• Anonym (Kluven..)

Fattar inte hur jag ska orka ha dotter hemma när jag är föräldraledig med bebis samt ha mina två bonusbarn själv vv..

Sitter i en riktig rävsax.
    Jag är gravid och väntar mitt och sambons andra barn tillsammans. Dottern går just nu på dagis sedan i september men ska säga upp platsen när bebisen kommit.
    Trivs inte alls med dagiset av många olika anledningar.

Sen är det så att sambon har två relativt stora barn sedan tidigare på 12 och 9år. 
    Dom vill börja vara hos oss vv och ena delen av mig säger -SJÄLVKLART medans andra delen av mig skriker bara NEJ..
    Grejen är den är att sambon ligger borta på jobb från måndag morgon till torsdag kväll. 

Har haft en jobbig period med hans barn senaste året och jag känner att nu när dom vill vara mer hos oss så måste jag ställa upp på det och göra så dom känner sig lika välkommen hit. Dom ser inte vårat hem som ett hem just nu.

Jag tycker om dom jätte mycket men vet bara inte hur jag ska räcka till. Jag kan känna att jag borde vetat vad jag gav mig in på från början när jag valde en man med barn. 
    Vet med mig att barnens mamma också vill att dom ska vara mer hos oss då hon också har två småbarn med en ny man och får ta mycket själv hemma hos dom.

Barnen kan ta sig till och från skolan själv och kommer hem vid 15 tiden så det är egentligen inte så många timmar dom är vaken.

Hur hade ni tänk?
    Vill att dom inte ska känna att jag stöter bort dom för de tror dom nu..

• Svar på tråden Fattar inte hur jag ska orka ha dotter hemma när jag är föräldraledig med bebis samt ha mina två bonusbarn själv vv..
  • sextiotalist

Är inte pappan hemma, så nej, inte en chans, däremot kan ni ha förlängda helger. Dvs de kommer till er redan på torsdagen.

Du kommer ha fullt upp själv med tre barn, det räcker.

Det är väl att förklara att detta, att du kommer ha små barn hemma runtomkring dig och att du är helt ensam de flesta vardagarna så det fungerar inte

• Anonym (varför?)

Men VARFÖR¤ ska DU ha ahnd om hans barn på hans vecka? Dom får komma när deras pappa INTE jobbar. Du har itne ansvar att ta hand om hans barn varannan vecka alls.

• Lindsey Egot the only one

De ska väl vara hos sin pappa för att vara med honom då förstår jag inte varför de ska vara där när han inte är hemma öht.

• Maria 434

Eftersom dom är så pass gamla kan du väl prata med dom?
    Förklara för dom att dom kommer vara lite trött när nya barnet har kommit och hoppas att de kan hjälpa till med nykomlingen och den minsta, så ni tillsammans kan hjälpa varandra. Tror de behöver känna att de är en del av sin pappas nya familj, framför allt med tanke på att deras mamma också har småbarn med en ny man.
    Din äldsta du tar från dagis är ju någit du själv har valt att göra och det borde inte påverka ditt beslut att ha styvbarnen där varannan vecka.

Har din sambo nån möjlighet att påverka sin jobbsituation så han kan vara hemma lite mer, så är ju det också något att fundera på.

• Aiyana

Absolut inte!!

Det är din mans barn och är han inte hemma ser jag ingen som helst anldedning till att du ska vara barnvakt till dem.
    Det hade jag aldrig gått med på.

• Anonym (Kluven..)
    sextiotalist skrev 2014-01-20 11:12:09 följande:
    Är inte pappan hemma, så nej, inte en chans, däremot kan ni ha förlängda helger. Dvs de kommer till er redan på torsdagen.

Du kommer ha fullt upp själv med tre barn, det räcker.

Det är väl att förklara att detta, att du kommer ha små barn hemma runtomkring dig och att du är helt ensam de flesta vardagarna så det fungerar inte
    Måste skrivit lite fort.. jag kommer ha mina två barn hemma sen vill mina två bonusbarn vara här mer när jag ändå är hemma som de uttryckte sig.
  • Anonym (Kluven..)
    Anonym (varför?) skrev 2014-01-20 11:12:47 följande:
    Men VARFÖR¤ ska DU ha ahnd om hans barn på hans vecka? Dom får komma när deras pappa INTE jobbar. Du har itne ansvar att ta hand om hans barn varannan vecka alls.
    Jag vet det innerst inne men samtidigt vill jag att alla barn ska få en bra relation till varandra. Ser att dom har bättre relation till deras syskon hos mamman än med våran dotter här.
  • Lindsey Egot the only one
    Maria 434 skrev 2014-01-20 11:14:06 följande:

Eftersom dom är så pass gamla kan du väl prata med dom?
    Förklara för dom att dom kommer vara lite trött när nya barnet har kommit och hoppas att de kan hjälpa till med nykomlingen och den minsta, så ni tillsammans kan hjälpa varandra. Tror de behöver känna att de är en del av sin pappas nya familj, framför allt med tanke på att deras mamma också har småbarn med en ny man.
    Din äldsta du tar från dagis är ju någit du själv har valt att göra och det borde inte påverka ditt beslut att ha styvbarnen där varannan vecka.

Har din sambo nån möjlighet att påverka sin jobbsituation så han kan vara hemma lite mer, så är ju det också något att fundera på.

TS har bara skyldigheter mot sina barn. Hennes man inkl deras mor har skyldigheter MIT sina barn. Att mamman har nya barn ska inte TS lastas för men att TS man inte är hemma varje dag ska inte TS heller lastad för. TS man och hans ex får komma överens om när barnen ska vara hos respektive förälder och då ska föräldrarna kunna ta hand om sina barn också och inte låta en bonusförälder ta det ansvaret. Det är inte rättvist mot barnen. Isf får TS sambo ha barnen varje Tors-måndag morgon om han inte kan måndag-torsdag.

Ingen normal förälder skulle skicka iväg sina barn vv till någon som inte är barnens förälder.
  • Anonym (varför?)
    Anonym (Kluven..) skrev 2014-01-20 11:25:55 följande:
    Måste skrivit lite fort.. jag kommer ha mina två barn hemma sen vill mina två bonusbarn vara här mer när jag ändå är hemma som de uttryckte sig.
    M;en dom är inte ditt ansvar. Det är pappan som har största ansvaret för sina barn på deras veckor. Orkar du inte har du INGEN skyldighet att ha två extra barn hemma när han jobbar i flera dagar.
  • Anonym (Kluven..)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-20 11:13:46 följande:
    De ska väl vara hos sin pappa för att vara med honom då förstår jag inte varför de ska vara där när han inte är hemma öht.
    Dom säger också att dom vill träffa sitt sykon här mer och då kommer mina känslor in.
Svar på tråden Fattar inte hur jag ska orka ha dotter hemma när jag är föräldraledig med bebis samt ha mina två bonusbarn själv vv..