Anonym (Filur) skrev 2014-01-17 21:42:17 följande:
Hallå alla socionomer. Jag har lite frågor till er. De lyder:
* Vart arbetar du?
* Vad har du för arbetsuppgifter?
* Trivs du på ditt jobb?
* Vad har du för lön?
* Om du fick spola tillbaka tiden till innan du utbildade dig till socionom vad skulle du då välja? Socionom eller en annan utbildning?
* Vad har du för arbetstider?
* Är socionom ett väldigt stillasittande arbete? Tycker ni att ert arbete är tråkigt eller går dagarna fort?
Tråden ligger här med flit för att ni ska kunna vara anonyma så var inte blyga. Berätta mer om ert jobb än frågorna som står om ni har lust.
1. Socialförvaltningen.
2. Socialsekreterare för ekonomiskt bistånd, ansvarar även för andrahandskontrakt och förmedlingskonto, samt arbetsmarknadsinsatser.
3. Jag älskar mitt jobb!
4. 25,000. Lågt, men har bara arbetat i 9 månader.
5. Jag är riktigt glad över att jag valde det här yrket. Älskar att vara utbildad socionom.
6. 8-17, men flexar in en halvtimmes lunch och slutar oftast 16.30. Ibland jobbar jag in någon timme i veckan så att jag kan sluta tidigare på fredagar. Riktigt smidigt måste jag säga.
7. Mitt jobb är ganska stillasittande ja. Sitter väldigt mycket med journalföring och övrigt arbete på datorn.
8. Jag insåg idag att jag har jobbat här i 9 månader redan fast det känns som halva den tiden, så dagarna fullkomligt rusar förbi! Det är långt ifrån tråkigt eftersom ingen dag är den andra lik. Jag gör så mycket och träffar så många olika människor varje dag, variationen gör arbetet fantastiskt.