Inlägg från: JennyL88 |Visa alla inlägg
  • JennyL88

BF Oktober 2014

Hej alla glada gravida. Jenny är namnet. Jag väntar vårt andra barn i oktober. Har en dotter som är 1.5år. Igår vad vi och gjorde kub-ul, var en frisk och fin bebis som sprattlade runt hela tiden. Är underbart att se. Växer era magar? Jag har redan fått en liten bula i vecka 14. Kram Jenny

BF 15 oktober
  • JennyL88

För mig känns det som de kvittar bara man vet att bebisen kommer typ på beräknad dag/vecka. Gick över 14dagar sist så kommer förvänta mig göra det denna gången också för att inte bli besviken. Hehe. Har aldrig blivit flyttad när jag gjort ultraljud.

BF 15 oktober
  • JennyL88
    choklaa skrev 2014-04-13 23:40:54 följande:
    Måste fråga är i vecka 14+1 nu på kvällen eller ja sista timmen har jag haft molande typ mensvärk. Har ni har liknande som att de trycker/molar längst ner i tjejmagen.

Gjorde UL 12+2 och då mådde bebis bra.

Kan tillägga jobbar nätter, inte för att de ska ha någon betydelse.

Är helt naturligt och inget konstigt, men de kan kännas läskigt när man inte känner igen de olika krämpor man kan ha under en graviditet. Så länge du inte får som sammandragningar så brukar det vara ganska lindrigt. Har själv haft de tidigt i mina graviditeter och veta att jag måste minska stressen och belastningen, är som en liten varning för mig att jag inte ska pusha kroppen för mycket. Smart att fråga någon om man är orolig för något!! oro kan leda till stress viket inte är bra för bebisen i längden.
    BF 15 oktober
  • JennyL88
    jonie skrev 2014-04-19 12:00:02 följande:
    Härärjag: Äsch, jag har aldrig känt nån rand eller livmodern Det här är andra graviditeten och jag är i vecka 15 (14+5)

Samma här. Men en mage har man ju hunnit få. Känns som det är mest jag som ser den och inte omgivningen. Glad påsk på er.
    BF 15 oktober
  • JennyL88
    Jennifer skrev 2014-04-24 11:39:34 följande:
    Åh herregud! Sitter och gråter på bussen efter att ha sett den där filmen.

Själv kunde jag inte titta klart, grät efter en liten stund. Var tvungen att stänga av, gör ont i hjärtat.
    BF 15 oktober
  • JennyL88

Det är just därför det kan vara bra att dela med sig av denna film. Alla förstår inte hur farligt det är och det kvittar hur liten stund de går för barn och djur är så otroligt känsliga och hjälplösa. Så ni som har Facebook dela denna kunskap.

Så alla tänker till en extra gång.

BF 15 oktober
  • JennyL88

Jag tyckte mig känna bebis i vecka 14 och nu tydligare i vecka 16! Men detta är mitt andra barn, första barnet tror jag inte jag kände förens vecka 19 typ. De kommer när man minst anar.

BF 15 oktober
  • JennyL88
    Mymmlan skrev 2014-04-26 15:23:09 följande:
    V 18 och känner bebis då och då, sedan v 15 typ men inte alls regelbundet kan gå en vecka emellan.

Något helt annat, åker till Rom på tisdag. Något man ska tänka på (mer än att kanske avstå parmaskinkan )?

Skölja sallad och frukter ordentligt. Inte dricka drinkar med is. Tvätta händerna. Dricka mycket vatten, köpevatten.
    BF 15 oktober
  • JennyL88

Är det någon här som tar receptfria allergiläkemedel? Vet inte om jag ska våga ta dem eller ej? Verkar vara väldigt svårt att få min gamla sort, tog tavegyl sist jag var gravid. Fick telefon tid med en läkare om en vecka. *Suck*

BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014