• Joline

BF Oktober 2014

Hej!

Den här tråden vill jag vara med i. Väntar en "överrasknings" bebis i Oktober.  Barnmorskan tror att jag är runt vecka tio elva. Jag har bara vetat att jag är gravid i två veckor. Både barnmorskan och jag ville göra ett tidigt ultraljud för att fastställa födelsedatumet. Men det gick inte länets kvinnoklinik med på. De tycker att jag ska invänta kub. Så nu går jag runt och försöker dölja magen för alla. Vill ju gärna veta hur långt gången jag är innan omgivningen får veta om graviditeten. Tror dock inte det går att dölja så länge till... Har tid hos barnmorskan 31:a mars och efter det ska jag på kub. Är inte så påläst...men är inte det lite sent att göra kub då? Då kanske jag är runt 12- 13 veckor. Och sedan tar det väl några dagar innan jag får tid till kub.

• Joline
    SC11 skrev 2014-04-09 12:21:04 följande:
    Hej tjejer. Idag fick jag svar på det cellprov jag lämnade för ett par veckor sen. Det var inte normalt och jag ska in 16/4 för att kollas mer noga och ta biopsi. Jag har alltså cellförändringar. Känner mig ... förvirrad. Och ledsen.

Någon som haft cellförändringar?

Går in i v16 imorgon. Mkt tankar nu. Inte bara ang cellprovet utan också andra tankar.. "lever bebisen" osv.. lite katastroftankar. Ska åka till jobbet nu och hoppas jag kan få tänka på nåt annat.

Hej! Jag är i vecka tolv och är under utredning för cellförändringar. Började i höstas. Har gjort biopsi som visade att det var lätta förändringar. Men de kommer fortsätta hålla koll på mig ett bra tag framöver. Ska tillbaka i slutet av april. Jag har en superbra läkare, och jag känner att jag är i trygga händer. Första gången jag träffade honom sa han att jag inte ska oroa mig. Cellförändringar är ju bara ett förstadie till cancer. De flesta cellförändringar blir inte ens cancer. Eftersom de nu har hittat förändringarna så kommer det aldrig att bli cancer Jag var jätteorolig innan jag träffade honom första gången. Men nu är tänker jag inte ens på det. Han talade oxå om att det inte var några problem att bli gravid. Men det ville veta om jag blev det, så de kan anpassa undersökningarna efter graviditeten. Försök att inte oroa dig och glädj dig över magen
  • Joline

Grattis till er som fått era efterlängtade!!!

Jag har bf om 9 dagar och jag tycker dagarna går så segt. Hur gör ni för att få dagarna att gå? Funderar på att hitta på något romantiskt med den blivande pappan i helgen. Har ni något tips? Kan inte sitta still för länge, så bio funkar inte. Kan man bada bubbelpool så här i slutet?

• Joline

Här händer det ingenting heller. Hade bf 16/10. Hoppades på någon känning inatt. Men hade knappt en sammandragning. Har fått tid för igångsättning 31/10. Men vill verkligen inte bli igångsatt. Jag tänker boka tid på en akupunkturklinik senare i veckan om förlossningen inte kommit igång. Lustigt att vi är fler runt samma datum som gått över. Måste bli en babyboom snart!! Tror på nymånen

• Joline

Nu har jag fått tid till akupunktör i eftermiddag. Enligt henne kan hon starta förlossningen. Ska bli så spännande att se???? Hur har natten varit för er?

• Joline

Låter verkligen lovande! Jag håller tummarna för oss alla Heja heja!!

• Joline

Grattis till Bebisarna!! Så härligt

Var på akupunktur igår. Fick inga speciella känningar men hade blodblandad flytning i morse. Var tillbaka nu i eftermiddag. Akupunktören tror att förlossningen kommer att starta de närmaste dagarna. BF +8 så segt! Så hoppas detta hjälper.

Kämpa på!

• Joline

Åååå...känner precis dom dig Testosteran! Så himla frustrerad. Bf +11 idag. Har haft bruna flytningar i ett par dagar. Fick det efter akupunkturen, men inget mer händer. Hoppas varje natt att något ska dra igång. Det här är min tredje förlossning. Gick över 6 dagar med båda döttrarna. Läste någonstans att man kan gå lite längre om man väntar en son...ska bli spännande och se.

• Joline
    Joicy skrev 2014-10-27 08:41:35 följande:

I lördags på morgonen kom vår lilla Aston till världen med raket fart! Bf +10. Började känna litegrann på fredags kvällen och vid 2 på natten när vi kom in till förlossningen var jag öppen 4 cm. Kl 5:20 var han ute! Riktig dröm förlossning för mig som förstföderska! gick nästan lite för fort dock, hann knappt fatta vad som hände! ???? bästa upplevelsen någonsin när dom lag upp han på mitt bröst. Han vägde 3738gram och var 52 cm lång.

