• helena20

Gästbok till dop samt tips på bordsdekoration..

Har köpt en bok med svarta blad som jag ska låta gästerna skriva i men behöver tips på vad jag kan skriva på första sidan. Någon som har något br tips?
    Sen till dukningen, tänkt köpa någonting att "strö" över borden men kommer inte på något bra. Rosenblad är fint men dom man köper är ju inte så fina liksom att de luktar parfym. Någon som har tips där med ?

• Svar på tråden Gästbok till dop samt tips på bordsdekoration..
  • mammatilltindra

Vi hade en gästbok eller ångest bok som folk kallade det. Trevliga gäster vi hade va?!.-) Vi satte in en bild på Tindra i dopklänningen, skrev datum och plats för kyrkan samt hennes namn. På insidan eller pärmens insida skrev vi och tackade för att gästerna vill de dela dagen med oss och så.

Kan du inte köpa lite större konfetti elle rpaljetter och strö över bordet, det kan bli fint tror jag. Eller köpa finare serpentiner och lägga över borden. Det finns fina glittriga och glansiga har jag sett.

• Sille

"Tack för att ni var med och delade denna dag!
    Här kommer nu ett litet specialuppdrag:
    Öppna ert hjärta och leta i ert sinne
    och skriv sen några rader som vi kan ha som minne!"

Har ni Panduro där ni bor? Där har de torkade blommor som inte luktar (doftar) Annars kan man trycka små fötter och händer på en (billigare) duk. Det finns stämplar har jag sett, men är man snitsig kan man ju göra gamla hederliga potatistryck!

• Sille

Kom på en sak till som var fint på ett bröllop och det var att ha murgröna som en girlang på borden!

• ruffe4

Vi skrev hennes namn o under det datum för dopet i form med 2005-11-12

• memlan

Vi hade godisnappar strödda över borden...mkt uppskattat av de lite större barnen som var med...så hade vi såklart ljus och blommor i vaser...
    Kul idé med gästbok!

Hoppas att det blir ett fint dop.

• helena20

Tack alla för tipsen, ska ut imorgon och försöka fixa det sista =) Och vet nog på ett ungefär nu vad jag ska skriva på förstasidan!

Svar på tråden Gästbok till dop samt tips på bordsdekoration..