Inlägg från: Sicilien |Visa alla inlägg
  • Sicilien

BF Oktober 2014

Hej Alla! Jag hoppar också in här med er. Plussade idag och Bf 3/10 - spännande! Jag har en son på 16 månader som (om allt går bra) då får ett syskon lagom till sin 2-årsdag.

• Sicilien

Vi har kommit fram till att det troligtvis blir en Babyjogger city select för vår del. Vår som kommer vara 2 år när hans syskon kommer. Respektive del är vändbar och den bygger på längden istället för bredden. Svängbara framhjul ser vi som en fördel :) Vikt per säte är 20 kilo så den bör kunna användas ett tag. Nåt för er att kika på SysterAnna?

SysterAnna skrev 2014-01-25 13:41:40 följande:
    Vi klurar på det där med vagn också. Sonen kommer vara 2 år och 8 månader när bebisen kommer. Sonen åker mycket vagn nu men jag vet ju inte hur det är till hösten. Sen hittar vi ingen vi gillar! Jag vill ha en med individuellt vändbara sitsar och den får inte vara för bred. Tycks omöjligt!

• Sicilien

Lillium skrev 2014-01-25 19:19:13 följande:

Hej!

Grattis till alla plus! Jag fick också ett plus idag på Bim och är i vecka 3+5 med BF 8/10 Glad Har en son född oktober 2011. Har haft två missfall sedan i augusti varav det ena i vecka 9 men nu tänker jag positivt och tror på tredje gången gillt!

Usch, va trist - men kul med plus!! Det hoppas och tror vi - tredje gången gillt! :D

• Sicilien

BF lista September 29 c0ockiee, Tumba (Stockholm) Oktober 1 SC11, andra barnet, 1 jojjan, andra barnet, 2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne) 2 Tingeling, 2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, 2 mymmlan, andra barnet 3 Irmeline, andra barnet, 3 SysterAnna, 25 år, Göteborg 3 Sicilien, 30 år, andra barnet, Göteborg 4 5 L1977, tredje barnet, 5 Emma90, 6 Lillium, andra barnet 7 8 Kroa, Mitthemligajag, sessan,

• Sicilien

Suck, va fult det blev när jag uppdaterade lite info om mig.. Nån som kan/orkar fixa det? Ang. Symptom: extrem trötthet, lätt yrsel, huvudvärk från och till, humörsvängningar. Är glad att jag inte är illamående ännu.kommer inte riktigt ihåg när det brukar starta men det skulle vara underbart att slippa. :)

• Sicilien

Urk. Jobbig vecka det varit. Kände obehag i nedre delen av "magen" åt vänster förra tisdagen. Vet egentligen inte om det var i magen eller höften/ljumsken, men obehaget tilltog och blev en dov ihållande smärta som strålade ner mot benet. Sjukvårdsrådgivningen rekommenderade att åka in till gynakuten och få det utrett (misstänkt utomkvedhavandeskap). Behöver jag skriva att jag blev superorolig och rädd? Väl inne tog de prover och gjorde vul. De kunde varken bekräfta eller dementera misstanken utan sa att det kan vara som det ska, men att det inte går att utesluta att det rör sig om utomkvedhavandeskap. Fick ta mer prover och även en tid för provtagning på lördagen. Igår ringde de och berättade att alla prover tydde på en normal graviditet men de bokade in ett nytt vul 17/2 för att definitivt kunna ge ett svar. Smärtan har avtagit, jag har vanliga grav.symptom och har nästan börjat att våga hoppas igen.

• Sicilien

Tack alla för era söta kommentarer. Jag hoppas det är så som någon av er sa -en sträckning. Nu känner jag inte av nåt av det så jag hoppas på det bästa. :)

• Sicilien
    Terese09 skrev 2014-02-07 10:34:18 följande:
    Tack alla för stöd och tankar. Var in idag för vul, det blev bekräftat mina farhågor...missfall. Känns så orättvist efter kämpat så länge. Lycka till alla andra

Nej vad tråkigt Therese!! :( det är verkligen orättvist- men ge inte upp!! Hoppas du snart blir gravid igen och att allt går bra. Stor kram till dig!!
  • Sicilien
    mitthemligajag skrev 2014-02-07 17:14:41 följande:
    Haft lite små ont ibland, som magknip! Men imorse fick jag lite ljusbrunt på papperet, väldigt väldigt lite men jag blev livrädd, så jag ringde bm som sa att blödningar och färgade flytningar är såååå vanligt så jag behövde inte oroa mig. Jag ringde gynakuten och fick komma in, dem har hållt på och velat sedan kl 9 imorse, men kom tillslut fram till att hcg inte stämmer med vul, borde väl synas ngt på vul idag v 5+4. Nu ligger jag inne över natten och ska snart få en annan läkare som ska kolla på mig, jag vet inte riktigt hur mycket den andra läkaren hade förväntat sig att hon skulle se heller när de är så pass tidigt. Men jag Inget förtroende för henne alls längre, när jag kom in i morse trodde jag att de var ett mf, hon sa på ett klumpigt sätt att de inte fanns ngt där och att de nog var utomkveds, 4 timmar senare kommer hon och berättar att hon kollat med överläkaren som sa att de var fullt normalt att inte se ngt på vul i detta skede, så hon var inte orolig längre och skickade hem oss. 1,5 h senare ringer hon på min telefon och säger att hon fått svar på blodprovet som nog inte stämmer in på vul... Men snart vet jag

Oj va tråkigt!! Så jobbigt när man inte känner att man kan lita på sjukvårdspersonal. Hoppas att det trots allt inte är nåt och om det är det att ingreppet går smidigt. Håll oss uppdaterade om du orkar och vill! Kanske är skönt att skriva av sig? Jättekram till dig!
Svar på tråden BF Oktober 2014