• Anonym (WTF?!)

Varför dyker jag upp på Eniro igen? Arg!!!

Jag har tagit bort mig förut och nu är jag likförbannat där igen?! Hur gick det till???!!! Jag har inte flyttat, inte bytt nummer och har dessutom hemligt nummer, inte bytt jobb så varifrån kommer mina uppgifter på deras sida? Nu hittar jag inte ens ett formulär hur jag kan be dom ta bort mina uppgifter. Går det inte längre eller är jag bara blind?

När jag ändå är i farten så undrar jag om man kan be Ratsit ta bort direktlänkningen från Google också och var isf? Förut var man tvungen att gå in på ratsits sida för att hitta mig men nu länkas det om man söker på mitt namn. Vet inte varför det är så? {#emotions_dlg.djavulsk}

• Svar på tråden Varför dyker jag upp på Eniro igen? Arg!!!
  • Anonym (hm)

Be din operatör att lägga på en tjänst som gör att du försvinner från sökmotorerna :)

• Anonym (WTF?!)
    Anonym (hm) skrev 2014-01-20 01:03:36 följande:
    Be din operatör att lägga på en tjänst som gör att du försvinner från sökmotorerna :)
    Vilken operatör? Vad är det för tjänst som gör att man försvinner från sökmotorerna? Det låter som en dröm! Berätta mer! Då försvinner ens namn från hela världen antar jag?
  • Anonym (..)

Det är så numera på hitta, eniro osv att alla vuxna är med, tyvärr. Jag har hemligt nummer, så mitt nummer syns dock inte utan bara adress/födelsedatum. Ett under att det är tillåtet att ha hemligt nummer ens. Jag kommer också upp på ratsit i sökmotorer :(  Det är helt sjukt. Man ser ju bild på huset, de räknar upp vilka bilar man har, årsmodell osv. Finns någon sida som räknar upp fastigheter man äger också. Grattis alla kriminella, alla som vill råna folk hemma eller stjäla identiteter. 

Jag har svårt att tro att vi har någon rätt att slippa vara med i sökmotorer tyvärr, men det vore ju intressant att veta vad de svarar om man frågar.  Enda lösningen vad jag förstått är att lämna landet, de flesta länder har inte sina medborgare ofrivilligt ute på internet med alla personuppgifter.

• Anonym (hm)
    Anonym (WTF?!) skrev 2014-01-20 01:05:55 följande:
    Vilken operatör? Vad är det för tjänst som gör att man försvinner från sökmotorerna? Det låter som en dröm! Berätta mer! Då försvinner ens namn från hela världen antar jag?
    Din telefonoperatör som du har ditt telefonnummer hos...
  • Anonym (WTF?!)
    Anonym (..) skrev 2014-01-20 03:05:26 följande:
    Det är så numera på hitta, eniro osv att alla vuxna är med, tyvärr. Jag har hemligt nummer, så mitt nummer syns dock inte utan bara adress/födelsedatum. Ett under att det är tillåtet att ha hemligt nummer ens. Jag kommer också upp på ratsit i sökmotorer :(  Det är helt sjukt. Man ser ju bild på huset, de räknar upp vilka bilar man har, årsmodell osv. Finns någon sida som räknar upp fastigheter man äger också. Grattis alla kriminella, alla som vill råna folk hemma eller stjäla identiteter. 

Jag har svårt att tro att vi har någon rätt att slippa vara med i sökmotorer tyvärr, men det vore ju intressant att veta vad de svarar om man frågar.  Enda lösningen vad jag förstått är att lämna landet, de flesta länder har inte sina medborgare ofrivilligt ute på internet med alla personuppgifter.
    Vilket jävla skit det här är alltså! {#emotions_dlg.djavulsk}

Borde det inte bli uppror snart för att våra mest personliga uppgifter sprids över världen utan att vi kan stoppa det? När kommer en lagändring? Den måste ju komma snart! Det är ju helt sinnessjukt att någon i Tibet kan se att "Anna Larsson bor på Xvägen 22 i Halmstad och här är en bild på huset också om du vill se. Hon äger en Audi från 2007 och två fastigheter. Lönen är XXXXX per år och hon bor med Robert Larsson och här har du bådas födelsedata också så du vet det! Dom äger ett bolag tillsammans och Robban sitter även med i ett annat bolag. Varsågod, här är uppgifterna om hur mycket bolagen omsätter och vinst mm. Vill du även ha deras barns dagisschema när du ändå är här och adressen dit om du vill säga hej till ungarna?"

Det är sjukt! SJUKT! SJUKT! SJUKT!!! {#emotions_dlg.djavulsk} {#emotions_dlg.djavulsk} {#emotions_dlg.djavulsk}

Och offentlighetsprincipen can kiss my ass! Det var en sak kanske innan internets intåg när man kunde ringa Skatteverket och höra efter om en person men nu när varenda jävel med tillgång till internet kan ta reda på allt om en svensk medborgare på tre minuter så har det gått jävligt mycket för långt. VARFÖR ska en munk i Tibet kunna få reda på all information om oss svenskar så lätt? Varför ska han veta det? Framför allt, varför skyddar svenska staten oss inte bättre än så här?! Är det någon som har tänkt på vad det innebär att dom sprider ut all vår högst personliga information utan vårt samtycke??? Vad är det för idioter som bestämmer att det är okej att publicera det här på internet för allas beskådan?! Vart vänder vi oss för att försöka få en lagändring på det här?
  • Anonym (WTF?!)
    Anonym (hm) skrev 2014-01-20 07:39:28 följande:
    Din telefonoperatör som du har ditt telefonnummer hos...
    Jag kanske är korkad men hur ska min teleoperatör kunna se till att mitt namn försvinner från internet?
  • Anonym (hm)
    Anonym (WTF?!) skrev 2014-01-20 15:43:26 följande:
    Jag kanske är korkad men hur ska min teleoperatör kunna se till att mitt namn försvinner från internet?
    Genom att lägga på en tjänst på ditt abonnemang. Jag vet inte hur andra operatörer jobbar, men jag jobbar själv hos en operatör och hos oss heter tjänsten "ej sökbart nummer". Man lägger den på abonnemanget och inom 24 timmar så har numret plockats bort från alla sökmotorer, eniro t.ex.
  • Anonym (nn)

För att slippa ratsit och birthday så krävs det att man har skyddad identitet.

Men hitta och eniro borde du kunna bli bortplockad ifrån. Jag plockade bort mig genom att kontakta dem för ett par år sen och syns fortfarande inte.

• rosyposy
    Anonym (hm) skrev 2014-01-20 18:29:27 följande:
    Genom att lägga på en tjänst på ditt abonnemang. Jag vet inte hur andra operatörer jobbar, men jag jobbar själv hos en operatör och hos oss heter tjänsten "ej sökbart nummer". Man lägger den på abonnemanget och inom 24 timmar så har numret plockats bort från alla sökmotorer, eniro t.ex.
    Fast ens uppgifter syns på eniro även om du inte har ett telefonnummer. Så är det för mig i alla fall. Jag har tidigare tagit bort alla mina uppgifter från hitta och eniro men nu syns det igen, tillsammans med fin bild på vårt hus och bilarna på vår uppfart.

För att ta bort uppgifterna måste jag först registrera ett telefonnummer på eniro och sen anmäla att det ska tas bort. Otroligt irriterande.
Svar på tråden Varför dyker jag upp på Eniro igen? Arg!!!