• tjej93

BF Oktober 2014

Smyger in här med bf 22/10, v.4
    Jag är väldigt chockad och överlycklig men de känns fortfarande lite för tidigt för att ställa sig in på att bebisen är här för att stanna

• tjej93

Det här är mitt första barn och jag har ingen aning om hur de funkar under en graviditet. Alltså inte de att jag inte vet vad som händer men jag undrar

när ska man ringa mvc?

Vad är skillnaden på vul och ul? Och när gör man de på ett ungefär?

När är första kontrollen?

Går in i vecka 5 imorgon, har haft växtvärk (gissar jag på efter att ha läst andra trådar), illamående de senaste 2 nätterna. Borde jag kolla upp de?

Åååh de är så mycket jag inte kan fråga mina vänner om, för de är alldeles för tidigt

• tjej93

hahah samma här!! Jag grinar 1-2 gånger om dagen, för vad som helst! i förrgår kände jag mig lite febrig och såfort min sambo sa "hur mår du?" Så började jag gråta floder :)

• tjej93

hahah nu börjar jag själv märka mina humörsvängningar! Blev skit sur inombords när tjejen på Apoteket fråga om jag behövde hjälp när jag försökte smyga runt hyllorna och googla på vilka halstabletter som är okej att äta! Ville verkligen inte erkänna för henne att jag är gravid då jag bor i en mindre stad... Men jag antar att hon har tystnadsplikt iaf :)

• tjej93

är så himla orolig hela tiden, dessa hormoner gör mig galen! jag har varit förkyld i 2 veckor, i fredags fick jag huvudvärk och hela lördag o ch söndag har jag inte kunnat gå. Såfort jag ställer mig upp så spränger de i huvet och när jag går så dunkar varje steg inuti. Vill inte stressa bebis men jag är konstant orolig att de blir för mycket för de lilla lilla lilla fina livet :( och konstant illamående så jag kan inte äta heller, kan inte kontrollera mina tårar. Tycker så synd om min sambo, jag pendlar i humöret hela tiden när jag är hungrig/illamående/sjuk/ledsen/trött

• tjej93
    Ja82 skrev 2014-02-27 08:15:16 följande:

Är det nån mer än jag som har en sprängande huvudvärk? Jag brukar inte ha huvudvärk så ofta men nu har jag i två veckor haft en överjävlig huvudvärk. Känns som skallen ska spricka och jag känner mig snurrig och yr emellanåt.

Jag!! Har legat i sänge. Hela helgen, såfort jag reser mig upp och går så känns de som huvet ska sprängas! Är förkyld också så läkaren gissade på bihåleinflammation... Får endast ta vanlig nezeril nässpray och alvedon
  • tjej93

Gick in i v. 12 idag, jag har tidigare mått illa och haft en hård och lite svullen mage... De senaste tre dagarna har magen gått tillbaka och blivit mjukare, illamåendet har minskat betydligt och jag känner mig inte gravid längre... någon som känner igen sig?

• tjej93
    SysterAnna skrev 2014-04-03 17:14:45 följande:
    Går in i vecka 15 på lördag och känner igen mig i det du skriver. Mitt illamående blev bättre runt v12 och uppsvälldheten försvann. Nu börjar den riktiga magen ta form istället. För några dagar sedan kunde jag även börja känna livmodern på utsidan (har bakåtlutad livmoder vilket gör att den måste bli lite större innan man lätt kan känna den.). 
    Har nyss kommit hem från gynakuten, fick smärtor i magen och en tryckande känsla... inget som va konstigt förklarade dom och jag fick se min lilla bebis :D den rörde sig så fint och hade ett perfekt slående hjärta :) helt galet att man kan va så stolt över något så litet... Kände att min bebis är duktigast i världen som kunde växa sig ett sånt starkt hjärta, hahah :)
  • tjej93
    mitthemligajag skrev 2014-04-10 19:59:04 följande:

Har fått massa stickningar i magen tunt livmodern och upp vid naveln, känns konstigt på ngt vis! Ngn som har samma eller vet vad de är? Jag har haft växtvärk och de är inte alls samma...

