• Dg91hn

polyneuroparti..!!

någon som har eller har några erfarenheter om detta sjukdomsfall. har fått diagnosen men vill ha mer info om allt runt det ..!!???

• Svar på tråden polyneuroparti..!!
  • Dg91hn

Första symtomen tror jag var min balans och yrsel, har nu fått 200mg tramadol om dagen tyvärr ! Men måste bli av med smärtan på ett eller annat sätt så ? Vad har du för behandling .

• Arbetsmyran76

Jag äter folsyra och andra B vitaminer (eftersom jag hade brist) äter venlafaxin, be att få prova gabapentin det har många. Sen har jag precis köpt en cirkulationstränare Relivtive eller ngt heter den, den ger lindring upplever jag. Har du inte förlorat känsel i fötterna ngt? Det har jag

• Dg91hn

Ok jo har också vitamin brister men har inte hunnit komma längre med den behandlingen ännu, har gabapentin sedan ca ett halv år nu . Ska gå på värme bad och få massage kanske till och med få hjälp att ta mig in på spa liknande behandlingar för att kunna slappna av

• Arbetsmyran76

Har du rörelsesmärta i ben/rygg eller värker det hela tiden? Är du värkfri någonting i så fall? Känns kläder obehagligt mot huden? Jag tål inte att ha strumpor på fötterna på kvällarna

• Dg91hn

Min värk började komma vid 15 års åldern och eskalerat där efter

• CNS

Jag ser att denna posten är lite gammal men någon av er kanske ser detta igen. Jag har fått diagnosen fintrådsneuropati (det finns tester för det på uppsalas sjukhus). Har också brist på folsyra och ha börjat ta det. Äter nu gabapentin och sensaval, hjälper lite men så mycket som är känsligt. Någon av er som också har samma som har några bra tipspå lindring. Musklerna i mina ben har fått muskelknutor över att eftersom min neuropati är mest i fötterna som gör att jag inte kan gå pga smärtan.

Svar på tråden polyneuroparti..!!