• Anonym (Anonym)

Jag ligger med mitt ex igen! Fast jag vet att det är dumt

Såhär är det. Jag och min dåvarande pojkvän hade varit tillsammans i tre år. Men det tog slut pga hans lögner och han betedde sig riktigt dumt i slutet. Men jag är inte helt oskyldig heller dock för jag krossade hans hjärta också. Nog om det. Det hela började med att han försökte lägga till mig på Facebook. Jag fattade ingenting för vi hade inte pratat sedan vi gjorde slut och det är nu snart ett helt år sen. Så jag skriver till honom så dum som jag är och frågar vad han vill. Det var då vi började prata och så träffades vi och han berättade att han och hans nya tjej gjort slut. (Som jag redan vet för jag har kollat hans Facebook lite då och då) Jag var så arg för att han hade hittat en tjej och kunnat gå vidare. Jag har inte kunnat blivit kär och det stör mig fortfarande. Från en sak till en annan så kommer jag hem till honom någon vecka efter att vi setts och han har fest och vi dricker lite. Sedan leder det ena till det andra, och så har det fortsatt. Jag tänker på honom hela tiden och jag vill bara ligga med honom hela tiden också. Fast jag vet att det är dumt! Jag vill inte hamna där jag har varit för jag mådde inte bra psykiskt när jag var tillsammans med honom. Men vi har så otroligt bra sex. Så då vände jag mig hit för att någon kanske känner igen sig av min långa historia och kan ge mig lite råd för det behöver jag nu! Mvh: en tjej som inte tänker klart

• Svar på tråden Jag ligger med mitt ex igen! Fast jag vet att det är dumt
  • Koppkaka

Jag och mitt ex fortsatte ligga efter vi gjort slut. Bland det mest idiotiska jag någonsin gjort. Jag blev dumpad av honom och var fortfarande svårt kär, han däremot var bara ute efter att få ligga.

Sluta direkt ts, det sluta aldrig bra.

• Anonym (klarar av)

Men visst kan man ha exet som kk. Under förutsättning att båda vet vad det handlar om. Och att man inte skadar någon annan? Eller?

• Anonym (Wounds)

Ett ex är ju ett ex av en anledning. Varför riskera att riva upp gamla sår bara för att få ligga?

• Anonym (Äkta kärlek)

Jag har också sex med mitt ex! Vi har varit tillsammans i över 11 år. Det är 1½ år sen det tog slut, vi har haft regelbunden telefonkontakt sen dess. Vi har träffats några gånger sen i somras, vi vet att vi är som gjorda för varann, och verkligen älskar varandra. (Så vart efter kommer vi säkert att bli ett par igen, det får framtiden utvisa).

• Anonym (Anonym)

Jo. Det är väl bäst och sluta, men det är tyvärr lättare sagt än gjort

• Anonym (grodan)

Jag ligger med fästmöns mamma, det är värre det! Vill ni höra detaljer?

• Anonym (liam)

Man kan nästan tro att det är jag som skrivit tråden!!! Allt stämmer så bra in på mig och mitt ex. men vi var tillsammans i 4 år och han är i ett förhållande! Samtidigt som vi börjat ha sex igen.
    Jag är fortfarande kär i honom och har sagt det till honom. Hans kompisar har sagt till mig att han saknar mig mer en vad han själv förstår. Han gjorde slut med mig och gick nästan direkt in i ett nytt förhållande och var trogen till henne i ca 1månad!
    Jag har försökt prata med honom om vad vi håller på med och att han är otrogen mot sin nya tjej, men till ingen större nytta :( han ger inga konkreta svar alls och pratar om annat när jag tar upp att han är otrogen.
    Är också helt förvirrad då jag älskar honom vi faktiskt ät som gjorda för varandra... Han är sårad och det var därför han ville göra slut. Han kan inte släppa mig helt och jag kan därför inte släppa honom. Det är så att vi alltid kommer att finnas i varandras liv hur detta än slutar. Då vi har samma vänner och intressen. kommer till och med att ha samma yrke inom en snar framtid!

Jag vill verkligen att VI skall fungera igen då det bara var missförstånd som lede till våran separation :(
    Men vill heller inte ha en man som är så här förvirrad och dessutom otrogen! inte nu, men i framtiden då allt har lugnat ner sig och jag blivit klar med min utbildning.

Fan vad dåligt man kan må!

• Anonym (liam)

Mellan oss har det varit slut i 4månader nu och vi har haft sex i mer en 2månader från och till...

• Morning Star

Jag ska inte säga att du ska låta bli, för det är omöjligt att veta om det är bäst eller inte när jag inte känner dig och honom. Men till att börja med så är det ju inget etiskt fel ni gör så länge båda är singlar eller har partnerns okej på att fortsätta ligga. Däremot är det ju bra om ni är överens om vad det är ni gör och vad ni har för förväntningar på varandra. Om båda bara vill ligga så är det väl alldeles ypperligt! Har man varit ihop så länge som ni så känner ni ju varandras kroppar och vet hur man får den andra att njuta, och sånt ska man vara glad över. Jag skulle hellre välja att ligga med nån som vet hur hon tillfredsställer mig än ett gäng one night stands som jag inte känner.

Men som sagt, det handlar ju om att kommunicera. Om nån av er hoppas att det ska utvecklas till nåt mer än sex, och den andra inte tänker så, DÅ är det nog bäst att sluta, för då kommer ju nån att bli sårad och besviken till slut.

Svar på tråden Jag ligger med mitt ex igen! Fast jag vet att det är dumt