Jag känner av liknande när jag spänner mig hastigt, nyser hårt, blir rädd, ska resa mig snabbt från liggande osv... Min bm sa att om de är korta stick som går över direkt så kan de va nervkänningar, inget farligt när de går över direkt :)
  • tjej93
    Bellsam skrev 2014-04-15 14:25:15 följande:

Hej! Då hittade visst jag hit med. Har en liten knodd i magen som har bf 22/10, tredje barnet för mig och första för sambon :)

Nästan som mig, har bf 22/10 mitt första och sambons tredje :)
  • tjej93
    Bellsam skrev 2014-04-16 16:35:25 följande:

Tjej93, vad roligt! Är din sambo nervös eller något nu då? :)

De är han väl men inget han säger då de här va planerat och vi har pratat igenom de ett halvår :) i början kändes de som han knte brydde sig så mycket eller va så glad... Men nu när magen börjar synas lite och vi har börjat berätta för familjen så är han jättestolt och pussar magen hela tiden :) tror att jag är mest nervös!! själv då, är du nervös? :)
  • tjej93
    Irmeline skrev 2014-04-22 21:40:12 följande:
    Var har du köpt mammaleggings? Vill också ha!!
    Jag beställde från h&m, beställde "jeggings" i mörk blå denim och svarta 199:-/st, suuuuupersköna! Till och med sambon tyckte dom satt snyggt :)
  • tjej93

Ligger i sängen och känner små buffar från minimyset i magen... magiskt!

• tjej93

Jag kan ibland när jag ligger ner känna att det "pulserar" i nedre delen av magen, alltså där bebisen ligger. Jag har bara trott att det är min egen puls jag känner för de är så regelbundet... Men nu läste jag att från v 17 kan man känna barnet hicka, och att det känns som regelbundna fosterrörelser.

Vad tror ni? Känner ni av hicka? Eller har gjort de i tidigare graviditeter?

Jag är helt ny på de här, haha :)

• tjej93
    Tamara skrev 2014-05-12 08:21:21 följande:
    Min yngsta hickade jätteofta, fast det var senare i graviditeten. Hela magen hoppade ibland smile1.gif
    Jaaa men så är de, nedre "kulan" på magen studsar som om den hade en egen puls :) har lite hull på magen så de rör sig verkligen :)
  • tjej93

Hade inga jordgubbar hemma så nu har jag petat ut och ätit upp ALLA röda bär från ett helt paket med "Ica special flingor röda bär" hahahah.... Jag är fortfarande sugen på jordgubbar :(

• tjej93
    Majspinglan skrev 2014-07-11 10:32:50 följande:

Jag har inte skrivit här på ett tag, men nu måste jag vädra lite funderingar..

I förrgår och igår har jag tagit 1magnesium tablett på morgonen tillsammans med de andra tabletterna jag tar. 1tablett är 300mg.

Vet inte om det är pga tabletten eller ett sammanträffande, men i förrgårkväll så fick jag sån fruktansvärd magknip, det kändes nästan som mini-värkar. Sen dess har dessa magknips-värkar kommit och gått under dagen igår, vaknade av några stycken inatt och så nu imorse. Har i samband med den sista "värken " varje omgång behövt gå på toaletten och har vart riktigt lös i magen. Magknipen har alltså inte vart ihållande tills jag gått på toa, och det har knipt -värkt 3-4ggr med olika tidsintervaller. Har även provat gå på toa första knipen men det har inte velat komma nånting förren några knip-värkar senare.

Skriver från mobilen så det blir kanske jobbigt att läsa. Nån som har några.. Erfarenheter?

Det som gör mig lite nervös är att jag läst att magen/tarmen tömmer sig innan förlossning, men samtidigt började detta ca. 12timmar efter första tabletten.

Och att vi ska åka på en veckas semester imorgon och då blir jag ännu mer nervös över att nått ska vara på G. Eller sådär..

Min svärmor jobbar på life, jag fick magnesium av henne innan jag var gravid för det är muskelavslappnande och jag skulle sova bättre. Hon sa att jag skulle ta två om dagen och de enda som kan hända var att man kunde bli jääättedålig i magen om man fick för mycket magnesium! Isf skulle jag bara ta en tablett om dagen....
Svar på tråden BF Oktober 2014