BF Oktober 2014
Inte så länge fosterhinnorna är intakta. Ha så kul
Inte så länge fosterhinnorna är intakta. Ha så kul
Här finns det en tös i magen. Andra barnet och BF 24/10. Min BM har sagt att jag sannolikt inte går tiden ut, pga att jag inte gjorde det sist. Ja, tack, säger jag och räknar med "moms".
Jag bor i västra Skåne.
Jag tänker hellre att det blir övertid och blir positivt överraskad
Halva släkten fyller år kring BF och de som vi tänkt ska passa vår dotter när syskonet kommer är bortresta strax innan BF.
Tidigast d. 15/10 får bebisen komma! Det är på BF-9 / 38+4.
Så fin han är. Lille stackaren som miste sin bror och stackars er som miste ett barn. Det är inget annat än förfärligt, men ni har i alla fall ett litet hjärta kvar hos er att glädjas åt som hjälp i sorgen. Han kommer att fylla era dagar med mer kärlek och bus än vad man tror kan rymmas i en så liten kropp.
Alla barnmorskor jag träffat under graviditeten, plus alla på blodcentralen verkar tycka att Niferex är Guds gåva, men Niferex är den mest värdelösa skit jag någonsin provat. Bokstavligen.
Den här gången har jag tagit hemofer för att alls ha en chans att bajsa utan smärta, analfissurer och hemmorojder. Hemofer kan jag äta halv graviddos av om jag är noga med att få i mig fiber, men efter minsta slarv, eller om jag glömmer tabletter en dag och tar igen dem dagen efter, så är det movicol som gäller.
Har inte hört talas om durofen förr, men det skadar nog inte att testa när mina hemofer tar slut i dagarna. Så kanske jag kan ta tillbaka det där jag sade till kollegerna häromdagen att gravida kvinnor blir stora om magen främst för att man inte kan skita på 9 månader, inte för att man har ett barn därinne ????
Jag packar nog inte innan 37+0. Det blir väl däromkring som jag börjar tvätta bebiskläder, sängkläder och filtar, men själva packandes får vänta en vecka till. Sist var jag ute i för god tid. Då var jag klar på 37+0 och allt bara stod i 3 veckor och dammade igen. Så det blev till att tvätta sängkläderna igen...
Det verkar inte ovanligt att man får ligga kvar till BF, men det beror säkert på hur mor och barn mår.
Jaha. Så fick någon hicka. I min ljumske. Det var en ny upplevelse!