag är så rädd för min egen känsla av hopp... Jag vet att jag kommer bli så besviken på onsdag. Så jag tänkte att jag tar ett gravtest och ser med mina egna ögon att det är suuupersvagt (eller kanske neg, eftersom det var så himla svagt igår).

Igår sa sköterskan att det egentligen var negativt efter 10 min men hon hade väntat en liten stund extra och då hade det tillslut kommit ett svagt svagt positivt resultat.

Idag såg det ut som nedan. Ja, det är svagt! Men sååå jäkla supersvagt är det ju inte! Dessutom kom strecket inom 30 sekunder...

Vad fan ska jag nu tro? Hade det varit starkt hade jag blivit glad... Hade det varit jättesvagt eller negativt hade jag kunnat slappna av och släppa. Nu kan jag ändå inte släppa det där lilla lilla hoppet, trots att jag borde fatta att det är kört. Så där svagt ska det ju inte vara i 5+4-5+6 någonting..

• Den och den
    Susanne1975 skrev 2014-05-07 21:17:35 följande:
    Jag känner igen mig i det där att liksom kastas mellan hopp och förtvivlan. Själv testar jag med Clearblue digitalt med veckoindikator, dyrt ja visst men det ger ju besked i klartext i alla fall. Vid senaste missfallet visade det för få veckor vilket fick mig att ana att det skulle gå åt skogen ännu en gång. 

Så jättesvagt tycker jag ju inte att ditt test är. En fundering...har de tagit blodprov på dig och på det sättet mätt HCG-nivån?

Jag håller tummarna för att dina onda aningar inte stämmer utan att det går bra med din graviditet! 
    Ja, dom gjorde det igår. Och jag ska ta på fredag och på måndag.

Först sa läkaren att hon skulle ringa idag om svaret igår var jättelågt eller jättehögt... Och hon har inte ringt, så det borde ju vara lite positivt. Men samtidigt så sen när sköterskan sa att testet var så svagt så började hon tveka på om jag ens behövde ta några fler HCG, för då visste vi ju typ redan men att ja, det kunde ju vara bra ändå. Så jag litar inte riktigt på att det där med att hon skulle ringa fortfarande stämmer.

Undra om man kan ringa expeditionen i morgon och få svaret från ens journal....
  • Den och den
    Susanne1975 skrev 2014-05-07 21:41:59 följande:
    Det tycker jag absolut...att det borde gå att ringa och få svar. Det gäller ju dig, en viktig sak och ovissheten är fruktansvärd. Man vill ju bara veta hur det är och kunna börja sörja om det nu är så att man får missfall...eller tvärtom, kunna glädjas, pusta ut en aning. 
    Tack för att du tar dig tid att svara på alla mina luddiga tankar!

Håller mina tummar stenhårt för er att mensen dyker upp när den ska så ni får sätta igång!
  • Den och den
    Granada skrev 2014-05-07 23:15:04 följande:

Den och den: Kan du inte vara kortare gângen dâ? Vill inte inge falska förhoppningar, vid mina MA'n misstänkte hur det lâg till jag dâ digital testen aldrig kom över 2 veckors indikationen. Men det är sâ tidigt sà det känns som för tidigt att inte ha hopp alls.

Susanne:  Hâll oss uppdaterade hur det gâr med IVF planen. Hâller tummarna att det blir plock i midsommar smile1.gif

Jag har redan dragit ifrån lite från senaste mens när jag tänker att jag kanske är i 4+5-5+0 idag... Enligt senaste mens är jag i 5+3.

Jag testade positivt första gången förra måndagen. Tydligt men svagt med testlagrets och 1-2 med cb digital. Så 4+0 var jag nog inte men man kan ju inte testa positivt hur tidigt som helst... Men jag kan ju ha varit typ 3+3 eller nåt... Alltså ÄL+10 om jag räknar rätt... Det skulle ge 4+4 när jag var på sjukan igår och 4+5 idag.... Tycker man borde få ganska ordentligt positiva test då.

Men visst, alla är ju olika. Konstigt bara att jag fått tydliga resultat hemma och sen var det så himla svagt på sjukan och nu också svagt. Svagare än det var förra måndagen! Visserligen ett okänsligare test, men efter mer än en vecka ska det ju ha stigit så pass att det inte spelar någon roll.

Hur som haver är det kanske en utläggning i onödan för 3 timmar efter jag tog testet så var strecket nästan borta. Syntes svagt, men helt grått. Jäkligt märkligt...

Ska ta ett nytt i morgon bitti med morgon urin och se vad det säger. Sen får jag helt enkelt tåla mig till onsdag och få domen då. Jag är mest rädd för den där jäkla cytotecen.... Jag vill att det ska börja blöda av sig själv!
  • Den och den

Tack för alla svar jag fått.

Blödningen kom igång av sig själv i torsdags. Kändes som en lättnad faktiskt.

Nu velar jag mellan att åka dit på onsdag eller inte. Kan ju åka dit och göra ett VUL och se så det verkar ok. Men det tror jag. Det är en riktig blödning, har inga större smärtor längre osv. Inga tecken på att nåt skulle sega sig kvar menar jag...

Alternativet är att jag ringer och avbokar och boka en tid för mig och min sambo tillsammans och börjar fundera över hur vi går vidare.

• Den och den

Hej på er!
    Var ett tag sen jag skrev här sist men jag har haft 4 missfall sen i november 2013 (även 2 tidigare men fått barn efter det). Är tillsammans med en annan man än den som är pappa till mina två barn.

Har med andra ord 8 graviditeter, varav 6 missfall.

I torsdags var vi på första träffen med en läkare i Ystad för att försöka utreda detta. Vi kom hem med en provtagningsremiss till mig, recept på en drös vitaminer och progesteron-vagiatorer... Jag antar att det är flera här som fått det? Vad har ni för erfarenhet?

Sambon min fick remisser för spermaprov och två burkar. Dom skulle gjort kromosomtest på honom också, men behövde inte det eftersom han redan gjort det pga att det finns balanserad translokation i familjen. Min sambo har dock inte detta.

Känns som att det hände så mycket på en gång. Är glad för det! Men trodde det skulle gå mycket långsammare och att dom skulle ta en sak i taget :)

Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?