• Herman87

Hur illa är det att vara 167cm som man?

Hur illa är det att vara 167cm som man? Vart man än läser om vad kvinnor gillar med män så är det att dom vill ha en lång kille i dom allra flesta fall. Och jag har blivit nobbad för min längd flera gånger.

Skulle ni kunna ha en pojkvän som är 167cm?

• Svar på tråden Hur illa är det att vara 167cm som man?
  • Anonym (OK)

Vad är det för fel på 167 cm? Då slipper man få nackspärr när man pussas...

• myone

Ja, det är väl inte längden man faller för, utan personligheten??

• Anonym (man)

Jag är 18år och 175cm, känner mig inte heller speciellt lång så vet hur du känner broder.. Rynkar på näsan 

• PrinsessanLeia

För mig spelar det ingen roll, min snubbe är några cm längre (1,72) och alldeles perfekt lång för mig. Jag känner flera gifta män som är 1,68 som aldrig haft några större problem att teäffa tjejer. Jag har heller ingen syn på manligt/kvinnligt som att en stor stark man ska beskydda mig och anser inte heller att "manlighet" som attraherar mig har något med längd att göra. Tycker det viktigaste är att man har roligt tillsammans, samma värdingar och lite liknande intressen och sen är det ganska oviktigt om mannen är 1,67 eller 1,87. Jag vet att det finns andra som tänker annorlunda men den typen av männsikor som hänger upp attraktion på utseendemässiga faktorer är ofta en ganska trist samling med människor. I vilket sammanhang träffar du tjejerna som nobbar dig? Är det på krogen så tror jag du befinner dig på fel ställe.

• PrinsessanLeia

Och det finns korta killar som gillar långa tjejer och tvärtom. Dessutom är medellängden 168 för tjejer vilket gör att han förmodligen är längre knappt 50% av tjejerna, om det nu är viktigt.

BusJohanna skrev 2014-01-19 20:22:45 följande:
    Jag tänker att killen ska va längre än tjejen å det finns ju korta tjejer..

• Anonym (Lisa)

Jag är 1,80 centimeter och bryr mig inte det minsta om längden på min partner. Jag har haft killar från 1,65 till över 2 meter.

• Anonym (.)

Har en vän som är lyckligt gift och mäter endast 150 cm. Det handlar inte om längden.

Svar på tråden Hur illa är det att vara 167cm som man?