Inlägg från: testosteran |Visa alla inlägg
  • testosteran

BF Oktober 2014

Hej hej! Är i v 5+0 idag och har bf 19/9. Blir vår tredje och jag känner ingenting förutom trött, torra läppar och gasig ;) har en av varje sedan tidigare och mådde lika med båda förutom att med dottern var jag supervarm och var sugen på sött, sonen frös jag hela graviditeten och var sugen på chips och pommes . Väldigt lustigt :) får se denna gång! Kände på mig med båda innan de kom så får se nu! Blir kul att få i oktober! :)

• testosteran

Jag var på ett vul med en kompis för några veckor sedan och hade då en manlig läkare då det blev akut och han verkligen dumförklarade digitalt graviditetstest med veckoindikator då alla kvinnor h. olika halt i olika stadium. De kan ge ett ungefär men man kan inte lita på dom utan ett vul eller ul är det enda säkra sättet att veta. Så försök inte tänka på det så mycket även fast det är svårt för visar testet gravid så är ni det oavsett veckor! :) Jag har bf 19 oktober, 3e barnet och är 29 år. 4e försöket! Om någon vill skriva in mig vore det toppen! :)

• testosteran
    MissLis skrev 2014-02-17 18:28:41 följande:
    Tack för det inlägget! Jag är också 29 och väntar mitt tredje barn 20 oktober

Grattis! :) visst är det häftigt, kroppen går så fort in i gravstadiet nu! Hur gamla är dina andra?
  • testosteran
    MissLis skrev 2014-02-17 20:23:29 följande:
    De är födda oktober 2007 och april 2011. Dina då?

2011 och 2013 så blir väldigt tätt! :)
  • testosteran
    choklaa skrev 2014-02-19 19:26:08 följande:
    Tror jag blir galen. Mina svärföräldrar berättade jag för i går. Sen dess har mannens syster varit helt gråtfärdig tycker synd om min son. Kommer med idiotiska komentarer nu slipper du tillbringa 3 månader hos oss i sommar. Då mannen har tagit långledigt i sommar och vi skulle åka iväg till svärisarna under hela sommaren. Men de borde ju på annat att jag innan inte ville åka dit. inte på dom. Sen börjar dom räkna fram och tillbaka när jag blev gravid de stämmer liksom inte varken systerns eller svärmors uträkning. Fattar inte att man även räknar två veckor innan ägglossning. Så jag tror jag spyr, Dom ger mig bara ångest och jag vet inte vad jag ska göra. För att säga något till mannen är ingen ide...

Jag tycker det verkar som dom lägger sig i alldeles för mycket...dom ska väl inte bry sig om när barn blir till utan glad att det kommer fler! :) jag tycker verkligen det är upp till din man att sätta stopp...det är ju hans familj och just nu håller ju ni på att bilda en som borde vara betydligt mer värd. Han måste ju lyssna...annars kommer kontakten mest troligt i framtiden att bli riktigt dålig! Hoppas det löser sig!
  • testosteran

Har också kollat kinesiska kalendern och har stämt med mina 2 tidigare som är en av varje och ska tydligen nu bli en tjej! Det är faktiskt vad jag trodde själv också så får se på ul :) så spännande!

• testosteran

Jag var just och gjorde ett ul för att se o

om vatten fanns kvar. Jag hade oxå.för mig att det inte var så farligt men det ska tydligen inte alls läka. Men jag hade massor och hon förklarade att är det vatten så sipprar det konstant beroende på hur bebis huvud ligger och kan även släppas som en dusch. (hände mig med första) men iaf så sa hon att ibland i slutet har man väldigt mycket vattniga flytningar så det är lätt att bli lurad.håll koll med binda sa dom till mig! Hur långt gången är du?

JennyL88 skrev 2014-09-17 19:13:58 följande:

Okej, ska vänta och se om de blir mer, är ju inte hundra vad de är, men flytningar är ju alltid lite slemmiga och inte bara blöta. Kan väl inte vara farligt om de bara sipprar ut lite, nån som har erfarenhet? Första graviditeten spräckte man hinnan på förlossningen så jag vet inte alls.

• testosteran

Är i v 37 på lördag så nära dig :) ja ilningar och tryck är nog att huvudet åkt ner. Ingen vattenavgång än och hoppas på lite senare. Med min andra gick aldrig vattnet så är ju inte alltid säkert. Dock var jag så säker på att det var vanligt att det kunde läka så bm skrattade åt mig och bokade tid direkt. Men som sagt.mest troligt kanalen som gör sig redo för bebis :) kroppen är ju inte direkt sig lik och nu i slutet känner man ju efter lite extra! :)

JennyL88 skrev 2014-09-17 21:00:29 följande:

Ja de är inte lätt och veta vad som är vad. Går in i vecka 37 imorgon. Väntar och ser hur de verkar imorgon. Men bebis trycker på neråt och det ilar ordentligt. Hoppas bebis väntar en vecka till ändå. Skönt att du hade vatten kvar, har du haft vattenavgång nu då?

• testosteran

Fick Eda med mina båda och herre gud vilka fantastiska förlossningar. Behövde inget annat så var helt med på hela öppningsarbetet med inte alls mycket smärta, krystar kändes som ett sjukt tufft träningspass och såklart lite ont i slutet men absolut ingen fara. Jag vill om jag hinner och det går få det igen men vet att det inte är alltid det passar. Jag och min man kunde prata och ha trevligt efter edan tagit mot för innan när smärtan tar över hela grejen. Så för mig är det ett självklart val! :) men som sagt man får se och går det fortare nu än 2an så hinner jag nog inte! Åh längtar så mycket till det är dags!

• testosteran

Åh vad spännande...hur många dagar har du kvar? Någon borde ju få snart då det ju faktiskt närmar sig oktober! ???? jag tänker oxå över med trean då den är så lurig men önskar inget hellre att den vore tidigare! Hoppas den kommer inom någon dag för dig!

Längtar bort magen ;)

MeEmmA skrev 2014-09-23 08:20:08 följande:

Har varit helt inställd hela tiden på att gå över tiden. Men har haft konstant rejäl mensvärk sen igår, magen e helt upp o ner och det känns verkligen som att det händer nått. Antingen luras han som man säger att trean kan göra eller också stämmer känslan att han snart e här.

En annan tanke som har slagit mig är att magen snart e borta, vad fort det har gått!

Svar på tråden BF Oktober 2014