Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna

BF Oktober 2014

Jag brukar inte vara jättestor i maten vanligtvis men när jag väntade sonen åt jag som en häst. Verkar som att jag börjar köra på samma bana denna gång med. Igår åt jag en hel pizza, normalt för mig är en halv, men oj vad dåligt jag mådde inatt. Halsbränna och magknip... Men sluta äta, nänä! 

• SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-02-02 08:39:36 följande:
    Jag känner likadant! Bara längtar efter att det ska bli lite mer säkert och efter att få berätta! Men insåg här om dagen att jag måste berätta för närmsta kollegan här i veckan. Vi planerar en konferens i Barcelona i sep. och då kommer jag inte få flyga
    Fick också berätta för en kollega tidigt förra gången... Vi skulle på utvecklingsdagar när jag var i 5e månaden och det var väldigt noga tidigt med om man hade specialkost. 
  • SysterAnna
    majamys skrev 2014-02-03 09:57:22 följande:
    Är ni andra hemma, eller jobbar ni? :)

Jag är hemma med sonen och lappar över sedan med tvåan ;) i Finland får man vara hemma tills yngsta blir 3 år och få vårdbidrag för det.
    Jag och maken har växlat av varandra så sonen började vi skola in idag på förskolan. Han fyller 2 imorgon. Sen kommer jag vara hemma med nästa minst lika länge och då kommer ju sonen bara gå max 15 timmar i veckan. 
  • SysterAnna

Oj, hjälp vad illa jag mår! Kräks inte men mår så ohyggligt illa... Måste ut och gå en sväng och hämta upp bilen för att åka och handla, ska ha middagsgäster ikväll. Varför var det just idag min man hade ett viktigt möte och inte kommer hem förrän gästerna har kommit förmodligen!? Jaja, bara att bita ihop. Kräks jag ute är det ju ingen större fara, är ju värre inne i mataffären... 

• SysterAnna

Jag använder sea band (akupressurarmband) mot illamåendet. Tycker att de hjälper att ta udden av det för det mesta. Har dock börjat få såna riktiga illamåendeattacker, dock utan att spy. Om jag börjar kräkas får jag hämta ut mitt recept på lergigan comp. 

• SysterAnna
    Jennifer skrev 2014-02-05 22:01:28 följande:
    Jag börjar bli så orolig här hemma. Ska träffa bm på tisdag men det känns som en evighet. Jag tycker att mina symtom är otroligt svaga jämfört med många andras. Lite molvärk till och från under dagarna, illamående på morgonen typ varannan dag och lite "värk" i brösten (inte ömma när man tar på dom utan ja, värk). Sen är jag ju väldigt hormonell och måste kissa stup i kvarten. Men det känns ändå som att jag nästan måste känna efter för att hitta symtom ibland, vilket känns jobbigt. Måste man boka VUL i förväg eller är det något bm kan göra där på min bokade tid för hälsosamtal/inskrivning? Kommer vara i vecka 6+3, då borde man väl kunna se om det är ett hjärta som slår eller inte? 

Jag hade väldigt milda symtom tidigt i förra graviditeten så förmodligen är det inget att oroa sig för. Förstår dock vad du menar. Vul är det olika rutiner för på olika mvc. Hör med dem i nästa vecka.
  • SysterAnna
    Yarrow skrev 2014-02-06 08:44:46 följande:
    Ang symtom så hade jag inga alls fören i vecka 8 förra graviditeten. Så tycker inte ni ska vara oroliga för att ni inte känner något, tror det faktiskt är vanligare att man inte känner så mycket än att man har alla symtom som finns. Det beror nog på att de som får alla symtom, de som mår illa, har ont i ryggen, kräks, yrsel o.s.v, klagar desto högre om det ;)

Japp, blir så trött på mig själv som gnäller... Min man säger dock att jag inte är så farlig att jag bara upplever mig som det. Man tänker ju en del gnälliga tankar
  • SysterAnna

Idag har vi varit på Inskrivning. Kändes jättebra, skönt att få ha samma barnmorska som sist. De hade inga tider kommande veckorna för vul och det erbjuds omföderskor endast i mån av plats. Men vi ska boka privat istället, fick nummer av bm. Ska ringa dem på måndag. Jag är helt slut den här veckan! Är toktrött hela tiden och orkar knappt göra något. 

Cazza skrev 2014-02-07 15:32:24 följande:
    Nån annan som redan känner sig rund om magen? Hoppas det är mest en känsla!
    Japp, när jag inte har några kläder på mig syns en kula redan  
  • SysterAnna
    Cazza skrev 2014-02-07 15:48:58 följande:
    Systeranna, är det andra barnet? Detta är mitt tredje så kanske kroppen blir rund 3 ggr så snabbt!

Japp, andra barnet. Fick barn för precis 2 år sedan. Är väldigt smal sen innan så det blir lite bylsigare kläder som gäller ett tag framöver. Ska börja jobba igen 1:a mars och vi byter om i gemensamt omklädningsrum, får se hur det länge det går att dölja det där :/
  • SysterAnna
    Cazza skrev 2014-02-07 19:43:58 följande:
    Vilken vecka är ni i - ni som mår illa?
    Jag är i v 7 (6 +0). Har mått illa sen v.4. Har dock eskalerat hela tiden och finns där hela dagarna mer eller mindre. Igår kom jag och maken överens om att han skulle gå upp på morgonen idag med sonen och ge mig sovmorgon. Var så skönt att få sova lite extra, dessutom sov sonen hela natten så jag behövde inte gå upp då heller. Idag känner jag mig utvilad och har inte lika mycket illamående. 
Svar på tråden BF Oktober 2014