Stort Grattis!!
  • Joline
    jamieblue skrev 2014-10-28 01:48:44 följande:

Nu har vår lilla tjej kommit! Så underbart söt :) Tyvärr ingen positiv förlossningsupplevelse, kan skriva mer om det sen. Men nu är det över och jag överlevde! Yay!

Grattis till er!
  • Joline

Har varit på mitt sista besök hos barnmorskan. Tyvärr visade det sig att Bebis ligger snett. Med huvudet mot min ena höft. Kan vara en anledning varför jag inte fått några värkar. Eftersom barnets huvud inte ligger och trycker där det ska. Så fick en tid till spec. Mv imorgon bitti. Jag vet inte alls vad som kommer att hända då. Men min barnmorska sa att jag ev kan räkna med att bli igångsatt. Är BF- 13 morgon. Jag vill inte ha dropp. Skulle vilja att de tog vattnet och sedan avvakta värkar. Dock var detta inte vanligt enligt min BM. Men allt är diskutabelt

Enligt henne

• Joline
    Majspinglan skrev 2014-10-29 14:50:33 följande:

Igårkväll kom vår lilla flicka ut, eller lilla och lilla 4140g och 52.5cm <3

Underbart! Grattis
  • Joline

När jag kom till sjukhuset idag så hade lillen lagt sig rätt och allt såg bra ut. Men eftersom jag är så långt gången bf+13 erbjöd de att en läkare kunde känna på mig. Han konstaterade att min tapp var omogen och bakåt. Så hs gick inte att göra. Det han gjorde var att reta tappen i hopp om att stimulera igång något. Sedan fick jag åka hem. Frågade vad som händer på fredag. Och de vill då sätta igång mig om Bebis inte behagar komma innan. Hmm..är inte alls sugen på det efter allt jag läst och hört.

Så bebis nu får du ta och komma!!

• Joline
    JennyL88 skrev 2014-10-29 18:42:18 följande:

Grattis till tjejen. Hoppas ni mår bra.

Härligt Joline att bebis ligger där den borde. Ska försöka komma ihåg och skriva hur min igångsättning gick om jag mår bra efter den imorgon. Läste på lite på karolinskas hemsida om de och är mer positiv efter de. Bra och läst på lite så man vet hur de kan gå till, inte lyssna på andras erfarenheter då de kan kännas vilse ledande och bara avskräckande. Så ett tips är att hålla sig till fakta.

Lycka till imorgon!
  • Joline
    testosteran skrev 2014-10-29 19:33:38 följande:

Mig sa dom att hinnsvep är det första de testar oavsett tapp när jag gått max...om det inte funkar måste de ta beslut efter det men förhoppningsvis behövs det inte! Blev oxå omrörd idag...känner mig helt slut inombords ;)

Hoppas nu på fler bebisar!!

Känner likadant som dig...och kanske lite mensvärk. Får lite hopp i alle fall. Hoppas hoppas det blir fler Bebisar nu
  • Joline
    Majspinglan skrev 2014-10-29 19:52:40 följande:

Tack så mycket! :)

Men tänker ärligt säga att jag är en av dom.som inte känner babylycka, utan ångest och panik och mår inte alls så bra. Tyvärr :(

Kan trösta med att det blir bättre även om det inte känns så.
  • Joline
    testosteran skrev 2014-10-30 16:02:26 följande:

En timma efter jag skrev sist gick vattnet...ordentligt oxå, läker fortfarande som en vattenkran! Har vart in på bb och gjort kurva och allt såg bra ut, nu hemma å väntar på att värkar ska börja så bebisen kommer ut!! Känns helt overkligt att något helt plötsligt börjar hända och jag kan äntligen se slutet! :)

Lycka till ni andra och hoppas på bebisbilder imorgon!

Å vad kul!! Håller tummarna för en Bebis snart
  • Joline

Hade sammandragningar, förvärkar och mycket flytningar inatt. Dock avtog det när jag somnade till på morgonkvisten. Har inte haft så många under dagen. Men hoppas att det ska dra igång snart igen

• Joline

Grattis till Bebisarna

Blev en novemberbebis för mig med Igångsättningen startade klockan 8:00 i fredags. Fick prova alla metoder... Ballong, hinnsvepning, vattenavgång, maxdos på dropp. Hormongel. Till slut cytotec som man hört mycket negativt om...Det fick igång värkarna på riktigt. Tog nog ca 1 1/2 timme efter det, innan Nellie tittade ut 2/11 01:19. Smärtlindring hans tyvärr inte med.

Nu vilar vi upp oss på BB

Svar på tråden BF Oktober 2014