• Lantis86

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Men du kanske ba ska testa var annan dag istället?! Då bli det ju förhoppningsvis större skillnad mellan testen och du har ändå koll:)

Har du testat äta fiskolja? Har även läst att tomatjuice kan vara bra... Om det är immunförsvaret som håller på att spöka och orsaka mf...

• Lantis86

Himla så kul! då gör nog progesteronet sitt ska du se:) är som roligt då det går bra för dom som haft problem, ger som hopp till en själv också:) hoppas att det bara rullar på och känns bra nu så du kan slappna av!!! :D

• Lantis86
    jamka skrev 2014-09-06 15:13:43 följande:

Nej, jag har en son som är 7 år. Jag är så tacksam över detta att min första graviditet gick vägen:) Förresten, de ändrade tiden så jag får komma på utredning redan nu på onsdag:)

Gud så skönt å slippa vänta så länge:) hoppas du får bra hjälp nu! Du får hålla oss uppdaterade:)
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-09-10 15:52:53 följande:

Har gått bra fram till nu.. men har sen igår haft lite för ont i ena sidan för att det ska kännas helt bra. Har en tid på gyn i morgon för ett vul

Tack för att du frågade!

Nej, vad jobbigt:/ hoppas verkligen att allt ser bra ut på vul idag!! Håller tummarna för dej!!

Det ger som mig hopp att det går bra för dig, för då borde det ju även göra det för mig:) är ju tragiskt att man ska behöva må så dåligt och vara så orolig då man är gravid... Man borde ju få vara glad.. Men du får gärna prata av dig om du är orolig, man brukar alla fall må lite bättre då:) lycka till idag:)
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-09-10 21:15:08 följande:

Utredning varade 15 minuter. Läkaren gick igenom mina provsvar. Provsvaren efter mina 3 MA visade att allt är ok och efter mensen får jag åka till sjukhuset för spolning för att kolla om allt är ok där inne. Om allt är som det ska vara så mina MA kunde vara p.g.a. att vi är så gamla (37 och 55) tyckte min läkare. Hm.

Det är klart det blir svårare med åldern, men du är ju inte SÅ gammal!!! Tycker det är himla konstigt att det ska bli 3st MA på raken för det... Borde ju vara nånting som är fel!! Man blir ju så frustrerad när man hoppas på att få hjälp och får ett möte på 15 min som int har gett nått utom att man blir ledsen:(

Har du läst något om immunologa problem? Tyckte ändå att det gav mig hopp:)
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-09-11 19:17:58 följande:

Ja, jag har läst lite om immunologa problem, men hur ska man veta om det är detta som orsakade mina MA. Vad kan jag göra åt det i så fall?

De har tagit så många olika blodprov på mig och min man, kallar de inte detta med immunitet? Det ska jag fråga om nästa gång jag åker dit.   

Tror inte dom kollar det så noga, men jag tycker du ska nämna det om dom inte verkar ge dej nån annan hjälp... Kortison lugnar väl alla fall immunförsvaret, men jag har ingen egen erfarenhet... Köpte boken "is your body baby friendly" , där förklarades det bra tyckte jag:)
  • Lantis86

Åh vad glad jag blir för din skull Den och den:) tänkte på dig hela dagen igår... Vad skönt att ha ett vul till inbokat redan!! Går allt bra med progesteronet nu?

Granada: hur länge sen var det du hade mf? Hoppas att det funkar som det ska med ÄL alla fall:)

• Lantis86
    Den och den skrev 2014-09-13 07:38:24 följande:

Ja, det känns riktigt bra. Det funkar fint med progesteronet. Det är ju inte det fräschaste jag varit med om ;) men faktiskt inte så farligt som jag trodde heller! Och det verkar ju funka, då hade det lätt kunnat vara 1000 ggr värre och ändå vara värt det :)

Tar du 3 ggr per dag? När tusan ska man då ta? Åh, börja va nervös... 1 vecka kvar till bim... Vill så gärna va gravid!! Hur tidigt vågar man testa? Vill ju testa så tidigt som möjligt så man kan börja ta medicin, men känns ju onödigt å testa för tidigt.. Har alltid testat på bim lr dagen efter annars... Men nu vågar jag inte vänta så länge..
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-09-13 11:45:58 följande:

Ja, det gör jag. Tar direkt när jag går upp, precis innan jag går och lägger mig. Den mitt på dagen tar jag lite när det passar. Har jag lunchrast mitt på dagen tar jag den då, men oftast har jag rast redan vid 10 och det är ju för tidigt. Brukar bli runt 13 tiden jag tar den i alla fall :)

Jag brukar alltid få plus väldigt tidigt (testoman!) men denna gången fick jag inte plus förrän på BIM. Det var en söndag och jag trodde inte att jag var gravid iom att det var negativt innan så jag hade inte hämtat ut progesteronet. Hade riktigt ångest där ett tag men började ta dom på kvällen på BIM+1.

Så hur tidigt ha du testat positivt som tidigast? Tänkte då kan jag ju börja testa då:)
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?