Inlägg från: Solstråle00001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle00001

Vi som vill leva hälsosamt! Kost & träningstråd! =)

Vilken bra tråd!!! Gick ner 17 kg och var klar för 1,5 år sen. Men nu har jag nog 3-5 kg som jag vill bli av med

Idag har jag sprungit 45+10 minuter på löpbandet och gått 3 st 5-min. Totalt 10 km och förbrännt 700 kcal (om det nu stämmer ) Tid ca 1.10. Känns såå skönt! Har aldrig sprungit 45 min i sträck ! I förrgår sprang jag 35 min för första gången! Känns underbart med tanke på att jag inte tränat på länge!!!

Mat: frukost: hembakta ostfrallor med ägg

Samma till lunch

Fläskfilé och klyftpotatis till middag!

Lite vin blir det också så kanske inte så nyttigt matfronten men men...

• Solstråle00001
    Längtandsfull skrev 2014-02-19 14:38:04 följande:
    Har börjat med appen lifesum/shapeup men det är ju jättesvårt att hålla sig på rätt mängd fett kolhydrater och protein under en dag.. Jag har redan fått i mig förmycket protein. Vad gör jag för fel? Till frukost åt jag 3 knäckebröd med makrill i tomatsås och ett glas mjölk. Till lunch blev det kyckling och ris. Då är inte ens dagen slut =( 

Strunta i de siffrorna. Om du äter mindre kcal kommer du gå ner i vikt. Om du går in på inställningar kan du ändra mängden kolhydrater protein och fett så det passar dig bättre. Jag äter alltid för mycket protein och för lite kolhydrater enligt appen!
Svar på tråden Vi som vill leva hälsosamt! Kost & träningstråd! =)