Inlägg från: fridashage |Visa alla inlägg
  • fridashage

BF Oktober 2014

Äntligen oktober!!! Beräknad födsel på hen är 22 oktober och det känns som det är 21 veckor kvar och inte dagar! Tips på att få tiden att gå fortare! Första barnet så väldigt mycket spänning hos både mig och sambon, vill inte vänta en sekund till!

Mitt sf mått är strax över "normal"kurvan men inte riktigt uppe på övre kurvan. Har blivit lite skraj att bebisen är väldigt stor. Någon som har erfarenhet? Har ökat 12 kg i vikt. Tacksam för svar ????

• fridashage

Låter bra! Nu undrar man ju verkligen om det kan bli större! Känns som huden skall sprängas snart! Kanske hittar hen en väg ut på det sättet istället ;)

• fridashage

Förstföderska som börjar bli trött på väntandet! 38+5 idag! Varit inne på förlossningen i helgen pga matförgiftning som satte igång regelbundna värkar, värkarna stannade av och vi fick åka hem :/ Hon kände iallafall att jag var öppen ca 1,5 cm och tappen var ca 2 cm. Tappen var fortfarande långt bak! Någon som kan skänka lite ljus i min tillvaro och ha någon teori om hur långt jag kan ha kvar?? ;)

• fridashage

39+4 idag och förvärkar med 4 minuters mellanrum sen imorse :) Inte så smärtsamma än, men hoppas att dom blir det snart! :)

BF 22 oktober!
  • fridashage

1 dag kvar till BF och förvärkarna från helvetet som jag hade igår är som bortblåsta!! Känns som om den aldrig skall komma. Vet att jag inte ens har gått över tiden än och borde inte klaga men under hela graviditeten har jag legat på övre strecket på kurvan. Jag är nu jätterädd att gå över massor, kanske till och med bli igångsatt och då att bebis skall vara gigantisk! Det är verkligen en fasa, gör att jag inte kan sova på nätterna. Inte för att det är något fel att föda stora bebisar, men för mig har det blivit en jobbig tanke, just pga att jag är så rädd att spricka mycket osv. Min mamma har fyra barn och ingen av oss har vägt över 3700g, i min sambos familj är de tre barn där alla vägt över 4000g. Vad tror ni, kan jag förklara min oro för barnmorskan och kanske få igångsättning innan v 42 eller är det omöjligt? Eller kan det vara så att jag oroar mig i onödan pga de stora sf måttet? Nu i v 40 var mitt sf-mått 37.

BF 22 oktober
  • fridashage

Var det svårt att få tillväxtultraljud. Lämnar att min MVC har varit svåra under hela graviditeten. De har inte gjort något extra. Förklarade för min barnmorska igår att jag var orolig och frågade om man kunde få göra ett ultraljud. Hon svarade då bara att detta endast görs för att se om bebisen är liten och att det är väldigt svårt att ge ett korrekt svar om det är en stor bebis. Känner att jag blir lite motarbetad.. Skall dit igen på Fredag och verkligen förklara hur jag känner och att det påverkar min vardag. Får se vad de säger då.

Har varit hos samma barnmorska hela tiden,men igår fick jag gå till en annan och då sa hon att: Min kollega (alltså min ordinarie BM) mäter oftast större än vi andra... Så jag vet inte riktigt vad jag skall tro. Dessutom var min sambo väldigt lång när han föddes, 56 cm. Hoppas att det kan vara så på vår bebis nu. Men vet inte om längden kan påverka måttet?

Får väl hoppas på bebis innan fredag så jag slipper oroa mig!

• fridashage

Tack JennyL88 det känns lite betryggande:)

Jag skall försöka verka ganska orolig, för det är jag. Men känns som jag verkligen måste ta i från tårna för att få respons.

Men nu har jag haft ganska kraftiga sammandragningar igen så vem vet bebis kanske kommer som den skall :)

• fridashage

Grattis till er som fått bebisar!

Just nu är jag sjukt bitter, BF+ 4 idag och inte ett tecken. Känns som om det aldrig kommer komma någon bebis eller iallafall inte tillräckligt snart... Det är väl kanske bäst att ställa in sig på igångsättning även om det bär emot.

Tillbaka till BM på onsdag om inget hänt, just nu känns det som om besöket kommer bli av :/

Är det någon här som har erfarenhet av förlossningar som startar utan några tecken före? Jag har lite molvärk och ett par sammandragningar men det är allt.

BF 22 okt
  • fridashage

Blandat nervös och hormoner majspinglan? Det kommer gå fin fint skall du se!

Grattis till alla er som äntligen har fått träffa era goingar!! :)

Här händer inget på BF+6 även om jag när jag gick och la mig fick en så stark sammandragning så jag tappade andan, mådde illa och blev lite kallsvettig! Normalt? Den gjorde inte ont men de spände så in i bänken i kanske 90 sekunder. Aldrig varit med om det innan.

Får se om det blir något mer, annars hjälper det lite att fokusera på hur många dagar man kan ha kvar som mest.. Fast vill verkligen inte bli igångsatt egentligen! Håller tummarna att det snart skall vara över för oss som väntar! Eller det kanske bara är jag kvar snart???

• fridashage

Bebis har varit fixerad länge då det är mitt första barn. Får hoppas att det är förberedelser så jag är mer öppen när jag skall till BM imorgon :) Skall tjata till mig en hs tänkte jag.

Skönt bara ett fåtal dagar kvar för dig JennyL88 även om de kan vara tunga. Vet ni vem det är där inne eller blir det överraskning?

Svar på tråden BF Oktober 2014