Inlägg från: MrsGalotti |Visa alla inlägg
  • MrsGalotti

BF Oktober 2014

KUB upp till v.14 står det i mina informationsblad jag fick från bm förra veckan. Så det är lugnt.

• MrsGalotti
    Knitting Angel skrev 2014-03-14 19:27:12 följande:
    Vecka 12 (11+0) idag. Var tar tiden vägen? Är det fler som upplever att tiden bara försvinner iväg? Kanske beror på att jag har mycket att göra. Studier och bråk med dotterns dagis som inte lyssnar och funderingar om byte av dagis som i så fall innebär en bil till och flera utgifter. Bara blotta tanken på allt som händer får en att känna sig utmattad :/
    Tvärtom, här går tiden VÄLDIGT sakta och jag vill ju vara i v 12 redan för att kunna känna sig lite tryggare med att liten överlever allt och jag kommer att se min bebis till höst. Men nej... tiden ska gå sååå saaaaaktaaa istället. Inte hjälper det att bli tillbakaflyttad en vecka heller...
  • MrsGalotti
    Mymmlan skrev 2014-03-16 14:43:07 följande:
    Oj,det är en helt annan värld när jag följer barnvagnssnacket. Vi har en gammal Emmaljunga som ärvd och utlånad i omgåbgar och är inne på sin tionde unge nu. Funkar fint och alldeles gratis miljön är tacksam också men känns som om jag är ensam om att satsa på arvegods.
    Du är inte ensam. Jag ska inte heller köpa vagn för 8500-12000kr, har inte råd med detta. Däremot så har vi inga nära som har småbarn och vill ge bort/sälja billigt sin vagn så jag får väl kika på blocket och liknande. Jag är säker på att man kan hitta säker och fungerande vagn för mycket mindre än de kolossala summorna som dyker upp här...
  • MrsGalotti
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 09:50:07 följande:
    Oki, jag har en tråd själv med ett par hundra tusen svar, å där har det aldrig varit såhär, men visst jag lämnar tråden å hittar ngn där man kan prata om lyckan över sin graviditet utan att bara beklaga sig :)
    Själv känner jag att det är skönt att man kan klaga nånstans. Utåt här i "verkliga livet" behöver man vara glad, orka mycket, le åt alla, ha tålamod... Men mår man skit så mår man skit. Jag tror många mår lite bättre när man får skriva ut sig och/eller läsa att andra inte heller har det så där "rosa".
  • MrsGalotti

Synd att det här forumet inte här typ trädstrukturen så skulle man ha olika diskussioner på olika platser...

• MrsGalotti

Läst alla svar som uppkommit igår kväll och har faktiskt en positiv sak att berätta: jag har inte kräkts en endaste gång Cool Illamående är jag och jag var nära att spy ett par gånger men det har inte hänt. Och halsbrännan jag hade förra veckan är borta för tillfället vilket gör att jag kan äta alla produkter igen utan att dö efter.

Så där, god morgon alla!

• MrsGalotti
    Cazza skrev 2014-03-19 08:19:29 följande:
    Och en annan grej; bättre med färskt blod än med gammalt? Fick lite färskt blod på pappret igår.
    Varken färskt eller gammalt säger något öht. Jag har haft bruna flytningar med gammalt blod sen typ 3 dagar efter jag plussade (för 1 månad sen). För exakt en vecka sen var jag på VUL och fick se lilla bönan med tickande hjärta, hinnsäcken fin och sluten och inga tecken på blödningar nånstans därinne så blodet är gammal och ingenting att oroa sig över, säger läkaren och bm.
    Färskt blod kan också vara ingenting - det kan vara en blodkärl som spruckit eller nåt annat känsligt.

Så varken det ena eller det andra säger nåt.
  • MrsGalotti
    Singoalla78 skrev 2014-03-20 16:37:05 följande:
    Oki, näe aså jag bär inte runt på min 3,5 åring men jag fick fånga upp honom när han hoppade fr bordet så han inte skulle ramla å fick lite molvärk, Pratade nyss med min syster som jobbar inom vården med dementa å hon sa att hon gjorde tunga lyft varje dag fram till månad 8, men att man känner av det om det går eller ej..men jag fick ju lite molvärk å en liiten sammandragning men det kan ju ha varit den oväntade rörelsen...
    Jag har märkt en sak när jag tittade på en skräckfilm tillsammans med en kompis för nån vecka sen. När det kom upp nåt som skrämde upp mig fick jag en konstig känsla nere i magen, typ som en mindre sammandragning... När jag höll på att tappa nåt som jag fångade i sista stunden var det samma känsla i magen. Och när jag var nära att krocka med bilen i början på veckan (måste nog börja köra försiktigt, har lite svårt att hålla koll på omgivningen och reagera blixtsnabbt nuförtiden) var det samma sak.

Kanske samma sak med dig Singoalla när du fångade pojken?
Svar på tråden BF Oktober 2014