Fler med klättergalna småbarn? Hur gör ni?
Hej hej! Jag är mamma till tre underbara ungar. En femåring, en 18 månaders och en nyfödd. Allting är supermysigt och alla kommer jättebra överens. Nu till mitt lilla problem. Min son på 18 månader klättrar på allt och jag menar allt, från det att han vaknar till han ska sova. Han är alltså som om han var uppskruvad i ryggen! Min femåriga dotter var inte så jättemycket för att klättra, iaf inte i samma grad som sonen. Vi försöker att tänka att det går över, att det är en klätterperiod och lyfter ner bara ner honom. Ibland har vi fått säga NEJ till honom och sätta ner honom men då bara skrattar han. Han kan göra mig tokig när han klättrar upp och står i soffan, springer mot kanten samtidigt som han tittar på mig och flinar! Han gör alltså det på ren jäkelskap! Han skrämmer snart livet ur mig min lilla gosse :-O
Hur gör ni andra med klättergalna barn? Tips? Får magsår snart..
Vi har försökt fästa ihop stolarna i köket så han inte kan dra ut dom men han hämtar bara annat att försöka klättra upp på bordet med..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-20 10:53
Vill även tillägga att han har ramlat ner från allt möjligt och har slagit sig men han brys sig inte, han klättrar bara vidare.