• örebroaren

HJÄLP, katten kan inte gå tror hon har ont i bakbenen!! Vad har hänt? Hon har ont!!

Detta är akut vet inte vad jag ska göra. Min katthona är ca 1 år gammal och hon kan inte gå, det verkar som att hon har ont i bakbenen. Hon försöker resa sig och gå men det går inte, benen sviker. Då lägger hon sig på rygg och jamar. När man rör vid bakbenen jamar hon som att hon har ont.

Veterinären har inte öppet nu va? Borde jag ringa något nummer? Vill inte att hon ska dö.... Vad kan det vara för något?

För 10 min sedan var hon pigg och sprang runt...

• Svar på tråden HJÄLP, katten kan inte gå tror hon har ont i bakbenen!! Vad har hänt? Hon har ont!!
  • Aniiee

Stroke eller hjärntumör eller något. Eller diskbråk.

Det finns jourdjurkliniker i alla län, tror jag. Googla din stad + djursjukhus, så hittar du säkert något som är öppet.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • tikki masala

Åk in på en gång!!! Min katt fick så och de blev tvungna att avliva henne tyvärr. Jättehemskt! Hon hade nån underliggande hjärtfel eller nåt sånt. Men hemskt var det! Åk nu!

• örebroaren

Nu gick hon ett par meter så hennes bakben verkar fungera. Hon slängde sig på marken direkt. Då kanske det är magen eller typ tarmarna?

Jag ringer nu!! Tror min närmaste ligger cirka 7 mil bort... Vet inte om jag hinner dit.

Är så jäkla orolig... Kan det vara något annat som att hon har ätit något tokigt? Har hört att de kan må dåligt av att äta t.ex. kattsand??

Får se vad veterinären säger...

• Eliasmamma

gör det och vill dom kolla på katten så åk in, du förlåter aldrig dig själv om du struntar i det och något händer med katten inatt ex. Håller tummarna att katten repar sig snart

• Jemp

Man ringer veterinären och är dry såpass akut som det låter då åker man in även utan svar.

Du borde väl bo hyfsat nära strömsholm, eller tänker jag fel?

• Eliasmamma

Har själv katt och skulle göra allt jag kan för honom om något hände. Det är ju en familjemedlem ju och inte "bara" en katt.

Bara fortsätt ringa, snart kommer du säkert fram

Svar på tråden HJÄLP, katten kan inte gå tror hon har ont i bakbenen!! Vad har hänt? Hon har ont!!