• Lantis86

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Den och den skrev 2014-10-19 14:29:23 följande:

Åh! Stort grattis!

Jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!

Tack:) visst kände inte du heller så mycket i början den här gången? Hur långt är det du har kommit nu?:)
  • Lantis86

Hoppas det är samma för mig:) men man blir ju så orolig när man inte känner nått:( men ska testa igen på fredag och har det stigit ska jag boka tid för UL....

Himlarns vad roligt att du kommit så långt!!!:) känns det säkrare nu? Visst du hade bara tidiga mf? Håller tummarna för dig med:) känns som att går det bra för du borde det kunna göra det för mig också:)

• Lantis86

Granada: Åh vad spännande:) hoppas hoppas på ett plus, håller tummarna!:) du måste höra av dej så fort du testat:) kommer du få nån behandling i så fall?

själv ska jag ringa kk och boka vul idag...

• Lantis86
    Den och den skrev 2014-10-28 08:53:06 följande:

Hur går det för dig?? Hur långt har du kommit nu?

Är 5+2 idag, men är skitnervös:( känner inge mycke... lite öm i brösten, kännt livmodern i förrgår, hungrig och lynnig och lite kissnödigare... Hur mycket kände du?

Fick tid för vul idag men inte förrns den 14 november.... Jäkla sur sköterska, tänkte inte ens ge mig nån tid... Är så jävla jobbigt att måsta bråka för att få nått man blivit lovad, dom ska fan ha en å lipa:( tyck dom varit jätte bra förut, men senaste gångerna har man bara blivit ledsen..
  • Lantis86

Har inte så höga förhoppningar, känner egentligen bara av brösten:( sen igår har jag inte tagit progesteron.. Brukar ju ändå vara så att det inte vill "komma ut" för mig... Men tar fortfarande trombyl, så liiiite hopp har jag väl... Men hoppas jag hinner få nått tecken på vilket håll det är på väg innan VUL, orkar inte komma dit och se ett dött foster igen:(

Bor utanför Umeå så det är NUS dom varit mindre trevliga på:/ Är ganska sur på dom över utredningen också. Har inte hänt nått sen maj, fasten jag ringt och påminnt:(

Åh, lycka till med KUB!!:) det är klart du är orolig efter vad du har varit med om, men jag tror du kommer ta dig hela vägen:)

• Lantis86

Jo jag vet, men är så JÄKLA rädd för MA igen:( min kropp är ju väldigt bra på att hålla kvar graviditeter, så tror inte att jag behöver progesteronet... Fast man kanske inte ska tvär sluta?!

Sen har jag läst nån stanns att progesteron gör blodet tjockare, tror att trombyl är mest rätt för mig. Blöder typ aldrig, första MA gick jag 10 veckor med ett dött foster utan att blöda:/ har som mest trosskydd när jag har mens... Men min kropp dödar fostren:(

Hur tidigt är det man kan se hjärtslag på UL? Vill ju göra ett tidigare än det jag har inbokat, men är så jäkla rädd att det ska vara dött:( får kanske ta å kolla upp att göra det privat, vet att det finns:)

Faktiskt kännt av livmodern lite idag, hoppas det är ett bra tecken:)

• Lantis86
    Lumber skrev 2014-11-04 11:05:40 följande:

Hej!

Sitter hemma och håller på att blöda ut mitt 5 missfall. Denna gång har varit sjukt jobbig. Känslomässigt framförallt. Har haft ett missfall i v 5 , 3st i v7 (6+4) och detta nov 11 (10+5).

Har i smyg tagit progresterone (progresterall) denna graviditet då ingen av mina läkare velat skriva ut något. Min sambo och jag har gjort både barnlöshetsutredning och missfallsrutedning. Båda utredningarna visade inget avvikande.

Har däremot haft blödningar under hela graviditeterna, denna gången hade jag flera störtblödningar.

Funderar på att ta barnabryl vid min nästa graviditet.

Vad har ni gjort för att öka era chanser?

Beklagar verkligen dina missfall:( helt sjukt att läkarna inte anstränger sig mer:( har du inte fått nått? Vars går du?

Var av Linda Hammar (tror jag hon heter) på kvinnokliniken på NUS jag fick trombyl i progesteron, men det var inte lätt... Fick grina mig till det och fick det inte på en gång. Egentligen skulle dom fortsätta min utredning den dagen, men jag hade plussat dan innan. Fick göra två test där också, men hon tyckte att dom var för svaga så jag skulle höra av mig på några dagar om det blivit starkare. Två dagar senare testade jag igen och det var starkare så jag ringde och fick recept, men av en annan läkare... Vågade bara ta trombyl då, typ 3 dgr, sen vart det mf:( Det jag vill komma till är att jag är INTE nöjd med henne! Hon hade ingen förståelse för att jag var orolig att jag var tvungen att vänta på medicin, tycker ändå att ett plus är ett plus! Mådde JÄTTE dåligt efter jag varit hos henne, kändes lönlöst att ens försöka skaffa barn:(

Men då jag var där pratade hon med någon som hade gått några kurser om sånt här, fattar inte varför man får gå hos henne?! Vet inte ens vad hon heter...

Har det tagit lång tid för dig att bli gravid? Lider verkligen med dig!!! Kramar!!
  • Lantis86
    Lumber skrev 2014-11-04 11:07:02 följande:

Lantis86, vilken läkare går du hos som både fått progresterone och trombyl. Bor också i Västerbotten?

Just ja, har läst SJUKT mycket om missfall sen mitt fjärde.... Tar bl.a. -3000mg fiskolja -5000ie D3 vitamin -zink -folsyra med B6 & B12 varje dag, ska vara bra mot MF...

Men nästa graviditet borde du nästan tjata till dig sjukskrivning om du blöder... Läst om någon som haft massa MF och precis som du också blödningar... För henne funkade det med sjukskrivning... Sen ska man typ ta det jäkligt lungt och inte träna när man är gravid om man har problem med MF(Tender Loving Care) ... Testar det lite lätt den här gången, men kan inte sjukskriva mig då jag är egenföretagare... Men har slutat träna!!! Hoppas det funkar..
  • Lantis86
    MalinA87 skrev 2014-11-05 09:16:33 följande:

Hej,

Ni som har varit med om MA.. hur vanligt är det egentligen att man drabbas av det? Jag är gravid i v. 11 med vårt första barn och jag försöker intala mig att så länge jag inte har väldigt ont eller blöder så har jag inte fått missfall.. Men sedan ligger ändå tanken om MA kvar i bakhuvudet och gnager och jag undrar - är det vanligt? Jag har första ultraljudet om två veckor så jag får hålla ut liite till innan jag får se om lillen mår bra.

Det är inte lika vanligt som vanligt MF, men tyvärr drabbar det vissa, hoppas verkligen du slipper!!
  • Lantis86

Åh, är så jäkla nervös inför fredag, har vul då (7+5).... Känner ju bara av brösten och är kissnödig på natten, är så jäkla rädd att få höra att jag fått MA igen... Har typ panik NU å det är nästan en hel olidlig jäkla vecka kvar:( vet inte vad jag ska ta mig till om jag får dåliga nyheter en gång till....

Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?