Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
Åh! Stort grattis!
Jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!
Åh! Stort grattis!
Jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!
Hoppas det är samma för mig:) men man blir ju så orolig när man inte känner nått:( men ska testa igen på fredag och har det stigit ska jag boka tid för UL....
Himlarns vad roligt att du kommit så långt!!!:) känns det säkrare nu? Visst du hade bara tidiga mf? Håller tummarna för dig med:) känns som att går det bra för du borde det kunna göra det för mig också:)
Granada: Åh vad spännande:) hoppas hoppas på ett plus, håller tummarna!:) du måste höra av dej så fort du testat:) kommer du få nån behandling i så fall?
själv ska jag ringa kk och boka vul idag...
Hur går det för dig?? Hur långt har du kommit nu?
Har inte så höga förhoppningar, känner egentligen bara av brösten:( sen igår har jag inte tagit progesteron.. Brukar ju ändå vara så att det inte vill "komma ut" för mig... Men tar fortfarande trombyl, så liiiite hopp har jag väl... Men hoppas jag hinner få nått tecken på vilket håll det är på väg innan VUL, orkar inte komma dit och se ett dött foster igen:(
Bor utanför Umeå så det är NUS dom varit mindre trevliga på:/ Är ganska sur på dom över utredningen också. Har inte hänt nått sen maj, fasten jag ringt och påminnt:(
Åh, lycka till med KUB!!:) det är klart du är orolig efter vad du har varit med om, men jag tror du kommer ta dig hela vägen:)
Jo jag vet, men är så JÄKLA rädd för MA igen:( min kropp är ju väldigt bra på att hålla kvar graviditeter, så tror inte att jag behöver progesteronet... Fast man kanske inte ska tvär sluta?!
Sen har jag läst nån stanns att progesteron gör blodet tjockare, tror att trombyl är mest rätt för mig. Blöder typ aldrig, första MA gick jag 10 veckor med ett dött foster utan att blöda:/ har som mest trosskydd när jag har mens... Men min kropp dödar fostren:(
Hur tidigt är det man kan se hjärtslag på UL? Vill ju göra ett tidigare än det jag har inbokat, men är så jäkla rädd att det ska vara dött:( får kanske ta å kolla upp att göra det privat, vet att det finns:)
Faktiskt kännt av livmodern lite idag, hoppas det är ett bra tecken:)
Hej!
Sitter hemma och håller på att blöda ut mitt 5 missfall. Denna gång har varit sjukt jobbig. Känslomässigt framförallt. Har haft ett missfall i v 5 , 3st i v7 (6+4) och detta nov 11 (10+5).
Har i smyg tagit progresterone (progresterall) denna graviditet då ingen av mina läkare velat skriva ut något. Min sambo och jag har gjort både barnlöshetsutredning och missfallsrutedning. Båda utredningarna visade inget avvikande.
Har däremot haft blödningar under hela graviditeterna, denna gången hade jag flera störtblödningar.
Funderar på att ta barnabryl vid min nästa graviditet.
Vad har ni gjort för att öka era chanser?
Lantis86, vilken läkare går du hos som både fått progresterone och trombyl. Bor också i Västerbotten?
Hej,
Ni som har varit med om MA.. hur vanligt är det egentligen att man drabbas av det? Jag är gravid i v. 11 med vårt första barn och jag försöker intala mig att så länge jag inte har väldigt ont eller blöder så har jag inte fått missfall.. Men sedan ligger ändå tanken om MA kvar i bakhuvudet och gnager och jag undrar - är det vanligt? Jag har första ultraljudet om två veckor så jag får hålla ut liite till innan jag får se om lillen mår bra.
Åh, är så jäkla nervös inför fredag, har vul då (7+5).... Känner ju bara av brösten och är kissnödig på natten, är så jäkla rädd att få höra att jag fått MA igen... Har typ panik NU å det är nästan en hel olidlig jäkla vecka kvar:( vet inte vad jag ska ta mig till om jag får dåliga nyheter en gång till....