Inlägg från: testosteran |Visa alla inlägg
  • testosteran

BF Oktober 2014

Verkar som vi alla är lika less...jag vill lämna min kropp och göra något kul, den suger med alla SD, förverkar, hickor, volter och foglossning. V 37+1 och kan alltså vara en månad kvar...fyyy! Trodde verkligen i fredags att det var dags efter 4-5 timmar av värkar, ryggsmärtor och strålning i benen men så fort barnvakt kom bara slutade det. Somnade av utmattning. Mina andra 2 är 3 år och 1.5 så är så sjukt segt just nu med ork till dom oxå...vill gå in i min egen bubbla och bara vara själv. Men nog gnällt...hoppas jävlart det börjar komma lite bebsar så vi slipper denna kamp! :) men man ska visst gå.igenom detta stadie varje gång så när smärtan äntligen kommer så är den så sjukt välkommen! Lycka till alla med känningar och såklart alla andra oxå! Nu ut å höstfixa!

• testosteran

Äntligen är den här!! Trodde aldrig det skulle hända ;) så skönt att få slutdatum...jag ska på mitt näst sista innan beräknad imorgon men dom brukar inte ge slutdatum så får nog bara vänta och hoppas jag inte Behöver nästa tid den 17e ;)

Kan inte alla skriva in sedan plus eller minus på när man fick...vore spännande! :)

Lycka till alla och nu är det bara å sluta knipa :D

Irmeline skrev 2014-10-01 15:42:13 följande:

Tjejer, nu är den här, månaden vi väntat på: Oktober! Vissa har redan tjuvstartat, vissa kommer tyvärr gå över i november men för de allra flesta av oss är det nu det händer!!! :)

Var hos BM idag på mitt sista inbokade besök, bebisen var äntligen ruckbar från att ha varit rörlig tills nu. Jippie!! Fick slutdatum för den här graviditeten, 16 oktober sätter de igång om inget hänt innan. 15 dagar kvar...

• testosteran

Grattis alla och så spännande läsning med hur det gått till! :) Lycka till nu ni som känner lite att det kommer igång på riktigt!

Min första tog från vattnet gick till hon var ute ca 2 1/2 dag men 12 timmar från första värk. Andra tog från slemproppen kom 12 timmar men första värk 7 timmar. Hann med eda på båda så ingen smärtsam förlossning alls oavsett tid!

Får se nu med tredje :D

• testosteran

Det är sammandragningar! Kan kännas jätte obehagligt ibland och jag får oftast mest på ena sidan som! Helt annan känsla med förverkar tycker jag...strålar mer från rygg, typ mensvärk och så trycker det mot jumskar. Ja typ på nått vis!

Men det som är så kul hur olika alla har det! :)

banan123 skrev 2014-10-04 22:29:21 följande:

En fråga till er som fått barn innan och vet. Har nu börjat känna 3-4 ggr per dag att magen blir sten hård och känner att det blir lite svårt att andas eller snarare tungt att andas som om jag är ute och springer. Det gör inte ont eller så. har inte tagit tiden men skulle inte tro att dom håller i mer än 15-20 sec. är det sammandragningar? är v39+1.

• testosteran

Grattis till alla! :) nu börjar det strömma in bebisar!

Själv 13 dagar kvar och inte en känning! Aja ut kommer dom ju förr eller senare och jag försöker boka in sånt som inte går så lätt med bebis typ tandläkaren, frisör,fotvård och andra saker typ fika å äta ute själv med mannen! ;)

Lycka till vidare!

• testosteran

Oj vad fort det gick....drömförlossningen! :) grattis så mycket!

Är så avis att jag spricker...vill se å snusa på min lilla bebis som är så retligt nära fast ändå så långt bort!!!

Tamara skrev 2014-10-06 03:28:53 följande:

Igår 03.59 kom vår store kille med raketfart. 4465g, 51 cm. Tur att vi bara gick över tiden med 4 timmar

Började känna lite svaga värkar mellan 00.30-01 tiden. Började klocka 01.30, då var det varierat i mellan, 6,5 min i genomsnitt. 02.55 gick vattnet, stora pölen på golvet.

Ringde barnvakten och fl. De ville vi skulle komma direkt men vi var ju tvungna att vänta på mamma. Hade inte ens 2 min mellan värkarna då, började trycka på i bilen. Kom till entrén 03.50, de kom ner och mötte oss, upp av med kläderna, 2 krystvärkar sen var han ute 03.59. Det var inte långt ifrån att föda i bilen eller i entrén..

Så nu är det lilla matvraket snart ett dygn. Hoppas ni andra får snart!

• testosteran

Ja sova är det enda man kan göra för att få dagarna att gå, synd nätterna inte är särskilt njutningsfulla :/ men snart kan vi alla sova på mage igen (om vi vill;) och smärtan överallt kommer att försvinna!! ????

Nattinatt och hoppas på ett par bebisar inatt !

• testosteran

Grattis till alla superlyckade förlossningar! Hoppas hela oktober är en bra månad att föda barn :)

7 dagar kvar här nu och har nog aldrig längtat så mycket...kan inte minnas att jag varit så här less förut! Aja snart är det november och då är vi alla i mål! :D

Lycka till ni nästa som står på tur! :)

• testosteran

Oj hejja....något är på gång! :)

Gå en massa...då om det eskalerar går det fortare å är det falskt slutar det fortare!

Håller tummarna! :)

mitthemligajag skrev 2014-10-11 06:31:18 följande:

Har regelbundna värkar var 7e minut och har haft sen kl 4... Vi ligger ivriga och väntar...

• testosteran

Låter ju verkligen hoppfullt! :) kan du inte gå så duscha varmt...slutar det inte då är det nog dags!! :D åhhh så spännande!!

Svar på tråden BF Oktober 2014