Fråga till styvmammor - gemensamt barn?
Hur är det att skaffa barn med någon som redan har barn sedan tidigare? Med en annan kvinna?
Jag är lyckligt gift med mannen i mitt liv och jag älskar honom över allt annat.. Han har tre barn som jag tycker väldigt mycket om, jag och barnen har fina relationer till varandra och visar varandra respekt. MEN, min biologiska klocka tickar för fullt och jag längtar så oerhört mycket efter ett biologiskt barn. Men varje gång jag tänker på det så slutar det alltid med tårar.. När jag tänker på att skaffa barn med honom så har jag jätte svårt att hantera situationen att han har barn med en annan kvinna, att han redan fått beskedet om att bli pappa, att han redan varit på ultraljud, att han redan varit med om en förlossning, att han redan tagit det stora steget med en annan kvinna..
Jag försöker prata med honom om detta, jag vill veta hur han ser på situationen och om han längtar lika mycket efter ett gemensamt barn som jag. Men det jag får till svar är att han kan tänka sig skaffa fler barn, men han säger att han inte direkt har någon längtan. Att han redan har tre barn.
Det gör så ont i mitt hjärta och min själ.. Att det inte är ömsesidigt och efterlängtat från hans håll.. Jag vet inte om jag kommer att klara av att skaffa barn med honom. Att vara den enda med längtan, nervositet, frågor, förväntan.. Det känns dödsdömt att göra det när han säger så. Och jag kan verkligen inte leva utan barn. Det är någon jag längtat efter så länge jag kan minnas.
Det känns inte rätt, det ska inte vara såhär.. Jag vill inte att mitt barn ska vara mindre önskat och efterlängtat för att det är hans fjärde, jag vill att det ska vara precis lika älskat och precis lika högt prioriterat som han barn från tidigare förhållande, det är väl inte för mycket begärt?
Jag älskar honom mest av allt och vill inte vara utan honom, men jag vill inte heller vara utan barn.. Men som sagt det känns fel att få barn med någon som egentligen är nöjd med sina sedan tidigare..
Och ska jag måsta begränsa mig till ett barn? Jag har alltid drömt om många barn, det är ingen dröm jag vill strypa på grund av att han har fler sedan tidigare..
Är det någon som känner igen sig i det jag skiver? Någon som suttit i samma situation? Isåfall hur gjorde ni för att klara av det och hur blev det efteråt? Fick alla i familjen sin plats eller var det fortfarande bonusarna som fick all sin pappas vakna tid?
Tacksam för svar!