• Malva05

Kastrering?

Hej har en liten undran,  ni som kastrerat era katter (hane ) i detta fall har ni bara positiva 
    erfarenheter av det?? 

och har era katter haft samma beteende/personlighet efter , eller har dennes  beteende / personlighet förändrats??

Nyfiken förstagångs katt ägare 

• Svar på tråden Kastrering?
  • Whitetrash86

Då jag kastrera vid 6månader så har inte jag märkt någon skillnad. Fanns inget beteende att ändra på Glad

• Majsan70

Jag har bara positivt att säga om kastrering på såväl hane som hona. 

• Birmafröken

Det finns bara fördelar med att kastrera en katt. Katten blir mer harmonisk, lekfull och gosig och finare i päls och hull, samt att flera allvarliga hälsorisker minskar avsevärt eller elimineras helt.

• nemo1

Alla mina katter och jourkatter har blivit mer harmoniska.

• Tobby

Min yngsta katt kastrerades i förra veckan , innan skrek han på nätter o var vildare än vildast , nu efter skriker han inte o är mycket lugnare men äter mera o är hungrig jämt ! Han är 7 mån idag !

• Lady Paraplyh

Jag har bara positiva erfarenheter av att kastrera katter. Hanarna har blivit mer lugna och harmoniska, men inte slöa på något vis. De fungerar bättre ihop med andra katter, är inte så stirriga och slutar med olämpliga beteenden som att kissa överallt.

Passa på att ID märka katten då du ändå kastrerar. Försvinner katten så kan personen som hittar honom lätt få tag i dig. Dessutom får man rabatt på försäkringen då man id märker.

• Tobby
    Lady Paraplyh skrev 2014-01-21 00:43:34 följande:

Jag har bara positiva erfarenheter av att kastrera katter. Hanarna har blivit mer lugna och harmoniska, men inte slöa på något vis. De fungerar bättre ihop med andra katter, är inte så stirriga och slutar med olämpliga beteenden som att kissa överallt.

Passa på att ID märka katten då du ändå kastrerar. Försvinner katten så kan personen som hittar honom lätt få tag i dig. Dessutom får man rabatt på försäkringen då man id märker.

Chipp är toppen på katter , vaccineras bör dom oxå om dom ska vara ute !
  • Lady Paraplyh
    Tobby skrev 2014-01-21 00:45:18 följande:
    Chipp är toppen på katter , vaccineras bör dom oxå om dom ska vara ute !

• nemo1
    Malva05 skrev 2014-01-27 15:47:34 följande:
    Nu är kissen kastrerad, vaccinerad och öronmärkt. 
    Bra gjort.
Svar på tråden Kastrering?