Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
Hej på er!
Plussade svagt igår och fick det bekräftat med digital idag.
Jag vill egentligen inte veta så tidigt med risk för att ännu en gång bli besviken men jag måste veta pga mitt jobb (anser jag själv).... Jag jobbar på förskola och fast jag vet att det inte är därför så vill jag undvika att lyfta osv om det inte behövs.
Jag hade ett mf 2007 (äldsta dottern var då 1,5), ett ma 2009 och fick sen en dotter till 2010.
Nu har jag träffat en ny man och vi försöker skaffa barn. Att bli gravid är inga problem, det går nästan lite väl lätt.
Men vi började i november, plussade och fick missfall i december, plussade och fick missfall i januari, plussade och fick ett utomkvedshavandeskap i februari.
Vi bestämde oss efter det för en paus på en månad och nu har jag alltså igen plussat.
Jag hoppas innerligt att det går vägen denna gången!
När vi var inne med utomkvedset (innan vi visste det) så sa läkaren att om det var missfall skulle vi börja utreda varför. Men nä, eftersom det var ett utomkveds så räknas det inte! Så då har jag bara haft två :-/
Jag har dock en egen teori om att detta visst var ett missfall, vara det att embryot satt på fel ställe.
Det upptäcktes nämligen av att jag blödde, dom hittade det i äggstocken men det hade inte spruckit och det blödde ut helt av sig själv utan ingrepp och det är vad jag förstår ganska ovanligt vid utomkveds... Det brukar upptäckas av att embryot blir så stort så det inte får plats och så spricker äggledaren.
Det var min historia!
Jag håller tummarna stenhårt för mig själv!