BF Oktober 2014
Hej! Jag är också ny i tråden :) Plussade i helgen och har inte riktigt vågat tro på det men det börjar sjunka in nu... Om man ska tro appar och sådant så är BF 19 oktober.
Hej! Jag är också ny i tråden :) Plussade i helgen och har inte riktigt vågat tro på det men det börjar sjunka in nu... Om man ska tro appar och sådant så är BF 19 oktober.
Jag ska göra första SF-mätningen 4 juli, spännande!
Jag är i vecka 22 just nu, någon mer som tyckte att magen växer/växte väldigt mycket under den här tiden? Tycker att skillnaden mot bara för en-två veckor sedan är jättestor! Nu finns det ingen chans alls att hålla in magen längre :) Blir lite oroad för jag börjar inse exakt hur stor mage man får när man är gravid, hehe.
Någon som har tips på bra gravidbyxor? Jag har klarat mig utan hittills men nu börjar det bli lite för trångt. Alla byxor verkar liksom så himla stora, finns det inga som är justerbara och som magen kan växa i?
Apropå viktfrågan som finns några sidor längre bak så är jag lite nojig över det, måste jag erkänna. Jag är i v 25 och har gått upp 6 kg. Det är inte jättemycket, jag vet, men jag är ganska trött och äter därför mer än vanligt. Försöker typ pigga upp mig själv med lite extra kolhydrater. Plus att jag kan inte vara lika fysiskt aktiv längre och då sätter sig kilona så klart lättare. Så jag är nog mer nojig över dåliga vanor än själva viktuppgången i sig.
Dessutom hade jag ett BMI på 24,9 till att börja med, så jag känner att jag vill se upp med att gå upp för mycket i vikt. Men för tillfället känner jag mig helt karaktärslös och äter det mesta jag är sugen på.
Hur som helst var jag på första SF-mätningen idag och allt verkade bra, skönt. Än så länge verkar mitt ätande inte lett till någon jättebebis