Vad får man o vad får man inte?
Vad är det den andre föräldern har synpunkter på? Vad tjafsas det om? Det är lite svårt att svara på din fråga utan att veta. Kan du ta något exempel?
Vad är det den andre föräldern har synpunkter på? Vad tjafsas det om? Det är lite svårt att svara på din fråga utan att veta. Kan du ta något exempel?
Glömda kläder, vad för bil dom åker.
Om de åker fyrhjuling eller ej. Allt tjafsas om ungefär
Glömde kläder och åka lite på tomten låter ju inte så farligt, så länge du inte kör som en buse och tar onödiga risker. Men varför skulle du? Du är väl också rädd om barnen, menar jag.
Jag tror på att i första hand inte göra någon större grej av det där, för det låter som saker som den andre inte har med att göra och småsaker. Tjafsa om något enstaka plagg som ligger i tvättkorgen är ju regelrätt trams. Då är man bara grälsjuk, så låt inte den andre komma någon vart med det om du kan.
Tjafsas det fortsättningsvis eller för mycket så är rådet att gå till familjerätten där denne lägger fram sina synpunkter bra.
Personligen tycker jag att det är lätt tragiskt när föräldrar inte kan sköta barnen tillsammans utan måste börja med varsin garderob och sådant. Det är ju faktiskt _barnens_ kläder, inte föräldrarnas.