Pappan prioriterar bilar före sin dotter.
Jag har haft liknande problem med barnens pappa. Han har valt annat istället för barnen, eller då han väl har haft dem har han varit på annat och de har ändå inte fått träffa sin pappa lika mycket som de borde.
Tyvärr kan man inte ändra på någon annan än sig själv. Mitt råd är att lägga all energi på dig och din dotter och inte på den ilska du känner inför dotterns pappa. Det är han som är den stora förloraren i slutändan och risken är att han förlorar dottern då hon blir tillräckligt gammal att förstå. Låt han göra sin val(dumma i mina ögon) och gör du dina som innefattar dig själv och dottern.
Jag har tidigare lagt massa tid och energi på att vara arg på mitt ex på grund av barnen, men det har inte förändrat ett jota. Istället försöker jag ta vara på den tid jag har med barnen och göra den så bra som möjligt sen får han göra bäst han vill och tabba till det eller välja att vara en närvarande pappa. Det är hans val och hans liv vilket jag inte kan styra över(även om jag ibland önskar det).