• Lilla Morran

Noel, Lily, Matheo och....?

Dags för nr 4, högst troligt en lillebror. Men vad ska han heta??? Pojknamn har vi alltid haft svårt för och det har inte blivit inte lättare ju fler vi fått...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Noel, Lily, Matheo och....?
  • fluu

Eli är det enda som går hem hos mig, men ännu hellre Elis.

Andra förslag:

Malcolm
    Casander
    Dominik
    Alexander
    Emanuel
    Fred
    Julian
    Levi
    Lionel
    Rufus
    Remus
    Nilas
    Romeo
    Silas
    Samson
    Titus
    Vendel

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lilla Morran

Tristan har stått på listan, men maken är inte av samma åsikt. Wilmer däremot glömde jag nämna ovan, dock fick barnen just en kusin som heter Wilhelm, lite för likt???

• fluu
    Lilla Morran skrev 2014-01-19 20:59:19 följande:
    Tristan har stått på listan, men maken är inte av samma åsikt. Wilmer däremot glömde jag nämna ovan, dock fick barnen just en kusin som heter Wilhelm, lite för likt???
    Väldigt lik, de lär ju dessutom få samma smeknamn - Wille. Men träffas ni inte så ofta så går det kanske ändå?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • elyse

I vilket fall så tycker jag att fyran kan få ett "europeiskt" namn precis som de andra barnen. Eli tyckte jag matchade bra. 

• Lilla Morran

Eli verkar gå hem... jag gillar det också, maken är inte lika övertygad... Fy vad svårt... Är mycket tacksam för alla kommentarer. Håller med om att Wilmer nog är för likt kusinens Wilhelm... Vi bor ju visserligen inte grannar, men visst ses vi emellanåt... Och Wille är inte nån favorit hör, så ev smeknamn funderar vi också en del på, vill inte ha något som ger ett uppenbart smeknamn genast...

Svar på tråden Noel, Lily, Matheo och....?