• Marri

BF Oktober 2014

Bellsam - jag precis som tasirvio är sjukskriven för samma, jag hade uvi utan att jag kände det och fick ont av att gå längre sträckor samt onda sammandragningar, min tapp har inte hunnit påverkas lika mkt, men beordrad vila jag med, så kolla upp det!

• Marri

V 30 och har inte gått upp något (plus/minus varannan dag) men magen finns och bebis mår bra. Likadant förra graviditeten och ut kom en frisk pojke tre veckor för tidigt och vägde 4340 så inte orolig, kan tillägga att det fanns övervikt sen innan..

• Marri

Pampers har fortfarande kvar sin Box tillsammans med babybox, går att beställa hem. Man kan inte hämta ut på babyproffsen längre då de sagt upp samarbetet med varandra, tyvärr. Jag har hämtat ut på ett apotek och kronans apotek helt klart nöjdast med den från Apoteket, samt beställt hem den från pampers. Tycker det varit bra grejer i alla, klart lite skit med men ändå :)

• Marri

Kronans hämtar du i butik och blir medlem i deras kundklubb, har för mig att boxen från Apoteket heter babytobe eller något, hursom
    Så anmäler man sig på deras sida (osäker på om det är apoteksgruppen eller vad de heter) och sedan får du ett nummer mailat till dig som du anger i butik. :)

• Marri

Har eg 29 dagar kvar, men har ett planerat snitt om 11 dagar, pga litens diafragmabråck! Kan inte förstå, sjuk känsla att veta att man har 11 dagar kvar med magen. Har skrivit en packningslista, men inte packat än, skjuter upp det hela tiden och bara gör annat istället, men snart så. Namn hade vi klart på första sonen, förutsatt att det passade vilket de gjorde, det vart en liten Ossian, vi känner oss klara nu med, men också just förutsatt att det passar, isf är det kanske en liten Milo :)

• Marri

V 36+5 idag, och nedräkningen har börjat.. 5 dagar kvar, har också ett planerat ks. Man upptäckte att liten har ett diafragmabråck i v33, så nu väntar ks, op av liten

• Marri

Och rehab tid på neonatal. Önskar för allt i världen att allt går bra.

• Marri

Igår kl 8,43 kom en liten kämpe till världen via ett planerat kejsarsnitt, pga hans diafragmabråck. 3040g och 50cm lång, nu återstår hans operation och sedan hoppas vi att han repar sig snabbt, han har sedan igår varit stabil och mått bra.

• Marri

Tack allihopa! :) han är född i v37+4 så han räknas ju som fullgången.

• Marri

Åh irmeline, grattis! Vad skönt att allt gått bra och att ni mår så bra, välkommen till världen och Uppsala lilla prinsessa. Ta hand om er! :)

• Marri

Ja82- åh vad är det jag läser! Hoppas det inte var fullbelagt så du fick igångsättningen! All lycka när det är dags från andra sidan huset, om inte allt är klart redan. Håller tummarna :)

• Marri

Ja82- Men åh vad trist att du fick en sån upplevelse, men skönt i det hela stora att allt gått bra, och grattis till lilla tjejen. Har hon fått något namn? Kan tänka mig att storebror E är stolt :)

Mjo, tyvärr så är vi det, eller tyvärr, det är ju bra att man har koll på honom och han mår väldigt bra, men nästa söndag blir han liksom två månader, vad hände? Vi vill hem, men vi börjar se slutet på resan så snart är det förhoppningsvis dags för hemgång! :) får de vad storebror O säger då, han har ju hälsat på mkt här och har sten koll på lillebror och att vi är här osv, men blir lite annat när vi kommer hem. :)

• Marri

Åh spännande :) nä hon är ju så färsk ännu :) han heter Milo. Ja vi hoppades det, men när Milo var en vecka fick vi ett bakslag som visades va en tunntarminflammation som typ gör att tarmen dör, detta upptäcktes snabbt (tur vi var på neo) så man akutopererade vilket ledde till att han fick en hög stomi på magen, och pga den behövde han näringsdropp, då han inte hann ta upp näring av bröstmjölk, de har han bara fått en liten dos av på Sidan som bonus, stomin var nödvändig för att tarmen behövde läka ordentligt, man hittade hål på tre ställen och var tvungen att ta bort 6cm. Stomin lades ner i måndags, så nu är han "hel" och man trappar sakta upp maten

• Marri

Och ner droppet, så snart får vi förhoppningsvis komma hem,

Ja usch, men på något konstigt vis har det gått snabbt,vi har haft ett schema då vi har turats om att vara här och hemma, så inte ossian skulle bli lidande,

Svar på tråden BF Oktober 2014