Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Jag barfar personligen inte eftersom jag hela tiden har mycket jourkatter också. Men det gäller att man kan alla grunder annars kan katten få någon näringsbrist, det är viktigt att det blir rätt procent av allt. Barfar du inte helt så måste du ge kattmat också. Här ger jag kycklinghjärtan och kycklingvingar någon gång i veckan, det är allt.
    De som barfar gör ju stora satser som de sedan fryser in i portioner med rätt mängd av allt.

• nemo1
    lennartsdotter skrev 2014-01-20 15:58:50 följande:
    Det behöver inte vara särskilt meckigt alls, det beror mycket på vad man har tillgång till för råvaror. Jag köper en del i mataffärer och beställer från zoo.se

Man kan göra röror och fixa matlådor för en vecka eller så kan man låta bli. Jag gör bara en röra och det är en röra med lever, hjärta, lunga, njure och eventuella tillskott. Den får katterna en gång om dagen. I övrigt får de ett köttben på kvällen och kött på morgonen. Inte mycket jobb alls.
    Enligt de som är kunniga på Barf så är det mycket viktigt att det blir rätt procent av allt för att katten ska må bra.
Svar på tråden Barf